Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-10, 16:51
  #1
Medlem
3 veckor gammal macbook. Eftersom jag jobbar i ett PC-program så har jag köpt Parallels i vanlig ordning. Installerade ett hackat program som jag använt i 4 år utan minsta problem på en annan macbook. Har använt samma på nya macen i ett par veckor. Imorse när jag skulle starta upp det så var programmet spårlöst avinstallerat. Inte en ikon fanns kvar. Vad har hänt??? Har inte blockat programmet i Firewallen men även om den kontaktade tillverkaren så får de väl inte ändra något på min dator?
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-10 kl. 16:54.
Citera
2023-11-10, 16:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
3 veckor gammal macbook. Eftersom jag jobbar i ett PC-program så har jag köpt Parallels i vanlig ordning. Installerade ett hackat program som jag använt i 4 år utan minsta problem på en annan macbook. Har använt samma på nya macen i ett par veckor. Imorse när jag skulle starta upp det så var programmet spårlöst avinstallerat. Inte en ikon fanns kvar. Vad har hänt???

Har du testat söka efter programet och så med?
Citera
2023-11-10, 16:53
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Du är inte så utförlig.
En icon är inte ett program, finns filerna kvar?
Citera
2023-11-10, 16:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du är inte så utförlig.
En icon är inte ett program, finns filerna kvar?

Allt var borta ned till .dll-filerna (pc-program). Gjorde en hel del sökningar för att radera allt jag hittar och ominstallera men det fanns inte ett spår kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Har du testat söka efter programet och så med?

Javisst. Sökte även efter gömda filer men hittade inget så jag avinstallerade allt med Revo och installerade en ny version som funkar bra.
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-10 kl. 16:57.
Citera
2023-11-10, 16:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Allt var borta ned till .dll-filerna (pc-program). Gjorde en hel del sökningar för att radera allt jag hittar och ominstallera men det fanns inte ett spår kvar.



Javisst. Sökte även efter gömda filer men hittade inget så jag avinstallerade allt med Revo och installerade en ny version som funkar bra.

Himla konstigt att de bara försvann så isåfall. Har aldrig varit med om de tidigare i alla mina år som Mac användare
Citera
2023-11-10, 17:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Himla konstigt att de bara försvann så isåfall. Har aldrig varit med om de tidigare i alla mina år som Mac användare

I 30 år har jag trott att det är omöjligt. Jag nämnde ikoner eftersom när man avinstallerar ett program på PC så ligger det ofta lite ikoner och skit kvar och skräpar men här var det hygieniskt rent.
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-10 kl. 17:09.
Citera
2023-11-10, 17:26
  #7
Medlem
Det är alltså ett Windowsprogram som du installerat i en viruell PC i Parallels?

I så fall har det inget med Macen att göra utan något i din virtuella PC eller i Parallels.

Kan det vara så att den återgått till en tidigare tagen snapshot av någon anledning och ditt program inte finns i den?
__________________
Senast redigerad av DigitalDisaster 2023-11-10 kl. 17:30.
Citera
2023-11-10, 17:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Det är alltså ett Windowsprogram som du installerat i en viruell PC i Parallels?

I så fall har det inget med Macen att göra utan något i din virtuella PC eller i Parallels.

Kan det vara så att den återgått till en tidigare tagen snapshot av någon anledning och ditt program inte finns i den?

Vetefan, det är helt sjukt. Lyckligtvis är allt löst nu men jag har aldrig hört talas om nåt liknande. Det gick inte att ominstallera förrän jag körde Revo så det fanns tydligen nån fil gömd nånstans
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback