Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-17, 19:47
  #1
Medlem
Hej,

Köpte nyligen ett par AirPods Max och tänkte använda dom ihop med min MacBook Pro 2018. Jag vill inte köra dom via bluetooth utan köra med sladd så jag köpte en lightning till 3,5 mm som jag trycker in i datorn. Men jag får inget ljud. Har provat att ändra ljudkällan ”Ut” i inställningarna men funkar ändå inte. Jag har sett att andra använder dom med sladd till datorn så jag undrar är det någon särskild sladd man måste ha eller vad? Borde väl inte spela någon roll vilken ”lightning till 3,5 mm” man har, eller?
Någon som vet?

Tacksam för svar!
Citera
2023-11-17, 19:55
  #2
Medlem
cerns avatar
Har du testat köra med bluetooth då och se om du får ljud på det sättet?
Citera
2023-11-17, 20:02
  #3
Medlem
Ja det funkar. Men vill köra med sladd just till datorn
Citera
2023-11-17, 23:20
  #4
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Ja det funkar. Men vill köra med sladd just till datorn
Då är din lightning till 3.5 defekt, antingen det eller så uppfattar inte datorn vad det är du har kopplat in.
Citera
2023-11-18, 07:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Hej,
Borde väl inte spela någon roll vilken ”lightning till 3,5 mm” man har, eller?
Jo, det spelar roll. Du måste ha en "bidirectional" och med rätt elektronik i. Apples egen fungerar förstås och kanske finns det någon tredjeparts också som uppfyller kraven även om jag inte sett någon sådan.
__________________
Senast redigerad av DigitalDisaster 2023-11-18 kl. 07:46.
Citera
2023-12-08, 18:20
  #6
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Hej,

Köpte nyligen ett par AirPods Max och tänkte använda dom ihop med min MacBook Pro 2018. Jag vill inte köra dom via bluetooth utan köra med sladd så jag köpte en lightning till 3,5 mm som jag trycker in i datorn. Men jag får inget ljud. Har provat att ändra ljudkällan ”Ut” i inställningarna men funkar ändå inte. Jag har sett att andra använder dom med sladd till datorn så jag undrar är det någon särskild sladd man måste ha eller vad? Borde väl inte spela någon roll vilken ”lightning till 3,5 mm” man har, eller?
Någon som vet?

Tacksam för svar!

Jag använder Apples egen 3.5mm till Lightning. Funkar bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback