Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-24, 12:16
  #1
Medlem
Huhhhhhs avatar
Lite sent startad journal då jag tränat ett tag, men i rubriken har ni alltså mina mål.

Jag är en lagom lång herre på 172 cm och väger runt 80kg för tillfället

Drog precis 175 i marklyft efter att ha kört en femma på 165. Bänkpress blev det 97.5kg 3 reps 4 reps och 3 reps (hade kanske kunnat kräma ur mig mer men hade ingen som passade)

Jag kör två pass som jag rullar mellan. Bänkpress och marklyft ena passet och Stångrodd och Utfall andra passet

Har stått och stampat lite men nu har jag börjat äta ordentligt så nu ska det nog kunna bli av med de här målen

Allt gott

edit: slänger in lite dagsform också http://www.bilddump.se/bilder/202207...208.154.52.jpg
__________________
Senast redigerad av Huhhhhh 2022-07-24 kl. 12:33.
Citera
2022-07-24, 12:48
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
Bänken kommer bli svårast att nå men bra siffror överlag, fortsätta kötta på. Sedan kör du en rejäl deff för att få bort gyno/chips-tuttarna och tar fram trimmern till beach 2023.
Citera
2022-07-24, 12:52
  #3
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Bänken kommer bli svårast att nå men bra siffror överlag, fortsätta kötta på. Sedan kör du en rejäl deff för att få bort gyno/chips-tuttarna och tar fram trimmern till beach 2023.
Ja marken kan ju vara typ en månad bort om jag lyckas höja med 5kg ca varje pass. Bänken ska jag traggla mig igenom 100, 102,5 osv innan det är dags att pusha på 110.
Citera
2022-07-24, 13:20
  #4
Medlem
HungalaBungalas avatar
Lycka till, marklyft är verkligen den roligaste övningen, inget slår känslan av att klara ett nytt rekord i det!

Hur är det, har du idag en teknik som du är bekväm med eller vet du om det finns saker som behöver justeras? (kan i så fall göra ganska snabba höjningar). Vet du ungefär var i lyftet dina svagheter finns?

Såklart väldigt individuellt och beroende av proportioner, men 200 i mark är för de flesta VÄLDIGT mycket lättare att uppnå än 10x110 i bänk.
Citera
2022-07-24, 13:27
  #5
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Lycka till, marklyft är verkligen den roligaste övningen, inget slår känslan av att klara ett nytt rekord i det!

Hur är det, har du idag en teknik som du är bekväm med eller vet du om det finns saker som behöver justeras? (kan i så fall göra ganska snabba höjningar). Vet du ungefär var i lyftet dina svagheter finns?

Såklart väldigt individuellt och beroende av proportioner, men 200 i mark är för de flesta VÄLDIGT mycket lättare att uppnå än 10x110 i bänk.
Tack! Håller med.

Jag tror att min teknik är bra. Ibland har det varit att få stången att lämna marken som varit svårt, ibland sista tredjedelen. Så kanske är ganska jämn där.

Ja, kanske kommer reppa lite på 200 när jag väl är där. Kanske landar på en 10a där med?
Citera
2022-07-27, 11:49
  #6
Medlem
Huhhhhhs avatar
Igår blev det stångrodd 3x5 100kg

Samt chins 8 6 sen 4

Lite biceps också på slutet

Idag blev det utfall 3x10 60kg

Imorgon blir den roliga dagen. Kommer ha passare så kör på 100 i bänk
Citera
2022-07-28, 18:26
  #7
Medlem
Huhhhhhs avatar
3st 3or på hundra. Tangerat PB men hade velat göra 4

Marklyftet gick inte så bra, en tvåa på 170. Var ganska otaggad rent fysiskt pga utfallen igår

Jeg må ete mer!!!
Citera
2022-07-29, 08:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Igår blev det stångrodd 3x5 100kg

Samt chins 8 6 sen 4

Lite biceps också på slutet

Idag blev det utfall 3x10 60kg

Imorgon blir den roliga dagen. Kommer ha passare så kör på 100 i bänk

Jäklar vad stark du är i Stångrodd. Något tips för att bli så stark? Jag kör med 60kg bara och vill bli starkare där.
Men jag är starkare än dig i bänk konstigt nog. Men jag har ingen bra förklaring till min styrka där mer än att jag kämpar på.
Citera
2022-07-29, 11:51
  #9
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jäklar vad stark du är i Stångrodd. Något tips för att bli så stark? Jag kör med 60kg bara och vill bli starkare där.
Men jag är starkare än dig i bänk konstigt nog. Men jag har ingen bra förklaring till min styrka där mer än att jag kämpar på.
Beror nog på hur mycket du kört övningen. Jag la vikt denna sväng att vara lika stark i rygg som i bröst. Höjde med 2.5kg varje gång jag klarat 3 sets 5 reps, följde med rätt bra i bänken. Började med femmor på 70kg i våras

Lite vansklig övning då det går att fuska men man ska inte heller köra för strikt för då blir man kvar på samma vikt länge. Jag kan nog köra 8 ”snygga” reps på 90kg men Max Max 5 reps på 100
Citera
2022-07-29, 15:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Beror nog på hur mycket du kört övningen. Jag la vikt denna sväng att vara lika stark i rygg som i bröst. Höjde med 2.5kg varje gång jag klarat 3 sets 5 reps, följde med rätt bra i bänken. Började med femmor på 70kg i våras

Lite vansklig övning då det går att fuska men man ska inte heller köra för strikt för då blir man kvar på samma vikt länge. Jag kan nog köra 8 ”snygga” reps på 90kg men Max Max 5 reps på 100

Tack, jag ska testa att sänka lite grann då och köra så som du gjorde. Det är lite lätt att fuska, men jag har fått in rörelsen rätt bra nu så testar några månader. Tackar ödmjukast
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback