Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-17, 09:35
  #1
Medlem
MustMasters avatar
HAAS väljer att inte förlänga kontraktet med Schumacher utan plockar upp Hulkenberg istället.
https://www.formula1.com/en/latest/a...Vt7A2o3xF.html

Hulkenberg är känd som den förare som startat i flest Grand Prix utan att ta en pallplats.

Hur kommer bytet påverka HAAS? Kan Hulkenberg helt plötsligt börja leverera?

Å ena sidan förstår jag HAAS, de har lyckats ta fram en relativt konkurrenskraftig bil som bevisligen under rätta förutsättningar kan leverera med Magnussen bakom ratten. Schumacher har inte övertygat utan snarare satt stallet i situationer de inte hade behövt vara i iom sina många krascher. Men han är fortfarande ung och har bevisligen talang. Gör HAAS rätt?

The Race syn på saken.
https://www.youtube.com/watch?v=HRILYXLTbJM
Citera
2022-11-17, 10:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
HAAS väljer att inte förlänga kontraktet med Schumacher utan plockar upp Hulkenberg istället.
https://www.formula1.com/en/latest/a...Vt7A2o3xF.html

Hulkenberg är känd som den förare som startat i flest Grand Prix utan att ta en pallplats.

Hur kommer bytet påverka HAAS? Kan Hulkenberg helt plötsligt börja leverera?

Å ena sidan förstår jag HAAS, de har lyckats ta fram en relativt konkurrenskraftig bil som bevisligen under rätta förutsättningar kan leverera med Magnussen bakom ratten. Schumacher har inte övertygat utan snarare satt stallet i situationer de inte hade behövt vara i iom sina många krascher. Men han är fortfarande ung och har bevisligen talang. Gör HAAS rätt?

The Race syn på saken.
https://www.youtube.com/watch?v=HRILYXLTbJM

Att Schumacher inte längre har en styrning i Haas kan jag förstå men att det blev Hulkenberg trotts allt kanske inte fullt lika självklart.
Citera
2022-11-17, 10:16
  #3
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Att Schumacher inte längre har en styrning i Haas kan jag förstå men att det blev Hulkenberg trotts allt kanske inte fullt lika självklart.

Nej, precis. Vet inte vilka sponsorer Hulkenberg kommer med men det känns som att det har ett stort finger med i spelet.
Citera
2022-11-17, 10:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Nej, precis. Vet inte vilka sponsorer Hulkenberg kommer med men det känns som att det har ett stort finger med i spelet.

Blir intressant och se om MSC kan leverera nu i Abu Dabi nu när frågan är avgjord.
Citera
2022-11-17, 11:22
  #5
Medlem
Generalanderssons avatar
Bra Mick Schumacher är mer överskattad än ngt annat.
Citera
2022-11-17, 12:05
  #6
Medlem
Mich13s avatar
Hade varit roligare att se en yngre förmåga få chansen, även om jag alltid hållit Hülkenberg högt så känns det som att man har sett tillräckligt av honom i en mittfältsbil.

Säger rätt mycket när Haas dumpar Lill-Schumi efter bara två år.
Citera
2022-11-17, 12:31
  #7
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Hade varit roligare att se en yngre förmåga få chansen, även om jag alltid hållit Hülkenberg högt så känns det som att man har sett tillräckligt av honom i en mittfältsbil.

Säger rätt mycket när Haas dumpar Lill-Schumi efter bara två år.

Jag håller med. Gillar också Hulkenberg men har väldigt svårt att se vad han kan göra i en HAAS som han inte haft möjligheten att göra i sina tidigare stall och inte lyckats. Visst, med sina 35 år varav de 12 senaste åren inom och runt F1-cirkusen har han gedigen erfarenhet men HAAS har ju redan erfarenheten i Magnussen.

De borde satsat på något yngre!
Citera
2022-11-18, 13:48
  #8
Medlem
HAAS är ett team som skall vara ett bottenstall och det befäster de genom att ta in Hulkenberg!
Magnusen fick sina 15 minuter "of fame" i Brasilien men...
Den som borde bytas ut är pajasen Steiner!!
🙈🙉🙊
Citera
2022-11-18, 22:30
  #9
Medlem
Schumacher har inte precis frälst marknaden iår poängmässigt.
Nu är inte Haasbilen världens bästa men i förhållande till Magnusson ligger han efter.
Det kanske låter elakt men hans namn har varit både en välsignelse och en förbanelse.
Folk har ställt högre krav på honom än på andra förare i samma situation på grund av efternamnet. Han är ju inte en ny Verstappen eller Russel.
Samtidigt så utan sitt efternamn hade han inte fått köra F1 alls.

Sen tycker jag att Hulkenberg är ett tråkigt alternativ. Men kanske han har massa sponsorpengar.
Ska de signa upp en gamling kunde de väl ha signat Riccardo istället.
Citera
2022-11-20, 10:00
  #10
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Hade varit roligare att se en yngre förmåga få chansen
Precis!

Måste finnas en uppsjö av yngre, mer hungriga talanger i de lägre serierna än Hulkenberg
Citera
2022-11-20, 11:44
  #11
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Precis!

Måste finnas en uppsjö av yngre, mer hungriga talanger i de lägre serierna än Hulkenberg

Unga förare som Pourchaire, Lawson och Doohan är ju alla kopplade till olika juniorprogram. Tror Haas vill ha "sin" förare och att det då inte är aktuellt för något team att låna ut en förare i 1-2 säsonger.

Men det känns inte så upphetsande. När det är så få platser är det inte kul att se en äldre förare som Hülkenberg åka runt i mittfältet för 15:e säsongen, som det känns som.
Citera
2022-11-20, 16:26
  #12
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Precis!

Måste finnas en uppsjö av yngre, mer hungriga talanger i de lägre serierna än Hulkenberg

Visst, men har de den FIA Superlicense som krävs för att få köra F1? På tal om det, nådde Logan Sargeant de poäng i F2 som krävs för att han ska kunna köra för Williams 2023?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback