Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 16:52
  #1
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Blir nu förvirrad när jag ska checka in för morgondagens flight till Bangkok

Fyller i alla mina uppgifter namn,Passnummer med mera,kommer vidare till att jag ska ange VISA eller Residence permit (endast dessa 2 finns att välja på) och eftersom jag får VOA som svensk så har jag ju naturligtvis inget VISA ELLER VISA nummer att uppge och jag kommer inte vidare pga detta, är det bara att ställa sig vid incheckningsdisken i morrn istället, och eller varför får jag denna fråga, brukar ju vara lättvindigt att köra check in via webben ,är det nått nytt fenomen ?
Kan det ha att göra med att jag har en biljett som är på 3 månader ?
Dock har jag dokument som visar att jag ska vidare ut ur landet efter 28 dagar!
Någon som vet?
Citera
2023-11-08, 17:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Blir nu förvirrad när jag ska checka in för morgondagens flight till Bangkok

Fyller i alla mina uppgifter namn,Passnummer med mera,kommer vidare till att jag ska ange VISA eller Residence permit (endast dessa 2 finns att välja på) och eftersom jag får VOA som svensk så har jag ju naturligtvis inget VISA ELLER VISA nummer att uppge och jag kommer inte vidare pga detta, är det bara att ställa sig vid incheckningsdisken i morrn istället, och eller varför får jag denna fråga, brukar ju vara lättvindigt att köra check in via webben ,är det nått nytt fenomen ?
Kan det ha att göra med att jag har en biljett som är på 3 månader ?
Dock har jag dokument som visar att jag ska vidare ut ur landet efter 28 dagar!
Någon som vet?

Det lär vara 3 månader som skapar problem. Det är ju max 90 dagar man får vid ankomst som turist. Se till att ha alla papper i ordning, annars lär LH inte släppa ombord dig.
Citera
2023-11-08, 17:13
  #3
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det lär vara 3 månader som skapar problem. Det är ju max 90 dagar man får vid ankomst som turist. Se till att ha alla papper i ordning, annars lär LH inte släppa ombord dig.
Ok, Tack misstänkte detta ,
Flyger Göteborg-Munchen-Bangkok om det även kan ha med saken att göra, Transit i Munchen därav dom inte vill släppa boardingcarden för Munchen-Bangkok,men borde kunnat få boardingcarden för Gtb-Munchen tycker man
Men blir till att ställa sig i checkin disken i morrn då
Citera
2023-11-08, 17:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ok, Tack misstänkte detta ,
Flyger Göteborg-Munchen-Bangkok om det även kan ha med saken att göra, Transit i Munchen därav dom inte vill släppa boardingcarden för Munchen-Bangkok,men borde kunnat få boardingcarden för Gtb-Munchen tycker man
Men blir till att ställa sig i checkin disken i morrn då

Ligger båda delsträckorna i samma bokning, så kan det också skapa problem ibland. Eller så kan det vara så, att dom inte är 100 på vilken flygplanstyp det blir. LH har haft lite strul senaste dagarna med omloppen, pga tekniska problem med långdistansare
Citera
2023-11-08, 17:33
  #5
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ligger båda delsträckorna i samma bokning, så kan det också skapa problem ibland. Eller så kan det vara så, att dom inte är 100 på vilken flygplanstyp det blir. LH har haft lite strul senaste dagarna med omloppen, pga tekniska problem med långdistansare
Dom ligger på samma bokning,
Men vore ju fan om dom ändrar flygplanstyp Munchen-Bangkok, Ursprungligen ska det vara A380 ,dock söker jag på SeatGuru så hittar den inga A380 på den sträckan längre, vore ju tråkigt då jag bokat och betalat för övervåningen
Citera
2023-11-08, 17:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Dom ligger på samma bokning,
Men vore ju fan om dom ändrar flygplanstyp Munchen-Bangkok, Ursprungligen ska det vara A380 ,dock söker jag på SeatGuru så hittar den inga A380 på den sträckan längre, vore ju tråkigt då jag bokat och betalat för övervåningen

Vet dom började så sent som 29 oktober med A380 på MUC-BKK, så borde vara den, men som jag skrev, pga sena rotationer så har det varit lite ändringar i dagarna. Hoppas du får din A380.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3568395

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback