Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-19, 11:08
  #1
Medlem
CockWitchs avatar
För mig är det så att har jag inte tagit imovane på typ en vecka, så funkar min dos, 7,5 mg i typ 1 - 3 dygn. Sen måste jag dubbla i några dygn. Och sedan trippla. Sen är dom slut och jag tvingas gå utan tills nästa gång jag får dom.

Hur gör ni? Antingen får man ta dom vissa nätter bara, eller så får man göra som jag gör.

Det förekommer även att jag tar dom på dagen.

Eftersom man snabbt utvecklar tolerans och efter det får ännu svårare att sova. Så vill jag påstå att detta läkemedel inte skall tas varje dag. Det är därför sjukt att läkarna skriver ut dom att ta varje natt. Det funkar ju inte.
Citera
2022-12-19, 11:16
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Innan dom klippte medicinen hade jag 15mg om dagen.

Brukade ta 10-15mg, hade 5mg'arna. Åt dom inte varje dag. 10mg räckte om jag inte hade amfetamin i mig vilket jag oftast hade då jag hade det på recept med. Tricket är att ligga o blunda tills dom verkar annars måste man peta i sig enorma mängder vilket ändå slutar med blackout hehe.

Men ja annars måste man öka ganska snabbt. 1-2 dagar utan räcker för o komma ner igen.
Citera
2022-12-19, 11:27
  #3
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Innan dom klippte medicinen hade jag 15mg om dagen.

Brukade ta 10-15mg, hade 5mg'arna. Åt dom inte varje dag. 10mg räckte om jag inte hade amfetamin i mig vilket jag oftast hade då jag hade det på recept med. Tricket är att ligga o blunda tills dom verkar annars måste man peta i sig enorma mängder vilket ändå slutar med blackout hehe.

Men ja annars måste man öka ganska snabbt. 1-2 dagar utan räcker för o komma ner igen.

Ja för fan. Det blir lätt att man börjar flumma och skriva konstiga saker på internet istället.
Citera
2022-12-19, 13:43
  #4
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag känner ingen som klarat att hålla sina doser av Zolpidem, inte långvarigt. Själv höll jag dosen i över 3 år, sen gick det åt helvete för mig med och jag har varit fullblodsmissbrukare på just zolpidem.

Det farligaste är när man tar fler och börjar ta dagtid. Då är missbruket och beroendet inte lång borta.

Jag fick, när jag gick på recept, rådet av läkaren att ta kanske 3 kvällar i rad, sen göra ett uppehåll på 3 osv. Det skulle vara bättre rent toleransmässigt. Men ja, det höll ju som sagt i tre år sen blev det var kväll, sen blev det flera åt gången på kvällarna och slutligen flera gånger om dagen.

Det är dessutom tänkt för kortvariga behandlingar, men många läkare fortsätter på ren rutin skriva ut gång efter gång. Zolpidem är inget man ska gå på länge, precis som benzo är det tänkt för tillfälliga och kortvariga problem.
Citera
2022-12-19, 16:25
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
För mig är det så att har jag inte tagit imovane på typ en vecka, så funkar min dos, 7,5 mg i typ 1 - 3 dygn. Sen måste jag dubbla i några dygn. Och sedan trippla. Sen är dom slut och jag tvingas gå utan tills nästa gång jag får dom.

Hur gör ni? Antingen får man ta dom vissa nätter bara, eller så får man göra som jag gör.

Det förekommer även att jag tar dom på dagen.

Eftersom man snabbt utvecklar tolerans och efter det får ännu svårare att sova. Så vill jag påstå att detta läkemedel inte skall tas varje dag. Det är därför sjukt att läkarna skriver ut dom att ta varje natt. Det funkar ju inte.
Jag har utskrivet 3 stycken 10mg Zolpidem var kväll och har haft det i 8 år, än somnar jag gott på dem, inga konstigheter. Så det här med toleransutveckling är väldigt subjektivt.
Citera
2022-12-19, 17:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
För mig är det så att har jag inte tagit imovane på typ en vecka, så funkar min dos, 7,5 mg i typ 1 - 3 dygn. Sen måste jag dubbla i några dygn. Och sedan trippla. Sen är dom slut och jag tvingas gå utan tills nästa gång jag får dom.

Hur gör ni? Antingen får man ta dom vissa nätter bara, eller så får man göra som jag gör.

Det förekommer även att jag tar dom på dagen.

Eftersom man snabbt utvecklar tolerans och efter det får ännu svårare att sova. Så vill jag påstå att detta läkemedel inte skall tas varje dag. Det är därför sjukt att läkarna skriver ut dom att ta varje natt. Det funkar ju inte.

Inga problem att följa doserna av zolpidem och zopiklon efter ca 10 års kontinuerlig behandling. Tar dem dock aldrig dagtid.
Citera
2022-12-19, 20:42
  #7
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag känner ingen som klarat att hålla sina doser av Zolpidem, inte långvarigt. Själv höll jag dosen i över 3 år, sen gick det åt helvete för mig med och jag har varit fullblodsmissbrukare på just zolpidem.

Det farligaste är när man tar fler och börjar ta dagtid. Då är missbruket och beroendet inte lång borta.

Jag fick, när jag gick på recept, rådet av läkaren att ta kanske 3 kvällar i rad, sen göra ett uppehåll på 3 osv. Det skulle vara bättre rent toleransmässigt. Men ja, det höll ju som sagt i tre år sen blev det var kväll, sen blev det flera åt gången på kvällarna och slutligen flera gånger om dagen.

Det är dessutom tänkt för kortvariga behandlingar, men många läkare fortsätter på ren rutin skriva ut gång efter gång. Zolpidem är inget man ska gå på länge, precis som benzo är det tänkt för tillfälliga och kortvariga problem.

Jag har haft skiten i 12 år. Det var ju väldigt kortvarigt det. Och för mig så är rådet att.sova tre nätter med och tre utan helt åt helvete. Då blir det så här: tre vakna nätter. Sen får jag sova tre nätter.

Hämtade paket idag och tog 4 direkt.
Citera
2022-12-19, 20:44
  #8
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Inga problem att följa doserna av zolpidem och zopiklon efter ca 10 års kontinuerlig behandling. Tar dem dock aldrig dagtid.
Nä men då är det nästan placebo. De har ingen effekt om du inte höjer dosen. Ev hjärnan behöver dem för att kunna sova men pillret i sig ger ingen narkotisk effekt. Då är du beroende.
Citera
2022-12-19, 20:45
  #9
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexfluzepam
Jag har utskrivet 3 stycken 10mg Zolpidem var kväll och har haft det i 8 år, än somnar jag gott på dem, inga konstigheter. Så det här med toleransutveckling är väldigt subjektivt.
Dom får ju inte ens skriva ut 30 mg per dygn vad jag vet. En skrev ut 30 mg imovane till mig under en tid. Och 160 mg ritalin. Jag var svängd dygnet runt.
Citera
2022-12-19, 20:47
  #10
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Inga problem att följa doserna av zolpidem och zopiklon efter ca 10 års kontinuerlig behandling. Tar dem dock aldrig dagtid.
Tar dom dagtid istället för en benso. Eftersom jag måste lämna salivprov. Funkar som en tråkig benso men blir lite lugn och det är det jag behöver bli.
Citera
2022-12-19, 21:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nä men då är det nästan placebo. De har ingen effekt om du inte höjer dosen. Ev hjärnan behöver dem för att kunna sova men pillret i sig ger ingen narkotisk effekt. Då är du beroende.

Jag tar dem ju för att kunna sova så då fyller de sin avsedda funktion. Vet inte riktigt vad du syftar på för ”narkotisk effekt”?
Känner dessutom flera andra som har ätit z-analoger i många år och fortfarande har en god effekt utan att ha behövt höja dosen, så det där är högst individuellt!
Citera
2022-12-19, 22:32
  #12
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Jag tar dem ju för att kunna sova så då fyller de sin avsedda funktion. Vet inte riktigt vad du syftar på för ”narkotisk effekt”?
Känner dessutom flera andra som har ätit z-analoger i många år och fortfarande har en god effekt utan att ha behövt höja dosen, så det där är högst individuellt!
Japp. Din hjärna är beroende av dem för att du ska kunna sova. I början när man tar 10 mg. Så vet ALLA att effekten är narkotisk. Dvs sederande och hypnotika. Det är det som får en att somna i början. Man får en mysig positiv känsla i kroppen och somnar med ett leende. Det är bensodiazapin derivat. Efter ett tag utvecklades du tolerans. Effekten av tar. Tabletten hjälper dig då inte Att sova, du måste ha den för att sova. Dubbla dosen en gång så ska di se vad narkotisk effekt är för något. Om du skulle sluta, så skulle du fp tända av i ett år, och efter det, så kanske du lär dig sova naturligt. Din djupaömn är konstant störd. Därför att det är effekten av zolpidem. Det betyder att din kropp aldrig riktigt kan återhämta sig, som en normal kropp. Studier visar att djupsömnen är mest återhämtande. Du fastnar i REM sömn hela natten. Ungefär. Men du minns inget för du tar drogen. Detta kommer leda till att du troligen dör i förtid. Därför att.din kropp aldrig får återhämta sig helt. Grattis. Du är torsk livet ut.

Förr brukade folk flumma på zolpidem stilnoct. För de fick hallisar och tyckte det var kul. Det har jag så klart testat också. Stolle.

Drogen har ingen som helst effekt på din sömn. Men din hjärna måste ha den annars sover du inte på en vecka.
__________________
Senast redigerad av CockWitch 2022-12-19 kl. 22:35.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback