Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-23, 12:24
  #1
Medlem
Hej..

Hur många har provat magiska tryffel svampar med psilocybin i?

Vad tycker ni om dom jämfört med magisk svamp som jag bara sett att man kan köpa sånt här growkit av?

Det står att just magisk tryffel är lagligt i hela EU...så här står det på en sida..
"De viktigaste skillnaderna mellan svamp och tryffel är smak, utseende och deras rättsliga status som europeiskt lyxlivsmedel.

Det stämmer - magiska tryfflar är helt lagliga i Europa och kan säljas och köpas lagligt över hela världen, så länge ditt hemland inte har en uttrycklig lag som förbjuder dem. Det finns för närvarande inga länder som har en sådan lag (från och med maj 2023), mer om den rättsliga statusen nedan.

Detta gör tryfflar unika, eftersom de för närvarande är den enda psykedeliska substansen med en skattekategori som säljs över disk och är föremål för kvalitetskontroll vid tillverkningen."

Så även om det just i Sverige alltid brukar vara olagligt med sånt så är vi ju med i EU och då bör vi ju följa EU`s regler tycker man!?

Tacksam för svar!
Citera
2023-08-23, 12:31
  #2
Medlem
I vanliga fall uppmanar jag inte till brott men gör ett undantag här då lagstiftningen är lite efterbliven på det här området. Gå ut i hagarna och plocka lite toppisar och gör sen lite te på det. Mycket mysigt och jag önskar alla fick prova på detta så skulle världen möjligen bli lite finare. Det är samma psilocybin i alla "magiska svampar". Det som skiljer är väl oftast hur mycket psilocybin dom innehåller. Toppslätskivling är relativt svaga så man får ta ganska mycket i sitt te och det liknar mest svampsoppa. Lätt att få kvälvningar men det är nog mest en vanefråga.
Citera
2023-08-23, 12:49
  #3
Avstängd
Full-Retards avatar
Har ej testat tryffel men ”vanlig” svamp is the shit
Citera
2023-08-23, 12:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
I vanliga fall uppmanar jag inte till brott men gör ett undantag här då lagstiftningen är lite efterbliven på det här området. Gå ut i hagarna och plocka lite toppisar och gör sen lite te på det. Mycket mysigt och jag önskar alla fick prova på detta så skulle världen möjligen bli lite finare. Det är samma psilocybin i alla "magiska svampar". Det som skiljer är väl oftast hur mycket psilocybin dom innehåller. Toppslätskivling är relativt svaga så man får ta ganska mycket i sitt te och det liknar mest svampsoppa. Lätt att få kvälvningar men det är nog mest en vanefråga.

Tack för svar.. Jag har faktiskt tänkt på det, men jag har inte plockat svamp på över 20 år och kanske plockar fel..
Jag har läst att dom ska finnas över hela landet främst i hagar, på gräsmattor och liknande, men hur svåra är dom att hitta egentligen?

Är dom lika svåra att hitta som kantareller så kan det ta lång tid!?
Citera
2023-08-23, 12:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Har ej testat tryffel men ”vanlig” svamp is the shit

Ursäkta, men vad menar du?

Med "vanlig" magisk svamp menade jag såna man kan köpa som growkit och som växer ovan jord och inte i jorden som tryfflar gör
Citera
2023-08-23, 13:37
  #6
Medlem
swehacks avatar
För länge länge sen i amsterdam såldes det bara tryffel lagligt, så jag och en polare delade på en. Kan fan inte minnas hur vi gjorde, för jag vet ju att de smakar skit och man helst ska göra te men jag har inget minne av hur vi förtärde dom. Kanske blandade vi bitar med chips, men jag är inte säker.

Jag minns dock hur vi hade det ganska bra, ljuseffekter, milda hallisar, mycket fnitter och varm känsla i magen. Vi satt på en bänk i amsterdam mitt i natten och skrattade åt allt.
Citera
2023-08-23, 13:58
  #7
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza1
Ursäkta, men vad menar du?

Med "vanlig" magisk svamp menade jag såna man kan köpa som growkit och som växer ovan jord och inte i jorden som tryfflar gör

Det funkar fint, hehe. Dock är det olagligt som fan.
Citera
2023-08-23, 15:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det funkar fint, hehe. Dock är det olagligt som fan.

Är det verkligen det ff? För ett growkit är ju inte olagligt att skicka efter, då det är en burk med sporer, osv.

Och magisk tryffel räknas ju som en lyxig maträtt som är helt laglig i hela EU sen i maj 2023 (som jag skrev i trådstarten)

Samtidigt vet jag ju att Sverige har sina egna efterblivna regler 🙄 då staten vill tjäna pengar på droger man bara kan få på recept och på apotek, även om dom kan vara både sämre och mycket mer beroendeframkallande än svampar och tryfflar..
Citera
2023-08-23, 20:20
  #9
Avstängd
Full-Retards avatar
Svamp är ännu ett exempel på hur svensk narkotikapolitik misslyckats i att ta en kraft och arbeta med den.

Utgångspunkten är att alla droger är dåliga.

Hahaha, hohoho, hihihi osv.

Era internationella kamrater intresserar sig för att förstå och integrera, men inte ni.

Lmoaf
Citera
2023-08-24, 05:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Svamp är ännu ett exempel på hur svensk narkotikapolitik misslyckats i att ta en kraft och arbeta med den.

Utgångspunkten är att alla droger är dåliga.

Hahaha, hohoho, hihihi osv.

Era internationella kamrater intresserar sig för att förstå och integrera, men inte ni.

Lmoaf

Det är ungefär som när man läser "drograttfylla" i media. Vad innebär det då? Om man tagit stimulanter blir man ju snarare mer vaken och fokuserad på körningen medans om man tagit något annat så kanske det är mindre bra. Det allra sämsta i trafiken är nog ändå alkohol som både försämrar omdömet och motoriken men ändå tycker folk att "drograttfylla" är det värsta man kan göra. Efterblivet.
Citera
2023-08-24, 21:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Det är ungefär som när man läser "drograttfylla" i media. Vad innebär det då? Om man tagit stimulanter blir man ju snarare mer vaken och fokuserad på körningen medans om man tagit något annat så kanske det är mindre bra. Det allra sämsta i trafiken är nog ändå alkohol som både försämrar omdömet och motoriken men ändå tycker folk att "drograttfylla" är det värsta man kan göra. Efterblivet.

Ja jag håller verkligen med..
Om man kollar vilken sk drog som orsakar mest problem & förödelse för folk för att inte tala om skador och död bland ALLA droger..så är det på plats nr 1 med stort försprång--Alkohol!

Det finns ju många andra sk droger som absolut inte är så farliga eller beroendeframkallande som alkohol, men det ger väl mer pengar åt staten att sälja det dyrt på systembolaget..
(när systembolaget har sin reklam om att "vi är inte som andra affärer, utan vi bryr oss om folk och därför har vi aldrig extrapriser" typ. så vill jag bara kräkas.🤮😅 Det är SÅ falskt!
Citera
2023-08-26, 14:41
  #12
Medlem
Men vad säger ni då, är det olagligt eller lagligt att beställa tryfflar? Är sjukt sugen på att testa microdosing!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback