Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-06, 19:57
  #1
Medlem
LemPicas avatar
Jag skall köpa en skrivare, helst som går via Wi-Fi.
Jag undrar om det går att initiera utskrift via mobilen om Wi-Fi skulle ligga nere?
Alltså dela internet från mobil till skrivaren om det skulle behövas?
Brukar det följa med en USB-kabel till skrivare som går via Wi-Fi?

Undrar också om jag kan få en okej skrivare för max en tusing?
Den kommer användas sparsamt huvudsakligen för att skriva ut blanketter någon eller ett par ggr i månaden så behöver inte någon super duper-skrivare.


Mod; jag har verkligen läst igenom var denna fråga bör ställas och det bästa jag kunde hitta var här.
Är det fel skulle det vara schysst om du flyttade istället för att kasta tråden.
__________________
Senast redigerad av LemPica 2023-09-06 kl. 19:59.
Citera
2023-09-06, 20:18
  #2
Medlem
paskharens avatar
Det brukar finnas en uppsjö olika metoder att ansluta till skrivaren. NFC, bluetooth m.m. Kolla specen innan bara.
Citera
2023-09-06, 20:23
  #3
Medlem
LemPicas avatar
A men grymt.
Tack !

Har tillräckligt med sladdar till tv, dator och skit så vill gärna slippa fler.

Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det brukar finnas en uppsjö olika metoder att ansluta till skrivaren. NFC, bluetooth m.m. Kolla specen innan bara.
Citera
2023-09-06, 21:04
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag köpte en Samsung laserskrivare för 800-900 kr. för några år sedan, den kör via wifi. Säkert inte den snabbaste eller bästa, men för att skriva ut lite diverse svartvita papper (typ räkningar och beställningsbekräftelser) så duger den bra.
Citera
2023-09-06, 21:11
  #5
Medlem
LemPicas avatar
Är laser att föredra framför bläckstråleskrivare?
I så fall varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag köpte en Samsung laserskrivare för 800-900 kr. för några år sedan, den kör via wifi. Säkert inte den snabbaste eller bästa, men för att skriva ut lite diverse svartvita papper (typ räkningar och beställningsbekräftelser) så duger den bra.
Citera
2023-09-06, 21:20
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Är laser att föredra framför bläckstråleskrivare?
I så fall varför?
Bläck är dyrt och torkar dessutom ihop om du inte skriver ut var fjärde timme.

Ska du bara som jag skriva ut svartvita papper någon gång ibland är det laser som gäller.
Citera
2023-09-07, 06:25
  #7
Moderator
TV-, bild- och mediautrustning --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera
2023-09-07, 11:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Bläck är dyrt och torkar dessutom ihop om du inte skriver ut var fjärde timme.

Ska du bara som jag skriva ut svartvita papper någon gång ibland är det laser som gäller.
Eller det som har kommit nu. Epson kallar det för EcoTank. I praktiken så är det bara att man köper bläck i flaskor istället. Bättre och billigare än patroner. Och allt bläck som är "skrivarbläck" funkar.
Citera
2023-09-07, 12:37
  #9
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Är laser att föredra framför bläckstråleskrivare?
I så fall varför?
Skall du bara skriva svart är laser att föredra alla dagar i veckan. Oavsett bläcklösning så torkar dom ifall du skriver ut sällan och du får lägga mer tid på att köra rengöring och byta patroner. Med en laser är det bara att sätta på skrivaren och skriva ut klickar aldrig...
Citera
2023-09-07, 19:16
  #10
Medlem
LemPicas avatar
Tack för förklaringen.
Jag hade ingen aning om att det är så stor skillnad.


Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Skall du bara skriva svart är laser att föredra alla dagar i veckan. Oavsett bläcklösning så torkar dom ifall du skriver ut sällan och du får lägga mer tid på att köra rengöring och byta patroner. Med en laser är det bara att sätta på skrivaren och skriva ut klickar aldrig...
Citera
2023-09-07, 19:45
  #11
Medlem
Den här kör jag med sedan länge, fungerar kanonbra, har aldrig strulat och toner finns billigt

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4549237

Toner: https://billigatoner.se/toner/miljot...RoCBegQAvD_BwE
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2023-09-07 kl. 19:49.
Citera
2023-09-07, 20:01
  #12
Avstängd
53280s avatar
Bläckstråle skrivare för 1000 kr kan du köra till tippen direkt.. Kommer torka in och bli skit direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback