Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-04, 17:00
  #1
Avstängd
Barry_bs avatar
Här ska ni och framförallt jag få ta del av ännu ett impulsivt infall av eder trådskapare. Jag har skaffat mig en riktigt trevlig skivstångsställning och den jäveln ska få gå varm. Exakt hur varm? Varje dag.. Låt mig förklara..

.. Tänkte köra två totalt olika programupplägg, ett för bänkpress ett för knäböj. Knäböj blir det varje dag under 2023, ska till något riktigt överjävligt för att stoppa mig, bänkpress fem gånger i veckan. Nu till programmen.

KNÄBÖJ
Här kommer jag använda mig av Steve Justas singelprogram för marklyft men blir istället knäböj.. Uppenbarligen. Programmet består av singlar på 70% av max. Men stegrande reps per dag, och viktökning per vecka med 2,5 kilo. Ser ut så här: om vi utgår ifrån mitt max på 100 kg.

V1
Mån 3 singlar 70kg
Tis 5
Ons 7
Tors 9
Fre 11
Lör 13
Sön 15

V2
Mån 3 72,5 kg
Tis 5 72,5
Osv.

Efter vecka 4 då vikten man kört är 77,5 kilo börjar man om med vecka 1 och då en viktökning på 2,5kg. Alltså 72,5 vecka 1 och V4 avslutas med 80 kg innan man börjar om igen med v1 75 kg.. Osv osv. Jag kommer efter några månader gå in och göra ett riktigt test på max för att eventuellt korrigera programmet så jag ligger på 70% v1. Mer om det när det blir aktuellt.

BÄNKPRESS
Här kommer jag använda mig av styrkelabbets bänkpress boogie 5 dagars som även inkluderar resterande överkropp. Programmet är riktigt köttigt med någon dag åttor på 70% 10 set, en annan dag upp till 90% av max 12 set. Det är helt enkelt mycket volym.

Övrigt. Kommer komplettera bendagarna med benspark och liggande lårcurl lite vadpress kan det nog bli också.

Vem fan är jag då? Man på 40+ Som har tränat hårt i perioder för att sen bli slapp, dock van med att grisa och grinda. 179 cm 81 kg för närvarande och i bra form för min ålder, tveklöst. Kör rent också, steroider/sarms har aldrig intresserat mig. Äter nu 3500 kcal om dagen, 200g protein. Dricker inte och har lyckats sluta snusa också. Tillskott D3, magnesium, omega3, kreatin.

Utgångssiffror, ja det fina i kråksången är att jag kliver in i programmen med 100kg som max på både bänken och böjen, så det blir spännande att se vart vi hamnar om ett år

Sen kommer jag slå dövörat till när jag kommer bli bombad i tråden av gymbroes som skriker att det är för lite vila osv etc. Mitt experiment, min kropp. 😑

Slutligen
Blir absolut ingen tråd jag uppdaterar dagligen där jag skriver att jag utfört si och så, nix, jag väcker tråden till liv emellanåt för att påminna både er och mig att jag gnuggar vidare.

Slutligen 2
Det här är inget nyårslöfte som rinner ut i sanden efter tre veckor. Planerar deload var sjätte vecka då bänkpress boogie-programmet börjar om ds.
Citera
2023-01-04, 23:28
  #2
Medlem
stickadhalsduks avatar
Låter som ett utmärkt upplägg att köra på ett par veckor för att sedan bli alldeles för tråkigt och enformigt. Jag ger dig en stor elloge om du pallar köra detta fram till Mars. Hatten av om du lyckas fullfölja detta till årets slut.

Varför inte variera träningen lite grann i alla fall om du sitter på erfarenhet och faktiskt har tillgång till en skivstång där hemma? Lite marklyft, frivändningar och militärpressar hade väl inte skadat?

Men som du sa, din kropp och ditt experiment, så jag önskar dig ett stort lycka till
Citera
2023-01-05, 01:47
  #3
Avstängd
Barry_bs avatar
Du kommer bli förvånad över hur stönig jag är😊. Varför jag gör det är för att jämföra två totalt olika upplägg och se hur slutresultatet blir. Mark blir det ett pass på Lördagar för övrigt.
Citera
2023-01-05, 09:00
  #4
Medlem
Önskar dig lycka till!
Skulle du känna av symptom på överträning så ignorera det inte. Vet många som blivit långvarigt skadade och tappat muskelmassan under rehab.
Citera
2023-01-07, 22:52
  #5
Avstängd
Barry_bs avatar
Så här brukar en vanlig dag se ut när stora delar av kroppen får sig en omgång.
https://pasteboard.co/5fBhSzFOgrPV.jpg
Citera
2023-01-10, 12:06
  #6
Avstängd
Barry_bs avatar
Tolv set Sexor på 70% i bänken idag, fem singlar böj samt en del bodybuilding-inriktade övningar. Landade på 9,8 ton totalt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback