Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-09-01, 12:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag var i Nederländerna för ett par månader sen o köpte denna, "Pink Paridise - Psilocybe Roseus", 15 g; https://imgur.com/a/tzXJlim Frågade hur mycket man skulle ta o han sa allt, så jag gick till mitt hotell o käkade upp det - men det hände ingenting! Gick åt åt middag med min familj ett par timmar senare som vanligt utan att märka nått.

Men det är väl för att jag har 7 st psykofarmaka, som tar bort effekten? Det är ett helvete att hålla upp med alla, så det skulle med stor sannolikhet bli en snedtripp då tror jag?

EDIT: Köpte i en Smart Shop, inte på ett s.k. Coffe Shop, där sålde de bara cannabis.
Ja, det är på grund av dina mediciner.
Citera
2023-09-02, 12:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza1
Det står att just magisk tryffel är lagligt i hela EU...

[...] Det stämmer - magiska tryfflar är helt lagliga i Europa och kan säljas och köpas lagligt över hela världen, så länge ditt hemland inte har en uttrycklig lag som förbjuder dem. Det finns för närvarande inga länder som har en sådan lag (från och med maj 2023), mer om den rättsliga statusen nedan.

Tacksam för svar!

Återförsäljaren kan skicka lagligt men du kan åka dit för att köpa. Growkits är inte heller lagliga, men sannolikheten för att du åker dit är nog låg.

Magiska tryfflar och svampar innehåller samma psykoaktiva substans så det är ingen skillnad. Fem stjärnor "visuell effekt", och färgglada etiketter är bara marknadsföring.
__________________
Senast redigerad av Realiserad 2023-09-02 kl. 12:54.
Citera
2023-09-02, 18:04
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag var i Nederländerna för ett par månader sen o köpte denna, "Pink Paridise - Psilocybe Roseus", 15 g; https://imgur.com/a/tzXJlim Frågade hur mycket man skulle ta o han sa allt, så jag gick till mitt hotell o käkade upp det - men det hände ingenting! Gick åt åt middag med min familj ett par timmar senare som vanligt utan att märka nått.

Men det är väl för att jag har 7 st psykofarmaka, som tar bort effekten? Det är ett helvete att hålla upp med alla, så det skulle med stor sannolikhet bli en snedtripp då tror jag?

EDIT: Köpte i en Smart Shop, inte på ett s.k. Coffe Shop, där sålde de bara cannabis.
Tar du snri som venlafaxin får du ingen effekt av svamp. Äter du neuroleptika får du heller ingen effekt. Äter du båda får du inte heller någon effekt. Och benzo tar folk för att lugna ner en snetripp.

Jag har testade toppisar för många år sedan och tog Cymbalta. Jag fick noll effekt av 40 toppisar.
__________________
Senast redigerad av storpungen69 2023-09-02 kl. 18:07.
Citera
2023-09-03, 06:45
  #28
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Tar du snri som venlafaxin får du ingen effekt av svamp. Äter du neuroleptika får du heller ingen effekt. Äter du båda får du inte heller någon effekt. Och benzo tar folk för att lugna ner en snetripp.

Jag har testade toppisar för många år sedan och tog Cymbalta. Jag fick noll effekt av 40 toppisar.
Jo, det är just Venlafaxin, och neuroleptikan Invega, samt benzo Iktorivil, så det var bortkastade pengar...

Det räcker att jag är utan mina mediciner i 2 dagar så blir jag sned utan svamp... Så det hade nog inte varit så lämpligt att käka då...?
Citera
2023-09-03, 16:45
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jo, det är just Venlafaxin, och neuroleptikan Invega, samt benzo Iktorivil, så det var bortkastade pengar...

Det räcker att jag är utan mina mediciner i 2 dagar så blir jag sned utan svamp... Så det hade nog inte varit så lämpligt att käka då...?
Nä jag tycker inte det är lämpligt att du käkar svamp.
Citera
2023-11-08, 02:30
  #30
Medlem
hippien47s avatar
Finns magiska tryfflar att köpa i butik i Tyskland som i Amsterdam? Om så är fallet, var finner man dem?
Citera
2023-11-20, 18:13
  #31
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Har använt ett par vanliga sorter av svamp och aldrig varit med om utebliven effekt, men den enda gången vi käkade tryfflar var det ingen som fick något som ens liknade en tripp.
Citera
2024-02-24, 09:30
  #32
Medlem
RagnarRunkdotters avatar
Jag och min ex fru besökte Amsterdam 2010 med barnen för att komma bort från byn en vecka och se något nytt då min arbetskamrat rekommenderat staden. En morgon bestämde frugan och jag att vi skulle köpa med oss lite tryfflar till motellet och käka dom när ungarna slocknat för att spicea upp sexlivet som vid det här laget varit stendött i ett par år. När barnen hade slutit ögonen så mumsade vi raskt upp allt vi hade och jag klättrade upp på henne i missionären och doppade Peter Niklas i hennes muff. Det gick bra dom första 3 minuterna tills hennes ansikte började smälta. Jag började blåsa henne i fejan som en tok för att få hennes ansikte att stelna. Hon började skrika av okänd anledning så ungarna vaknade. Vi pratade aldrig om den här händelsen efter kalabaliken i Amsterdam men jag tror barnen har påverkats nu på efterhand och det känns ganska jobbigt.
Citera
2024-02-24, 09:35
  #33
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarRunkdotter
Jag och min ex fru besökte Amsterdam 2010 med barnen för att komma bort från byn en vecka och se något nytt då min arbetskamrat rekommenderat staden. En morgon bestämde frugan och jag att vi skulle köpa med oss lite tryfflar till motellet och käka dom när ungarna slocknat för att spicea upp sexlivet som vid det här laget varit stendött i ett par år. När barnen hade slutit ögonen så mumsade vi raskt upp allt vi hade och jag klättrade upp på henne i missionären och doppade Peter Niklas i hennes muff. Det gick bra dom första 3 minuterna tills hennes ansikte började smälta. Jag började blåsa henne i fejan som en tok för att få hennes ansikte att stelna. Hon började skrika av okänd anledning så ungarna vaknade. Vi pratade aldrig om den här händelsen efter kalabaliken i Amsterdam men jag tror barnen har påverkats nu på efterhand och det känns ganska jobbigt.
Varför körde ni inte på mdma?

Mdma är mer emotionell terapi.
Psykadelika typ svamp är mer själslig terapi.

Känns som ni borde läst på mer innan! Inte svampens fel!
Citera
2024-05-02, 21:19
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Det är lungt att köpa vanliga growboxes . Var inte allt för länge sen jag själv odlade en box med Penis Envy, och en låda Terrence meckenai

Jag har beställt boxar 2 gånger men tullen tog dom och om det varit lagligt hade ju det funnits i Sverige det finns dock sporer i flytande form samt boxar man kan köpa och odla för det är inte olagligt att ha sporer så vilket jag finner konstigt det är ju typ samma sak men Sverige är ju oxå efterblivet med regler samma som att klassa en substans i kratom men kratom är laglig hur fan tänker dom igentligen
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback