Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-16, 19:19
  #1
Medlem
sebnies avatar
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.
Citera
2022-10-16, 19:23
  #2
Medlem
Jag tror det är mest 40-50 talister som inte har det för att det enligt dom är osäkert.
Citera
2022-10-16, 19:23
  #3
Medlem
xXoyKillSss avatar
Har inte swish tack och lov
Citera
2022-10-16, 19:26
  #4
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har mamma och pappa tagit ditt bankomat kort?

Givetvis har jag ett bankomatkort men tror du jag vill släpa runt på åbäket när jag har NFC betalkort i mobilen + swish?
Aldrig något problem att betala till moderna människor.

Försöker jag blippa mobilen i en bankomat så säger den att "Detta kort kan inte användas i bankomaten" för att Bankomat AB inte fixat stöd för samsung pay och google pay än.

De ruttna människor som inte har swish, då säger jag "Du får väl ringa upp nån vän som kan ta emot min swish och sedan får du kontanter av honom istället".
Citera
2022-10-16, 19:27
  #5
Medlem
Avsiktarens avatar
Normala människor som inte hoppar på första bästa fluga som kommer.
Jag har inte heller swish.
Citera
2022-10-16, 19:27
  #6
Medlem
sebastian66s avatar
Det är valfritt att skaffa swisch bankkort eller annat. Det finns ingen lag på att man ska ha swisch för att behaga snorungar. Skönt att man kanske kan välja utan att bli påtvingad saker.
Du kan ju liksom inte förutsätta att alla tänker som din hjärna tack och lov,
Citera
2022-10-16, 19:27
  #7
Medlem
p00ninos avatar
Använder inte Swish då det är en del av globohomo. Om alternativet är att låta Klaus Schwab se mitt bankkonto, byteshandlar jag hellre med grödor.
Citera
2022-10-16, 19:28
  #8
Medlem
Jag har av säkerhetsskäl valt Swish ifrån. Dels för min egen säkerhet, jag kan komma att göra av med för mycket pengar om jag har tillgång till pengar i mobilen.
Citera
2022-10-16, 19:31
  #9
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Otroligt hur många gånger i livet du verkar stöta på dessa människor?

Inte ofta, men jag förstår mig inte på ruttna människor som inte skaffar swish?
Det är lite som att inte ha ett legitimation ungefär... Och sedan "stöta på patrull" i samhället när man ska hämta ut paket o sådant...

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Skönt att man kanske kan välja utan att bli påtvingad saker.

Tills något företag som du har tjänster hos bestämmer sig för att säga upp BG-kontot för att det är för dyrt, och säger "Nu måste du ha swish för att betala din räkning från oss".

Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
jag kan komma att göra av med för mycket pengar om jag har tillgång till pengar i mobilen.

Simpel lösning på detta:
Ställ in dina beloppgränser så att du inte kan göra dig av med för mycket pengar!
Citera
2022-10-16, 19:35
  #10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Har inte swish tack och lov
Inte jag heller jag har pengar och använder dom till allt även när jag köper/säljer och bilar/delar alltid kontant
Citera
2022-10-16, 19:38
  #11
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
tyvärr så har jag swish eftersom livet blir mycket lättare. Men swish har ju en roll i att få bort kontanterna så man kan kontrolleras av bankerna och staten.
Citera
2022-10-16, 19:39
  #12
Medlem
[quote=sebnie|82052111]Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.[/QUOTE
Jag rutten,äckliga människa kanske inte vill ge ut mitt nr till vem som helst, man ska vara försiktig,
Alla grät när Swedbank hade problem med allt, oj jag kom inte till arbet inga pengar, kunde inte handla m.m det är dumskallar man måste alltid ha pengar..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback