Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-02, 22:02
  #1
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Två män har åtalats för en grov gruppvåldtäkt mot en kvinna ombord på en Finlandsfärja.

Enligt stämningsansökan har de bland annat fört in en ölburk vaginalt i målsäganden.

”Brottet bör bedömas som grovt eftersom fler än en förgripit sig på målsäganden och då gärningsmännen genom tillvägagångssättet visat särskild hänsynslöshet och råhet”, skriver åklagaren.

Citat:
Männen överföll kvinnan ombord på Viking Lines färja i september i år och ska tillsammans och i samförstånd ha genomfört gruppvåldtäkten i en hytt, enligt stämningsansökan till Stockholms tingsrätt.

Kammaråklagare Emma Svedberg skriver att kvinnan också utsattes för andra sexuella handlingar som ”bestått i att gärningsmännen fört in ölburk vaginalt i målsäganden samt annat föremål såväl vaginalt som analt i målsäganden och fört in fingrar vaginalt och analt i målsäganden.”

Citat:
Gärningsmännen har, enligt åklagaren, utnyttjat att målsäganden befunnit sig i en särskilt utsatt situation ”på grund av allvarlig rädsla och då hon befunnit sig i ett trångt utrymme och haft svårigheter att ta sig därifrån”.

Av stämningsansökan framgår att kvinnan också blivit misshandlad och utsatt för upprepat våld.

Efter händelsen genomfördes en brottsplatsundersökning i den aktuella hytten.

Männen, som är 36 respektive 32 år gamla och medborgare i Irak, åtalas också för ringa narkotikabrott. Enligt stämningsansökan använde de båda kokain ombord på Viking Lines färja.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...nvande-olburk/

Fram med namn på horungarna, vilka jävla as.
Citera
2023-11-02, 22:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
https://www.expressen.se/nyheter/kri...nvande-olburk/

Fram med namn på horungarna, vilka jävla as.

De får väl stanna i Sverige efter att de suttit av några månader kan jag tänka mig.
Citera
2023-11-03, 02:54
  #3
Medlem
Van Nostrands avatar
Ölburk i fittan?

Låter som saker gått över styr här. Minst sagt.
Min gissning: ofantligt mycket alkohol, i såväl offer som förövare. Mena? Kanske, men inte säkert. Låter fylla och då kan också Kalle och Pelle varit i farten.

Ord lär stå mot orden "minns inte" och då blir det fängelse för Kalle och Pelle, medan Ali och Muhammed släpps i brist på bevis.
__________________
Senast redigerad av Van Nostrand 2023-11-03 kl. 02:57.
Citera
2023-11-03, 02:58
  #4
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Ölburk i fittan?

Låter som saker gått över styr här. Minst sagt.
Min gissning: ofantligt mycket alkohol, i såväl offer som förövare. Mena? Kanske, men inte säkert. Låter fylla och då kan också Kalle och Pelle varit i farten.

Ord lär stå mot orden "minns inte" och då blir det fängelse för Kalle och Pelle, medan Ali och Muhammed släpps i brist på bevis.

Tänker du att Kalle och Pelle är från Irak?
Citera
2023-11-03, 02:59
  #5
Medlem
Är det Pettersson, Andersson och Lundström som varit i farten? Förmodligen har de raggat upp denna kvinna som varit sugen på en av dem och denna snubbe har då tagit dit sina vänner som medverkat.

Där och då var nog kvinnan sugen men dagen efter så ångrade nog hon sig.
Citera
2023-11-03, 03:21
  #6
Medlem
Överföll de henne i eller utanför hytten? Släpade de in henne i hytten eller gick hon in med dem frivilligt?
Citera
2023-11-03, 06:07
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Överföll de henne i eller utanför hytten? Släpade de in henne i hytten eller gick hon in med dem frivilligt?
Dessa ”offer” brukar ju bli kåta & frivilligt följa med. Tror inte det skiljer markant denna gång…
Citera
2023-11-03, 06:20
  #8
Medlem
Läs artikeln. Står att hon blev överfallen av två irakier, låter inte som nåt var frivilligt från början till slut.
Citera
2023-11-03, 07:08
  #9
Medlem
Tänk att det finns massor med folk som på fullt allvar tycker att den mystiska rättigheten att uppehålla sig i Sverige och samtidigt bete sig lite som man vill väger tyngre än att BO får uppleva att bli tagen på allvar och att andra kan få vara trygga i att det inte upprepas. Det är bara den ena av GM som det yrkas utvisning för, den andra har tydligen inte betett sig så pass illa att BOs rättigheter skulle trumfa hans. Och då är han inte ens medborgare. Jag har läst om många olika skäl för att inte utvisa våldtäktsmän men aldrig några tillnärmelsevis vettiga. Ofta olika grad av "anknytning" som det tydligen är alla andras ansvar att vårda men inte på något sätt ett eget, inte ens till den grad att den kan villkoras med att avhålla sig från att misshandla och våldta. Vilken ursäkt som föreligger i just det här fallet vet jag inte men visar sig kanske snart.

Jag har mycket svårt att se att varken jag som individ eller Sverige i stort har någon sorts skyldighet att tolerera sådant här. Jag är precis lika förbannad på de som argumenterar för att låta sådant här löske nästan helt villkorslöst befinna sig på just den här lilla lilla fläcken av planeten som jag är på GM själva.
Citera
2023-11-03, 07:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Överföll de henne i eller utanför hytten? Släpade de in henne i hytten eller gick hon in med dem frivilligt?

Ja då irakierna använde kokain ombord undrar man ju om hon följde med pga kokainet sen gjorde irakierna exakt som skräpet gör då dom fått en kvinna avsides?
Citera
2023-11-03, 08:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja då irakierna använde kokain ombord undrar man ju om hon följde med pga kokainet sen gjorde irakierna exakt som skräpet gör då dom fått en kvinna avsides?


Säkert redlöst berusad och skäggbarnen låtsades att dricka. Gruppvåldtäkter på finlandsfärjor brukar ha dålig uppklaringsprocent, trots bilder från övervakningskameror, vittnen mm.
Citera
2023-11-03, 08:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Säkert redlöst berusad och skäggbarnen låtsades att dricka. Gruppvåldtäkter på finlandsfärjor brukar ha dålig uppklaringsprocent, trots bilder från övervakningskameror, vittnen mm.

Ja dom använde då ölburkarna till annat än att dricka dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback