Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-11, 20:01
  #1
Medlem
Hej hopp, har injicerat heroin (men injicerar även tjack och ibland MDMA om det verkligen kniper)i typ 12 år nu (är 24) och har börjat stöta på att hela pumpen fylls av stora russin-liknande klumpar när jag drar in blodet och jag fattar inte vad det är (som orsakar detta). Konsistens som ett tuggat geléhallon ungefär. Förr när jag injicerat för mycket på ett och samma ställe så blev det mycket slemmiga blodklumpar, men inget i klass med detta. Klump/slemmet försvann dessutom så fort jag valde att injicera på annan plats. På ett dygn har jag dragit ut ca 18ml av detta sega/hårda klumpade blod.

Det som fascinerar mig är att det ens kommer in genom kanylen, för ut kommer det fan inte igen. Klumparna syns omedelbart, så det är inte att blodet koagulerar över tid medan jag sitter och försöker få svar (önskar att jag hade varit bättre på att rotera injektionsplats i mina tonår, för det är jävligt svårt att hitta något. Funderar på att sätta en port för att spara slitaget. Jag har aldrig hört någon som haft liknande, och det började komma nu för några veckor sedan. Bör jag vara bekymrad haha? Med tanke på att jag skjuter typ 3g heroin om dagen så är det väl inte så att jag bryr mig jättemycket om hälsan eller är så mån om mig, men jag blir ju nyfiken åtminstone.

Här är en bild och en liten video på hur det ser ut.

https://imgur.com/a/MPKCu7C

Jag har p-stav (som är känt för att kunna orsaka blodproppar) men det som får mig att tvivla på att det är boven i dramat är att jag haft p-stav kontinuerligt i sju år nu. Så varför det skulle börjat nu får jag inte ihop riktigt, men det tillsammans med något annat kanske kan vara en bidragande orsak. Annars har jag alltid haft på snudd till farligt tunt blod. Blöder och blöder utan ett stopp på eländet. Så är det fortfarande, därför får jag absolut inte ihop varför det är så mycket klumpar och skit i mitt blod.

Det är samma batch med heroin jag skjutit i två månader, så det bör ju utesluta att det är något det bankats med.

Jag tänkte att jag skulle fråga de snälla sjuksköterskorna på sprutbytet när jag går dit på måndag, men det skadar ju inte att höra med er pöndare också!


Jag hoppas självklart kunna få LARO någon gång, för jag är den enda av mina knarkande vänner som inte dött, och jag har levt på övertid länge.
__________________
Senast redigerad av Flugsvampsisglass 2023-11-11 kl. 20:34. Anledning: La till info
Citera
2023-11-11, 20:25
  #2
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Något jag ofta var med om när jag hade varit vaken i 4-7 dygn på tjack. Kraftig uttorkning, pumpen fylldes med blodpudding.
Citera
2023-11-11, 20:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Något jag ofta var med om när jag hade varit vaken i 4-7 dygn på tjack. Kraftig uttorkning, pumpen fylldes med blodpudding.


Hmmm, blev det såsom på bilden jag la ut eller mer slemmigt? För jag kunde få ”blodpudding” när jag var uttorkad som fan, men aldrig de ”russin” jag får nu. Ska tilläggas att dessa är väldigt trådiga och äckliga, väldigt spännande att pilla på.
Citera
2023-11-11, 20:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Tänkte mer på C19 vaccinet!
Du bör kolla upp det där, du kommer behöva blodförtunnande och kanske en operation ifall det är illa.
Jag förstod det, och det vaccinerade jag mig för 2020 eller 2021 tror jag. Visste dock inte om det kanske kunde bli något liknande av hep-vaccin, så kändes ändå värt att nämna.

Ja jag får kolla upp det, alla som sett det blir väldigt oroliga. För min del spelar det ingen roll om jag skulle dö, däremot hade det varit tråkigt om jag behövt amputera ben/arm eller något.
Citera
2023-11-11, 20:48
  #5
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Hmmm, blev det såsom på bilden jag la ut eller mer slemmigt? För jag kunde få ”blodpudding” när jag var uttorkad som fan, men aldrig de ”russin” jag får nu. Ska tilläggas att dessa är väldigt trådiga och äckliga, väldigt spännande att pilla på.

Fick precis som på din film. Jag kunde alltid dra svar, men de tjocka klumparna gjorde det omöjligt att injicera skiten. Stopp i nålen konstant. Dra, tryck, stopp, dra, tryck, stopp, dra, tryck, stopp osv. tills pumpen var full av svart blodpudding.

Mycket vatten, resorb, mat och sömn gjorde alltid susen för mig. Men vad som verkligen fungerade var att sluta med skiten helt och hållet.

Allt gott.
/Patta
Citera
2023-11-11, 20:57
  #6
Medlem
Nu vet jag att det kommer låta som en klyscha, men se till att dricka! Vatten, resorb, saft eller ja vad som helst, har i perioder (av hårt pundande) haft liknande skit..
Jag klarade mig som tur var ifrån allvarligare komplikationer, men det skadar ju inte att vara lite vaksam på din hälsa, inte så kul OM en sån där jävel skulle dras med upp till lungan o sätta stopp där..
Citera
2023-11-11, 21:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Fick precis som på din film. Jag kunde alltid dra svar, men de tjocka klumparna gjorde det omöjligt att injicera skiten. Stopp i nålen konstant. Dra, tryck, stopp, dra, tryck, stopp, dra, tryck, stopp osv. tills pumpen var full av svart blodpudding.

Mycket vatten, resorb, mat och sömn gjorde alltid susen för mig. Men vad som verkligen fungerade var att sluta med skiten helt och hållet.

Allt gott.
/Patta


Ja, det blir mycket slösad produkt då allt blir ett jävla slask. Blir så frustrerad av det att jag ofta väljer att inte dra in ordentligt - med risk att trycka in där jag inte har svar.


Det konstiga är att jag dricker och äter mycket bättre nu än för en månad sedan. Bor hos en kille och han är väldigt rar och mån om mig så han ser till att jag petar i mig mat, dricker ordentligt och att jag inte sover bort hela dagen. Kanske borde gå tillbaka till att leva super-pundigt igen och hoppas på att det gör susen

Jag har förhoppningar om att sluta, men det är alldeles för svårt att göra på egen hand i min situation. Jag försöker hålla mig i skinnet tills dess att jag erbjuds någon form av hjälp, dels substitutionsbehandling men även en jävla massor terapi. Det är kanske inte helt oförklarligt väldigt mycket som gör otroligt ont inom mig, och jag vet inte hur jag ska hantera det ärligt talat. Men även jag har en förhoppning (oavsett hur jävla skönt det än är) att kunna leva ett liv där jag är så bunden till mitt beroende, särskilt ekonomiskt.
Citera
2023-11-12, 12:19
  #8
Medlem
FrostensBarns avatar
Blivit sådär för mig när jag slog i mig stup i ett dag in och dag ut förr, vatten eller lite öl hjälpte mig då.
Citera
2023-11-12, 21:18
  #9
Medlem
VackraYazmines avatar
Du frågar om du behöver vada bekymrad, och det odelade svaret är: JA!

Du har tagit heroin sen du var 12 år. Din kropp säger ifrån nu, lyssna på den.

Du är fortfarande väldigt ung och har livet framför dig. Vänta inte på att ERBJUDAS hjälp, då kommer den kanske försent. Be om hjälp NU! Livet är så mycket mer än droger.

Lycka till! Jag tror på dig!
Citera
2023-11-13, 12:23
  #10
Medlem
Ser ju ut som koagulerat blod. Hade satt stopp med det du håller på med och uppsökt sjukvård.
Citera
2023-11-15, 18:39
  #11
Medlem
Du bör sluta med droger eftersom det ser ut som blodproppar. Skulle inte förvåna mig om du dör inom kort om du inte söker sjukvård nu direkt.

Det är självklart att kroppen inte vill ha sånna gifter.
Citera
2023-11-25, 14:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Hej hopp, har injicerat heroin (men injicerar även tjack och ibland MDMA om det verkligen kniper)i typ 12 år nu (är 24) och har börjat stöta på att hela pumpen fylls av stora russin-liknande klumpar när jag drar in blodet och jag fattar inte vad det är (som orsakar detta). Konsistens som ett tuggat geléhallon ungefär. Förr när jag injicerat för mycket på ett och samma ställe så blev det mycket slemmiga blodklumpar, men inget i klass med detta. Klump/slemmet försvann dessutom så fort jag valde att injicera på annan plats. På ett dygn har jag dragit ut ca 18ml av detta sega/hårda klumpade blod.

Det som fascinerar mig är att det ens kommer in genom kanylen, för ut kommer det fan inte igen. Klumparna syns omedelbart, så det är inte att blodet koagulerar över tid medan jag sitter och försöker få svar (önskar att jag hade varit bättre på att rotera injektionsplats i mina tonår, för det är jävligt svårt att hitta något. Funderar på att sätta en port för att spara slitaget. Jag har aldrig hört någon som haft liknande, och det började komma nu för några veckor sedan. Bör jag vara bekymrad haha? Med tanke på att jag skjuter typ 3g heroin om dagen så är det väl inte så att jag bryr mig jättemycket om hälsan eller är så mån om mig, men jag blir ju nyfiken åtminstone.

Här är en bild och en liten video på hur det ser ut.

https://imgur.com/a/MPKCu7C

Jag har p-stav (som är känt för att kunna orsaka blodproppar) men det som får mig att tvivla på att det är boven i dramat är att jag haft p-stav kontinuerligt i sju år nu. Så varför det skulle börjat nu får jag inte ihop riktigt, men det tillsammans med något annat kanske kan vara en bidragande orsak. Annars har jag alltid haft på snudd till farligt tunt blod. Blöder och blöder utan ett stopp på eländet. Så är det fortfarande, därför får jag absolut inte ihop varför det är så mycket klumpar och skit i mitt blod.

Det är samma batch med heroin jag skjutit i två månader, så det bör ju utesluta att det är något det bankats med.

Jag tänkte att jag skulle fråga de snälla sjuksköterskorna på sprutbytet när jag går dit på måndag, men det skadar ju inte att höra med er pöndare också!


Jag hoppas självklart kunna få LARO någon gång, för jag är den enda av mina knarkande vänner som inte dött, och jag har levt på övertid länge.
Hej! (Pga problem med meddelande funionen fick jag göra så här istället...)

Jag vet precis vad du menar och har stött på detta själv flera gånger förr när jag va betydligt mer illa däran än nu.. och det är så att det är en jävla massa blodplättar även kallat trombocyter. Blodplättar finns naturligt i vårt blod och kommer naturligt fram och hjälper till med sårläkning i venen.

Det är så att om du sticker dig i en ven så kommer blodplättar att komma dit och "klibba" ihop sig för att läka stickskadan.
Så om du då sticker dig på samma ställe flera gånger så finns de redan massa blodplättar på insidan av venen som sitter där och försöker läka föregående skada.
Det är dom du får in i pumpen. Klumpen blir så pass stor då dom liksom klistrar sig emot varandra.

Mitt tips jag kan ge är att absolut inte injicera på samma ställe. I alla fall inte mer än någon gång. Låt det vila. Risken för propp ökar enormt om du skjuter på samma ställe där blodplättar satt sig. Det ökar också risken för infektioner att gång på gång vara där med nålen när det redan är ett sår.

Har du svårt att hitta andra vener? Jag har haft ett jävla meck med det. Det gäller att ta sig tid, ta en varm dusch innan. Det ökar chansen för att hitta nya vener markant!

Hoppas att jag kunde hjälpa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback