Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-02, 18:23
  #1
Medlem
theshades avatar
Jag kan se enheten i enhetshanteraren och får dessutom svar när jag kontrollerar funktionen, så det är inget fel på kontrollen eller batterierna eller så. Men när jag kör själva spelet så händer ingenting när jag trycker på knapparna. Vad kan vara fel?
Citera
2023-10-02, 18:32
  #2
Medlem
jewclaws avatar
Jag kan ha fel nu, men jag nämner det ändå ifall att..

Vill minnas att jag har läst att ska man använda sonys kontroller på windows behövs ett tredjeparts-program i vissa fall. En xbox-kontroll är tydligen bara att koppla in.
Citera
2023-10-02, 20:14
  #3
Medlem
Är det dongel till ps3 gitarr? Vilket spel är det?
Citera
2023-10-03, 12:55
  #4
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Jag kan ha fel nu, men jag nämner det ändå ifall att..

Vill minnas att jag har läst att ska man använda sonys kontroller på windows behövs ett tredjeparts-program i vissa fall. En xbox-kontroll är tydligen bara att koppla in.

Jag hade en XBOX-gitarr innan som gick sönder tyvärr så därav denna nya. Får kolla upp det med tredjepartsprogram då, men som sagt så svarar den i Windows.

Citat:
Ursprungligen postat av Lokalceleb
Är det dongel till ps3 gitarr? Vilket spel är det?

Ja det är dongel. GH3.
Citera
2023-10-03, 13:43
  #5
Medlem
theshades avatar
Jag får full respons på alla knappar på denna sida men i spelet händer ingenting.

https://hardwaretester.com/gamepad
Citera
2023-10-03, 20:39
  #6
Medlem
Fimpa gh3, ladda ner clone hero och lägg in de låtar du vill ha. Där kommer gitarren fungera.
Citera
2023-10-05, 13:47
  #7
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalceleb
Fimpa gh3, ladda ner clone hero och lägg in de låtar du vill ha. Där kommer gitarren fungera.

Jag hade provat det innan jag postade utan att få igång gitarren, men provade nu igen och det gick att mappa kontrollerna till gitarren.

Jag hade GH3 men även låtarna till de tidigare spelen så ville köra genom GH3, men nu går det bra med Clone Hero. Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback