Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-23, 14:20
  #1
Medlem
Hej,
Har problem med att logga in i Minecraft för ett av mina barn.
När jag försöker logga in med microsoft-kontot så står det
"oj! ditt microsoft-kontot du försöker använda är redan kopplat till ett annat konto för PLaystation network".

Detta stämmer inte, jag har provat allt. Har ni några tips?

Mvh
Citera
2023-09-23, 15:41
  #2
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Hej,
Har problem med att logga in i Minecraft för ett av mina barn.
När jag försöker logga in med microsoft-kontot så står det
"oj! ditt microsoft-kontot du försöker använda är redan kopplat till ett annat konto för PLaystation network".

Detta stämmer inte, jag har provat allt. Har ni några tips?

Mvh

Det är omöjligt att veta vad du har prövat eller inte.
Har du börjat med att gå in på ditt microsoft-konto och kollat registrerade enheter eller annat som leder till ett playstation konto?
Vet ej hur detta borde stå, men antar de räknas som en profil.

Har du sen möjligtvis ett playstation? Kan vara bra att bocka av de.
Citera
2023-09-23, 17:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det är omöjligt att veta vad du har prövat eller inte.
Har du börjat med att gå in på ditt microsoft-konto och kollat registrerade enheter eller annat som leder till ett playstation konto?
Vet ej hur detta borde stå, men antar de räknas som en profil.

Har du sen möjligtvis ett playstation? Kan vara bra att bocka av de.
He, förstår att det är svårt att hjälpa med min tidigare knapphändiga information.
Inne på Microsoft-kontot finns enbart xbox-enheter registrerade, inte playstation.
Till saken är att vi har registrerat ett playstation plus på en viss mailadress, när vi försöker att logga in med microsoftkontot (som baseras på samma adress) får jag upp tidigare meddelande. Det fungerar endast att logg in med ett annat micrososft-konto, men det kontot är upptaget av mitt andra barn. Kan inte förstå varför jag måste logga in med just ett specifikt konto.
Citera
2023-09-23, 17:47
  #4
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
He, förstår att det är svårt att hjälpa med min tidigare knapphändiga information.
Inne på Microsoft-kontot finns enbart xbox-enheter registrerade, inte playstation.
Till saken är att vi har registrerat ett playstation plus på en viss mailadress, när vi försöker att logga in med microsoftkontot (som baseras på samma adress) får jag upp tidigare meddelande. Det fungerar endast att logg in med ett annat micrososft-konto, men det kontot är upptaget av mitt andra barn. Kan inte förstå varför jag måste logga in med just ett specifikt konto.

Var tydlig nu, pratar du om xbox-enheter eller pratar du om xbox-profil?
När det gäller enheter så måste du åtminstone ha en dator (pc) registrerad och inte bara xbox?
Det ena finner du på "din information" det andra finner du på "enheter" eller klicka på "Microsoft konto".
Gällande playstation finns där minecraft som spel där också?
Varför jag undrar sånt här är väl ifall du blivit hackad eller att det skedde någon form av synkronisering omedvetet.
Det är svårt att ta steg vidare utan att veta exakt vad som har hänt.
Citera
2023-09-23, 17:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Var tydlig nu, pratar du om xbox-enheter eller pratar du om xbox-profil?
När det gäller enheter så måste du åtminstone ha en dator (pc) registrerad och inte bara xbox?
Det ena finner du på "din information" det andra finner du på "enheter" eller klicka på "Microsoft konto".
Gällande playstation finns där minecraft som spel där också?
Varför jag undrar sånt här är väl ifall du blivit hackad eller att det skedde någon form av synkronisering omedvetet.
Det är svårt att ta steg vidare utan att veta exakt vad som har hänt.
Under enheter finns en dator registrerad, Xbox-X och Xbox one, inget playstation. Jag förstår inte varför detta är relevant för att kunna logga in på spelet? Måste man registrera playstation som en enhet i Microsoftkontot?
Citera
2023-09-23, 18:28
  #6
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Under enheter finns en dator registrerad, Xbox-X och Xbox one, inget playstation. Jag förstår inte varför detta är relevant för att kunna logga in på spelet? Måste man registrera playstation som en enhet i Microsoftkontot?

Nej det är inte vad jag menar.
"Microsoft will only allow one copy or "user" account for Minecraft per Microsoft account"
Varför jag frågade är för att få reda på information vad som kan ha hänt.
Du säger ju att du inte har länkat till playstation men den påstår det eller någon annans playstation.
Jag vet inte svaret på ditt problem tyvärr, utan försöker bara lista ut det.
Citera
2023-09-23, 18:35
  #7
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Måste man registrera playstation som en enhet i Microsoftkontot?

"This error message tells you which Microsoft account the PSN™ ID is connected to. The solution is to sign in with the correct listed account."

Alltså här borde ju lösningen vara ifall det står vilket PSN ID det gäller.
Är det ditt egna så kan du ju ta bort länkningen mellan konton.
Citera
2023-09-23, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
"This error message tells you which Microsoft account the PSN™ ID is connected to. The solution is to sign in with the correct listed account."

Alltså här borde ju lösningen vara ifall det står vilket PSN ID det gäller.
Är det ditt egna så kan du ju ta bort länkningen mellan konton.
Ja, det måste vara något sådant, frågan är vart man hittar länkningen mellan ps-kontot och Microsoft-kontot.
Ska kolla lite, återkommer.
Tack för hjälpen.
Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback