Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-29, 22:52
  #1
Medlem
Jag har ju hört talas om den där alien operating table trippen alla verkar få, närmsta ja själv kommit va på imovane när jag puffa på alldeles för mycket dmt i pipan och allt bara blev kritvitt med nåt suddigt grått klumpigt grejs nånstans.

Hursom, till min tanke: Kan det vara så att DMT på nåt sätt låser upp nåt minne från sin födsel och att det är det man upplever under dom tripparna?

Nån som har nåt flummigt svar att komma med? hahah
Citera
2023-09-29, 23:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagArEnFilbunke
Jag har ju hört talas om den där alien operating table trippen alla verkar få, närmsta ja själv kommit va på imovane när jag puffa på alldeles för mycket dmt i pipan och allt bara blev kritvitt med nåt suddigt grått klumpigt grejs nånstans.

Hursom, till min tanke: Kan det vara så att DMT på nåt sätt låser upp nåt minne från sin födsel och att det är det man upplever under dom tripparna?

Nån som har nåt flummigt svar att komma med? hahah


Nej, enligt vetenskapliga studier finns det ingen bevisad koppling mellan DMT och att låsa upp minnen från ens födelse.
Citera
2023-09-29, 23:43
  #3
Medlem
nakamotos avatar
Jag tror man kan låsa upp minnen från redan innan födseln när man röker DMT och det är där "aliens" utför operationer på "en".. Jag har själv fått den effekten en gång men det var inte aliens som man ser på TV med gråa huvuden utan medvetna verktyg som som andades i en trygg rytm och försökte undersöka mig. Sen har jag också haft något typ av medvetande som pillade i hjärnan på mig när jag var i en "sub-breakthrough" (alltså inte ego-död nivå på den trippen). Men det är klart att DMT kan väcka väldigt gamla minnen, i slutet av en tripp så fann jag mig tillbaka i min mammas mage medan hon var gravid, allt var svart och jag kunde höra hennes hjärta och jag kände sådan obeskrivlig kärlek inför min mor som bar runt mig inuti hennes kropp. I detta minne så förstod jag ju inte ens vad som väntade när jag väl skulle födas men bäbisar i magen har ett viss typ av medvetande.. När jag vaknade till från den trippen låg jag och darrade och flåsade som att jag just hade blivit född som NEO i the matrix. Det var en storslagen upplevelse.

Trevlig helg mvh naka "da tripphead" moto!
Citera
2023-09-29, 23:46
  #4
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateregistration33
Nej, enligt vetenskapliga studier finns det ingen bevisad koppling mellan DMT och att låsa upp minnen från ens födelse.

Hur skulle man kunna utföra en vetenskaplig studie på medvetandes djupaste frekvenser..? Det existerar ju utanför materialismens värld och är ej mätbart med "vetenskapliga" instrument.
Citera
2023-09-30, 00:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Hur skulle man kunna utföra en vetenskaplig studie på medvetandes djupaste frekvenser..? Det existerar ju utanför materialismens värld och är ej mätbart med "vetenskapliga" instrument.

Så du tror att man inte kan forska om DMT?
Citera
2023-09-30, 00:21
  #6
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateregistration33
Så du tror att man inte kan forska om DMT?

Självklart kan man forska om hur DMT påverkar hjärnan med olika mätinstrument. Men själva upplevelsen som individen går igenom är inte möjlig att tolka genom vanlig lingvistik, om du förstår hur jag menar? När en människa får en genombrytande dos av DMT så upplever man dimensioner utanför det vanliga. Typ så, jag är såklart för forskning och dokumentering av DMT och dess effekter. Hade varit först i kön till att skriva upp mig när sahlgrenska sätter igång sin DMT terapi.
Citera
2023-09-30, 00:47
  #7
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Självklart kan man forska om hur DMT påverkar hjärnan med olika mätinstrument. Men själva upplevelsen som individen går igenom är inte möjlig att tolka genom vanlig lingvistik, om du förstår hur jag menar? När en människa får en genombrytande dos av DMT så upplever man dimensioner utanför det vanliga. Typ så, jag är såklart för forskning och dokumentering av DMT och dess effekter. Hade varit först i kön till att skriva upp mig när sahlgrenska sätter igång sin DMT terapi.
Ja visst kan man det, det finns många bra dokumentärer som berör ämnet.
Citera
2023-09-30, 12:40
  #8
Medlem
Asgarvars avatar
Liksom andra däggdjur födds människor med ett visst temperament, eller som det annars kallas, personlighetsdrag. Dessa är mer eller mindre bestämda redan på genetisk nivå, och innebär en särskild blandning av diverse Jung-esquea (men inte rent Jungiska) arketyper. Går du ännu längre kommer du till den subjektiva verklighetens beståndsdelar; exempelvis grundfärger, alla grundlukter, alla komponenter för känslor, geometriska primitiver, men också grundläggande beteendemönster. Med DMT suddas gränsen mellan dessa saker ut, en färg kan bli samma sak som en känsla t ex. Detsamma gäller också alla möjliga karaktärsdrag, som du har lite eller mycket utav varje, varpå dessa upplevs som oberoende karaktärer eftersom du har "brutit ut"ett karaktärsdrag av dig själv ur hela din karaktär. Vi kallar dessa för entiteter, och det är ingen som helst slump att alla entiteter matchar någon kombination av, eller enksild, Jungisk arketyp. Modern besöker ju gärna på ayahuasca i form av gudinnan Ayahuasca, men Fadern kommer gärna förbi när man går djupt med psilocin.

Den fria viljan är ju inte direkt en diktator, utan ett råd mellan dina mest dominanta karaktärsdrag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback