Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 05:59
  #361
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Well, är man inte principlös så är man kanske ett av Guds hjärtlösa instrument? Som VP-kandidaten och PR-geniet Kristi Noem exempelvis, som tycker det är smart att berätta för väljarkåren att hon skjuter oanvändbara hundvalpar på fritiden.

https://twitter.com/RonFilipkowski/s...63280374980853
Citera
2024-04-27, 09:25
  #362
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F.Sebastian
Med tanke på att dagens republikaner låter så här så är det ett smärre mirakel att någon vill rösta över huvud taget.
Stephanopoulos: För att sammanfatta: Du (Chris Sununu, Nikky Haleys skyddsling) stödjer Trump som president även om han blir dömd i fallet med de hemligstämplade dokumenten. Du stödjer honom som president trots att du tror att han bidrog till en statskupp. Du stödjer honom som president trots att du tror att han ljuger om det senaste valet. Du stödjer honom som president även om han blir dömd i fallet i Manhattan. Jag vill bara säga, svaret på det är ja, stämmer det?

Sununu: Ja. Jag och 51 procent av Amerika.

Stephanopoulos: Guvernör, tack för din tid i morse.

https://twitter.com/atrupar/status/1779529741579542854
Man kan ju faktiskt fundera på vad som skulle krävas för att människor som han inte skulle rösta på Trump. Vad skulle Trump behöva göra? Knarkhandel? Kvinnomisshandel? Tror inte det skulle räcka.
Citera
2024-04-27, 09:33
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Man kan ju faktiskt fundera på vad som skulle krävas för att människor som han inte skulle rösta på Trump. Vad skulle Trump behöva göra? Knarkhandel? Kvinnomisshandel? Tror inte det skulle räcka.


Nä, det har gått så långt att man kommer försvara Trump oavsett vad han gör för då blir det dom sedvanliga försvarstalen. "Häxjakt", "Lögner", "mEn bIdEn DåÅåÅå!!!111!!!" osv.

Skulle det komma fram en video med Trump i full SS-uniform tortyrvåldta en liten pojke för att sen avrätta barnet med en luger så skulle Trump ändå försvaras. (Ok, aningens överdrivet, men ja...)

Å andra sidan, skulle en sån film komma fram vetifan om ens jag skulle tro på det då dagens deepfaketeknik är så bra. Det skulle bli FÖR skruvat ens för Trump.

Men med det sagt så- nä, finns inget som skulle få Trumps kärnväljare att överge honom.
MÖJLIGEN om han skulle göra en total kovändning och säga att han skiter i USA, att han är PK, Woke, vilja riva konstitutionen förbjuda vapen, öppna gränserna helt osv. Då kanske MAGAfolket vänder öronen åt sig. Men inte annars.
Citera
2024-04-27, 12:47
  #364
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Man kan ju faktiskt fundera på vad som skulle krävas för att människor som han inte skulle rösta på Trump. Vad skulle Trump behöva göra? Knarkhandel? Kvinnomisshandel? Tror inte det skulle räcka.
Det republikanska partiet är idag inriktad på att förstöra USA, och sen har de mage och klaga på att de har dåligt.
Men det blir lätt så med så otroligt extremt korkade människor.
Dock är det rätt roande att se ändå och hur de klagar på saker, men aldrig ens försöker göra något bättre.
Man ser lätt liknande i Sverige och där folk röstar på ett parti som är direkt skadligt för dom själva.
Men i USA är det typ x1000.

En sektledare kan aldrig göra fel i ögonen på sektmedlemmen, det är liksom helt omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nä, det har gått så långt att man kommer försvara Trump oavsett vad han gör för då blir det dom sedvanliga försvarstalen. "Häxjakt", "Lögner", "mEn bIdEn DåÅåÅå!!!111!!!" osv.

Skulle det komma fram en video med Trump i full SS-uniform tortyrvåldta en liten pojke för att sen avrätta barnet med en luger så skulle Trump ändå försvaras. (Ok, aningens överdrivet, men ja...)

Å andra sidan, skulle en sån film komma fram vetifan om ens jag skulle tro på det då dagens deepfaketeknik är så bra. Det skulle bli FÖR skruvat ens för Trump.

Men med det sagt så- nä, finns inget som skulle få Trumps kärnväljare att överge honom.
MÖJLIGEN om han skulle göra en total kovändning och säga att han skiter i USA, att han är PK, Woke, vilja riva konstitutionen förbjuda vapen, öppna gränserna helt osv. Då kanske MAGAfolket vänder öronen åt sig. Men inte annars.
Den häxjakt är bara komisk idag och med tanke på det idag finns bevis för multipla brott.
Men inom fascismen så gälls inte egna brott, och för sina politiska motståndare hittar man på brott som inte existerar.(Känns det igen? )
Citera
2024-04-27, 12:50
  #365
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Man kan ju faktiskt fundera på vad som skulle krävas för att människor som han inte skulle rösta på Trump. Vad skulle Trump behöva göra? Knarkhandel? Kvinnomisshandel? Tror inte det skulle räcka.
Att han börjar dejta svarta kvinnor eller på något sätt beblandar sig med Latinamerikaner.

Hans stöd bland maga är solid enbart för att han hatar samma personer de hatar. Det har inget med hans infrastrukturpolitik att göra. Eller hans syn på marginalskatt. De skiter i allt sånt.

Det enda som lockar obildade rednecks världen om är Trumps nakna rasism. #sanning
Citera
2024-04-30, 04:12
  #366
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Nej, de vinner ju popular vote varje gång.

Ungefär som sossarna vann stort från 40-talet och framåt medan de förstörde Sverige.
Citera
2024-04-30, 05:50
  #367
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Ungefär som sossarna vann stort från 40-talet och framåt medan de förstörde Sverige.
Och då vann de valet också
Och popular votes berättar att det INTE går utför för D upp tills nu i alla fall.
Citera
2024-04-30, 16:59
  #368
Medlem
rotebro-hasses avatar
Hur kommer GOP att se ut efter Trump? Har de en framtid kvar?

Troligtvis inte. De behöver ta till drastiska reformer. Såsom att centralisera partiet kring kärnfrågor och göra sig av med alla crazies.

Ett rationellt parti efter Trump skulle säkerligen ta ställning för en konservativ linje i abortfrågan/Roe v wade) hemlöshet, minimi lön /sociala frågor, utrikespolitiken och militären, motståndet mot en single payer sjukförsäkring och andra frågor. Ett mer centralistiskt GOP skulle inte behöva avleda varje ekonomisk fråga genom att vädja till ensamma vita män och deras etnonationalism, och inte heller skulle det så lätt drabbas av panik att stödja en bankrupt reality TV clown som lovat att skydda dem från en massinvasion av mexikaner.

Kommer de att göra något av detta?
Nej 😊 och det glädjer mig som Fan. Donald Trump är pank och desperat. Och hans supporters är trötta på att bekosta hans livstil. Snart tar det slut
Citera
2024-04-30, 18:51
  #369
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Hur kommer GOP att se ut efter Trump? Har de en framtid kvar?

Troligtvis inte. De behöver ta till drastiska reformer. Såsom att centralisera partiet kring kärnfrågor och göra sig av med alla crazies.

Ett rationellt parti efter Trump skulle säkerligen ta ställning för en konservativ linje i abortfrågan/Roe v wade) hemlöshet, minimi lön /sociala frågor, utrikespolitiken och militären, motståndet mot en single payer sjukförsäkring och andra frågor. Ett mer centralistiskt GOP skulle inte behöva avleda varje ekonomisk fråga genom att vädja till ensamma vita män och deras etnonationalism, och inte heller skulle det så lätt drabbas av panik att stödja en bankrupt reality TV clown som lovat att skydda dem från en massinvasion av mexikaner.

Kommer de att göra något av detta?
Nej 😊 och det glädjer mig som Fan. Donald Trump är pank och desperat. Och hans supporters är trötta på att bekosta hans livstil. Snart tar det slut
De kommer anamma en annan dåre, men hitintills har jag inte sett något som ens närmar sig donalds.
Men sekten kommer anamma någon, och det kan bli dagens totala förfall för republikanerna om denna inte fyller rummet.
Dock ser jag ingen sådan, det finns dock gott om dårar, men de saknar den karisman som donalds hade för nått år sedan.

Så ska bli intressant, men de kommer hitta en dåre är min gissning och pga att de är i ett desperat behov av en.
tex den kennedy, den kommer ju snart vara hos sekten som jag förutspått.
Den andra indiern eller vart hen var nu är ifrån, är för blek, men definitivt ett alternativ.
sen efter dessa vet jag inte, men ingen som kan fylla dom skorna som det ser ut just nu.(Men förstår det kommer ändra sig när ingen finns kvar.)
Citera
2024-04-30, 22:06
  #370
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De kommer anamma en annan dåre, men hitintills har jag inte sett något som ens närmar sig donalds.
Men sekten kommer anamma någon, och det kan bli dagens totala förfall för republikanerna om denna inte fyller rummet.
Dock ser jag ingen sådan, det finns dock gott om dårar, men de saknar den karisman som donalds hade för nått år sedan.

Så ska bli intressant, men de kommer hitta en dåre är min gissning och pga att de är i ett desperat behov av en.
tex den kennedy, den kommer ju snart vara hos sekten som jag förutspått.
Den andra indiern eller vart hen var nu är ifrån, är för blek, men definitivt ett alternativ.
sen efter dessa vet jag inte, men ingen som kan fylla dom skorna som det ser ut just nu.(Men förstår det kommer ändra sig när ingen finns kvar.)

Nej jag tror inte det. De kommer att söka sig till ett nytt parti och helt överge republikanerna.
möjligtvis en annan karismatisk fascist av typen Greg Abbott utan hjul
Citera
2024-05-01, 12:46
  #371
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Nej jag tror inte det. De kommer att söka sig till ett nytt parti och helt överge republikanerna.
möjligtvis en annan karismatisk fascist av typen Greg Abbott utan hjul
Det finns nog många varianter det kan bli.
Men nytt parti vore att de skulle bli extremt svaga, för många är just republikaner något de identifierar sig med och stora delar av deras liv.

En annan är att det blir lite av "inbördeskrig" inom R när donalds faller bort, och där de kommer slåss som galningar för makten.
Citera
2024-05-01, 15:15
  #372
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En annan är att det blir lite av "inbördeskrig" inom R när donalds faller bort, och där de kommer slåss som galningar för makten.
Inbördeskriget har ju börjat dra igång, om än i liten skala, eftersom de mer fosterlandsfientliga delarna av partiet börjar bli för besvärliga i allmänhetens ögon för att ens hårdnackade lagspelare ska kunna tolerera dem: FOX News mfl. har ju kastat Magic the Gathering överbord tex.
https://www.theguardian.com/us-news/...-new-york-post
Rightwing media mock Marjorie Taylor Greene after Ukraine aid bill passes
‘Nyet, Moscow Marjorie,’ says New York Post front page
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback