Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-08, 21:01
  #1
Medlem
Hur ändrar man vertikala (up/ner) sensitivity i Overwatch 2?

Det verkar så himla dumt att man inte kan göra det i vanliga options. Men bara för x-box och playstation.

Så någon här som vet hur man kan ändra sin vertikala sensitivity på Overwatch 2, på DATOR?
Skulle vara väldigt tacksam för ett korrekt svar.

Då jag spelar ganska mkt Overwatch 2, men problemet är att jag vill höja min sensitivity vertikalt mer. Så jag kan hålla musen stabil på ett ställe och slippa hålla på röra musen up och ner så mycket. För det påverkar aimen så mycket.


Även ett tips om att hur man ändrar sin horisontala sensitivty i Overwatch 2 skulle fungera lika bra.

Eller något program där man kan ändra sin vertikala eller horisonella sensitivity.. det skulle funka.

Tackar
__________________
Senast redigerad av HayabusaMannen 2023-07-08 kl. 21:06.
Citera
2023-07-13, 18:29
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Spelrelaterat --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2023-08-29, 21:55
  #3
Medlem
Nån som vet svaret till det här? Eller det räcker om man hittar hur man ändrar hastigheten horisontellt. Men vertikala hastigheten duger lika bra.

Är så jobbigt när man spelar tex. Overwatch 2. För jag vill hålla musarmen på samma ställe när jag rör på musen. Och då blir det svårt att aima up och ner lika mycket som jag kan aima vänster---höger, utan att behöva röra på handen så mycket.

Skulle verkligen uppskatta något program tex. som kan göra detta. Har hittat några... men jag får dom inte att fungera.

Thx i förväg!
Citera
2023-08-29, 22:09
  #4
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Nån som vet svaret till det här? Eller det räcker om man hittar hur man ändrar hastigheten horisontellt. Men vertikala hastigheten duger lika bra.

Är så jobbigt när man spelar tex. Overwatch 2. För jag vill hålla musarmen på samma ställe när jag rör på musen. Och då blir det svårt att aima up och ner lika mycket som jag kan aima vänster---höger, utan att behöva röra på handen så mycket.

Skulle verkligen uppskatta något program tex. som kan göra detta. Har hittat några... men jag får dom inte att fungera.

Thx i förväg!

Öka på mouse sensivity?
Citera
2023-08-29, 22:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Öka på mouse sensivity?

Visst, men jag vill höja den vertikala hastigheten. Så alltså inte vänster och höger hastigheten utan upp och ner.

Men om du hittar ett program som ändrar bara vänster och höger hastigheten så duger den också. Får då kan jag bara sänka den hastigheten så blir det lika bra.

Förstår du vad jag menar?
__________________
Senast redigerad av HayabusaMannen 2023-08-29 kl. 22:19.
Citera
2023-08-29, 22:19
  #6
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Visst, men jag vill höja den vertikala hastigheten. Så alltså inte vänster och höger hastigheten utan upp och ner hastigheten.

Men om du hittar ett program som ändrar bara vänster och höger hastigheten så duger den också. Får då kan jag bara sänka den hastigheten så blir det lika bra.

Förstår du vad jag menar?

Aldrig spelat Overwatch så..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback