Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-15, 07:00
  #1
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Har någon av er fått som röda utslag som kliar och sticker ut ur huden efter ni tagit/injicerat kristall? (3-cmc)

Vart bjuden av en kompis men varken min kompis eller en annan som injicerade det också har fått detta utan endast jag......

Någon som har någon teori??

Har inte gjort eget inlägg här på flashback förut men ser inte att man kan lägga till bilder? Kanske går via meddelanden privat???

Om någon vill se eller tror sig kan veta vad det är skriv gärna privat om ja kan skicka bilderna där!!!!!


Hjälp!!!!!

Ps. Jag har injicerat kristall i 3 års tid och aldrig fått såhär förut så drf ja blir skapligt rädd!!!!
Citera
2023-07-15, 07:05
  #2
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Kan tillägga att det ser ut som nässelutslag typ, för er som haft det eller sett hur dom utslagen ser ut, men lite konstigt att ja skulle få det nu, å ja injicerade krisset under hela natten men tog senast för kanske 1 1/2h sen och typ nu upptäckte ja dom för dom kliade som fan, har på båda armarna


Ena sidan är det massa små upphöjningar som är röda/vita (kanske för ja kliat) och andra armen är det en enda stor klump som är röd/vit och har kliat där med.....


Kan det bli såhär jävla sen reaktion???? Har ju suttit hela natten å tagit det och det började inte klia försen ja kom hem till mig
Citera
2023-07-15, 07:07
  #3
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Har du injicerat det i 3 år är det inget konstigt det är vanligt att få utslag och sår på huden av sånt smuts.
Du borde vara mer orolig för skadorna du inte märker förrän det är försent. Skador på hjärtat och blodkärlen och levern och lungorna bland annat. Du kan få både stroke och allvarliga sjukdomar.
__________________
Senast redigerad av Whatelseshouldi 2023-07-15 kl. 07:14.
Citera
2023-07-15, 07:13
  #4
Avstängd
Homofants avatar
Ta antihistamin piller/allergipiller så går det över.

Det kan vara ngt tillfälligt. Jag fick nässelutslag efter att ha ätit mangoskalet en gång, men har ätit mango både före och efter.

Dock att skjuta RCs är inget bra oavsett.
Citera
2023-07-15, 07:16
  #5
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Är du så jävla dum som tar droger får du skylla dig själv.


Varför ens skriva något som uppenbarligen inte hjälper mig??
Citera
2023-07-15, 07:18
  #6
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Du bör nog vara mer orolig över att du injicerar alls.
Och nej, det finns inget hopp.
Sådana utslag är konstanta, varje gång du skjuter upp kommer det att dyka upp nya märken.
Markt for life.


Nepp, aldrig fått såna här utslag förut, bullar om man skjutit utanför ser inte ut såhär, jag har inte injicerat uppe på överarmarna utan endast underarmarna. Därav konstigt ställe att utslagen kommer på också 🤔


Jag har aldrig fått dessa utslag, folk som injicerade exakt från samma "batch" fick INTE utslag som jag fick 🤔
Citera
2023-07-15, 07:20
  #7
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Har du injicerat det i 3 år är det inget konstigt det är vanligt att få utslag och sår på huden av sånt smuts.
Du borde vara mer orolig för skadorna du inte märker förrän det är försent. Skador på hjärtat och blodkärlen och levern och lungorna bland annat. Du kan få både stroke och allvarliga sjukdomar.


Tro mig, detta var ett återfall, har inte injicerat sen i februari och tar inga andra droger förutom får stess som bensonedtrappning pga min epilepsi.
Citera
2023-07-15, 07:22
  #8
Medlem
Jag har tyvärr väldigt svårt att sympatisera med någon som knarkar.

Sök vård för utslagen. 112 om det är allvarligt och akut eller 1177 om det inte är akut.
Citera
2023-07-15, 07:24
  #9
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMMC
Sluta injicera narkotika! Du kommer överdosera och därmed dö. Sluta med narkotika öht. Drick dig full, rök på men sluta för f-n med kristall. Jävla tomte! Nästa gång har du ingen aning om vad pulvret innehåller. Fentanyl!? Du är en levande död person. SLUTA!


Jag till skillnad från många andra pundare vet hur mkt ja kan ta och när ja kan ta det och när ja kan ta det, har använt droger sen 2018, inte lång tid jämförelse med många andra men ja har varit med om en hel del, men detta va ett återfall då jag slutade i februari och inte rört något sen dess förutom min buvidal jag får av sjukvården eller min stess för min bensonedtrappning pga min epilepsi.


Och detta va inget pulver utan kristaller, om du inte visste vilken form kristall har, det är inte tjack


Och ja har aldrig tagit en överdos under hela min "pundar-karriär" då jag varit jävligt försiktig och som sagt, detta va en engångshändelse där jag råkade ta återfall och ja kan bara försöka blicka framåt och inte bakåt
Citera
2023-07-15, 07:28
  #10
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag har tyvärr väldigt svårt att sympatisera med någon som knarkar.

Sök vård för utslagen. 112 om det är allvarligt och akut eller 1177 om det inte är akut.


Du såg vad ämnet skulle handla om, vrf kommentera ens?

Jag är inte dum i huvudet, skulle det vara en allvarlig exempelvis allergisk reaktion så hade jag fått det vid det här laget och jag hade velat ha svar av någon som faktiskt kan hjälpa eller varit med om liknande eller nått.


Liksom vrf reagerade jag men inte dom andra? Jag är en tjej, 28 bast, väger ca 60kg,

En av dom andra är en kvinna på ca 45 bast som väger 52kg, och den sista är en man i 35-40 årsåldern som kanske väger runt 80-90kg.


Så kan inte se att ja skulle vara speciell på nått sätt heller??

Och sen, jag har inte gått ut och skrivit "buhu jag har fått utslag, tror ni ja kommer dö, jag gråter å vill ta livet av mig"

Utan vill endast ha svar av folk som kanske varit med om samma sak som kanske kan ge tips eller liknande
Citera
2023-07-15, 07:31
  #11
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Det var väl löss i pundarkvarten, sådana människor som ni är ju inte så noga med hygienen.
Har du kollat dina kalsonger?


Haha jag är nog renare än vad du är 🤣

Detta va ett återfall och inget annat, jag tar inget som ja inte har utskrivet av läkare sen i januari/februari, förutom nu, en endaste gång, 1 återfall.

Och jag är en brud dessutom och om du inte vet hur du ska bli av med dina flatlöss så är det inte 70-talet längre, du blir av med dom om du kollar i dina kalsonger 👌
Citera
2023-07-15, 07:39
  #12
Medlem
Apotekaren2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMMC
1. Sluta med illegala droger. Kemikalierna i drogerna är inte reglerade så i princip kan du dödas av att dom är för starka

2. Sluta använda illegala droger. Du har ingen aning om hur starkt innehållet är. Det är bättre/mindre farligt att knapra benzo men kolla på Prince och MJ... båda dog av "kontrollerade" droger bara för att dom trodde det var safe.

3. Läs punkt 1 och 2.


1. Jag har gjort det, detta var ett återfall, har inte tagit något som inte en läkare ordinerat sen januari/februari. Samt det märks att du inte använt droger då när man injicerar känner ganska fort om det blir för mycket eller inte, finns ju idioter som injicerar vad som och blandar med piller eller pulver å alkohol å allt möjligt och skiter i vilket men har aldrig haft en överdos då jag va försiktig, känner min kropp och framförallt, påläst om det jag tagit/testat innan ja testat det.

2. Detta va ingen överdos -.- då hade ja varit död eller om det varit allergisk reaktion som varit allvarlig så hade jag förmodligen svullnat upp med än bara på överarmarna....

3. Tack desamma 🙏
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback