Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 21:08
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ställer mig lätt frågande? I mina ögon är "FED" och "Nole" de bästa teknikerna som någonsin funnits på en tennisplan. Nadal inte långt efter, men bevisligen bäst vad gäller titlar.

Open och Australia blir nog helt avgörande för hur dessa GS hamnar framöver.

Sen läst mycket på olika Nadal forum och det finns ju tänk där kring hans management att han fortfarande skall köra Roland G. flera år framåt. Men då bara ställa upp i två tre turneringar under hela året. Då helt skadefri.

Kanske. Men snart måste dessa gubbar lägga av.

Både Rafa och Djoken är uppe på samma nivå som MJ.

Tar upp följande som dom främsta idrottarna genom "moderna tider" som jag följt från tidigt 90 tal till sent 10 tal.

1. M. J
2. Rafa
3. Djoken
4. Tjock Ronaldo
5. Romario
6.Sidney Crosby
7. Kobe
__________________
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-07-10 kl. 21:43.
2022-07-10, 21:30
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Haha
Oavsett Kyrgios så är Djokovic ett svin som aldrig får publiken med sig. Eller sponsorerna.

Spelar ingen roll om han vinner 30 GS. Folk vill bara glömma juggen.

Vilket as.
Du måste ha det jobbigt nu, stackarn.
2022-07-10, 21:46
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Håller med.. Får hoppas att det serbiska svinet aldrig slår Rafas rekord.
Du kommer börja drömma drömmar om serbiska svinet när han slår spanska zigenarens ” rekord” (grus) 😅
2022-07-10, 21:49
  #964
Avstängd
Nole, vilken kung! En fenomenal idrottsman och människa 🤌🏼
__________________
Senast redigerad av Kollegah1 2022-07-10 kl. 21:51.
2022-07-10, 21:53
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Får ryssarna vara med i US Open?

Ja, de får vara med. Däremot med all sannolikhet inte Djokovic, eftersom han inte är vaccinerad.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Relativt komfortabelt och enkelt är två olika saker.

Fair enough. Vet inte om så många här skrev att han skulle vinna "enkelt", men visst, sååå hemskt enkelt var det inte. Dock, som sagt, en klar seger.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Skönt avspänd intervju/tal med Djokovic efteråt. Han är ett riktigt proffs på det, och jag håller inte med om att det känns tillgjort eller ansträngt för att han ska öka sin popularitet. Att ingen når upp till Federer på den punkten (heller) är en annan sak. Kyrgios däremot kunde inte låta bli att dra på sig den röda kepsen och vara "rebell" in i det sista. Mest barnsligt.

Barnsligt och respektlöst. Plus att det säkerligen är nån Nike-grej de borde slå ner hårdare på. Många i "sociala medier" som tycker Kyrgios gör rätt, att regeln hursomhelst är "mossig". Grejen är dock att 1) regeln är vad den är, så det är jävligt fult att inte respektera den; som att vara tjej och ha vitt på ett bröllop, och 2) när folk snackar om (enligt mig felaktigt) att Wimbledon är "finare" än de andra GS, att den har mer "prestige", så är det förstås delvis pga såna här traditionsgrejer. Ta bort kravet på vitt och ersätt guldpokalen med nån nymodellerad fjantbuckla så går du också en lång väg mot att förstöra varumärket Wimbledon.

Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Roger Federer kommer aldrig mer tillbaka på toppnivå så han kan vinna nån Grand slam.
Tror inte heller Nadal lr Djokovic kommer vinna några mer Grand slams.

Men tjena. Nadals två GS i år satt långt inne, men han bör nog ses som favorit till USO och bör ha en chans på FO nästa år. Efter det blir det svårt, absolut. Men Novak? Med tanke på vad Federer presterade i Wimbledon 2019 skulle jag tippa att Djokovic har typ 3 år till med goda chanser på GS-vinster. Kan absolut komma upp i 25 titlar. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Blir inga GS för Kyrgios! Snacka om att slänga bort sina chanser…

Han är mentalt för svag.

Han var hopplöst underlägsen från baslinjen idag. Brukar ha mer att ge därifrån. Men om allt du har är en serve är du rätt begränsad. Vet inte om det var det mentala som sänkte honom idag, tror snarare det var att Novak helt enkelt är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Nadal hade mördat han om han fått vara frisk.

Nadal 22 GS
Djoken 21 GS

Tror Nadal haft 70% att spöa Kyrgios och 45% att slå Djokovic.
2022-07-10, 21:56
  #966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ja, de får vara med. Däremot med all sannolikhet inte Djokovic, eftersom han inte är vaccinerad.



Fair enough. Vet inte om så många här skrev att han skulle vinna "enkelt", men visst, sååå hemskt enkelt var det inte. Dock, som sagt, en klar seger.



Barnsligt och respektlöst. Plus att det säkerligen är nån Nike-grej de borde slå ner hårdare på. Många i "sociala medier" som tycker Kyrgios gör rätt, att regeln hursomhelst är "mossig". Grejen är dock att 1) regeln är vad den är, så det är jävligt fult att inte respektera den; som att vara tjej och ha vitt på ett bröllop, och 2) när folk snackar om (enligt mig felaktigt) att Wimbledon är "finare" än de andra GS, att den har mer "prestige", så är det förstås delvis pga såna här traditionsgrejer. Ta bort kravet på vitt och ersätt guldpokalen med nån nymodellerad fjantbuckla så går du också en lång väg mot att förstöra varumärket Wimbledon.



Men tjena. Nadals två GS i år satt långt inne, men han bör nog ses som favorit till USO och bör ha en chans på FO nästa år. Efter det blir det svårt, absolut. Men Novak? Med tanke på vad Federer presterade i Wimbledon 2019 skulle jag tippa att Djokovic har typ 3 år till med goda chanser på GS-vinster. Kan absolut komma upp i 25 titlar. Tyvärr.



Han var hopplöst underlägsen från baslinjen idag. Brukar ha mer att ge därifrån. Men om allt du har är en serve är du rätt begränsad. Vet inte om det var det mentala som sänkte honom idag, tror snarare det var att Novak helt enkelt är bättre.



Tror Nadal haft 70% att spöa Kyrgios och 45% att slå Djokovic.


Hade han vart helt ren och frisk i kroppen/ryggen hade han bombat bort Djoken från jordens yta.
2022-07-10, 22:00
  #967
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ja, de får vara med. Däremot med all sannolikhet inte Djokovic, eftersom han inte är vaccinerad.



Fair enough. Vet inte om så många här skrev att han skulle vinna "enkelt", men visst, sååå hemskt enkelt var det inte. Dock, som sagt, en klar seger.



Barnsligt och respektlöst. Plus att det säkerligen är nån Nike-grej de borde slå ner hårdare på. Många i "sociala medier" som tycker Kyrgios gör rätt, att regeln hursomhelst är "mossig". Grejen är dock att 1) regeln är vad den är, så det är jävligt fult att inte respektera den; som att vara tjej och ha vitt på ett bröllop, och 2) när folk snackar om (enligt mig felaktigt) att Wimbledon är "finare" än de andra GS, att den har mer "prestige", så är det förstås delvis pga såna här traditionsgrejer. Ta bort kravet på vitt och ersätt guldpokalen med nån nymodellerad fjantbuckla så går du också en lång väg mot att förstöra varumärket Wimbledon.



Men tjena. Nadals två GS i år satt långt inne, men han bör nog ses som favorit till USO och bör ha en chans på FO nästa år. Efter det blir det svårt, absolut. Men Novak? Med tanke på vad Federer presterade i Wimbledon 2019 skulle jag tippa att Djokovic har typ 3 år till med goda chanser på GS-vinster. Kan absolut komma upp i 25 titlar. Tyvärr.



Han var hopplöst underlägsen från baslinjen idag. Brukar ha mer att ge därifrån. Men om allt du har är en serve är du rätt begränsad. Vet inte om det var det mentala som sänkte honom idag, tror snarare det var att Novak helt enkelt är bättre.





Tror Nadal haft 70% att spöa Kyrgios och 45% att slå Djokovic.

Nadal har varit ruskigt bra i år i de turneringar/ matcher han varit skadefri. 2 GS vinster i år och hade han varit med i årets final är jag rätt övertygad att han vunnit. Tror att han i år efter FO haft det mentala övertaget mot Djokovic…

Men , visst nu blev det inte så, ren spekulation från min sida

Glömde tillägga, att denna vinst självfallet stärker Djokovic och att nu är det en match igen när det gäller GS titlar. 21-22 istället för 20-23…. Djokovic är en självgod typ , denna seger betyder mycket för hans ego.
__________________
Senast redigerad av Konfucius2 2022-07-10 kl. 22:08.
2022-07-10, 22:02
  #968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vad var löjligt med det? Instämmer helt i det. Nu får jag en helt annan respekt för Kyrgios och kommer att hålla stenhårt på honom i dagens match

Han hade rätt i sak, men det var töntigt att gå upp så mycket i limningen över att en kollega sågs ute utan mask under Coronan. Lite som när han kräver att motståndaren ska diskas trots att han inte gjort något som enligt reglerna meriterar ett sånt straff. Sen så svängde han som sagt och såg behandlingen av Novak som i paritet med vad som hände Anne Frank. Typ.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hahahahhaha att kalla det där för misshandel, snacka om karaktärsmord.. vilket skämt.

Att han bara grabbat tag i hennes arm är det mig veterligen enbart en snubbe i denna tråd som hävdat. Har inte sett nån källa på det. "Grabbed" har man läst, men vad han "grabbed" är oklart. Är det halsen är saken en annan. Hursomhelst, killen ger fet osköna vibbar, så absolut att man kan tänka sig att han spöar på kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har Nick någon diagnos? Lätt tourettes?

Antingen det eller var han dåligt uppfostrad. Höll själv på lite sådär att skrika och hålla på när man var typ 13-14 år men efter ett par avhyvlingar av farsan förstod jag bättre. Sen mognar man ju också.

Jag kan tänka mig att han tilläts hålla på sådär när han var ung på grund av hans talang. Så nu i vuxen ålder är det i princip omöjligt för honom att ändra beteende. Bara en amatör-teori.

Eller hur? Fascinerande dock att han är långt ifrån ensam: Djokovic och Medvedev är två spelare som båda är mycket vältaliga och charmiga i intervjuer, men som kan gå helt jävla bananas på sina boxar. Båda har sina fruar som sitter där, och ändå skriker de mot dem helt ohämmat. Ser grymt oskönt ut. Verkligen en dålig look. Fascinerande att de inte kan vänja sig av med det.
2022-07-10, 22:17
  #969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Han hade rätt i sak, men det var töntigt att gå upp så mycket i limningen över att en kollega sågs ute utan mask under Coronan. Lite som när han kräver att motståndaren ska diskas trots att han inte gjort något som enligt reglerna meriterar ett sånt straff. Sen så svängde han som sagt och såg behandlingen av Novak som i paritet med vad som hände Anne Frank. Typ.



Att han bara grabbat tag i hennes arm är det mig veterligen enbart en snubbe i denna tråd som hävdat. Har inte sett nån källa på det. "Grabbed" har man läst, men vad han "grabbed" är oklart. Är det halsen är saken en annan. Hursomhelst, killen ger fet osköna vibbar, så absolut att man kan tänka sig att han spöar på kvinnor.



Eller hur? Fascinerande dock att han är långt ifrån ensam: Djokovic och Medvedev är två spelare som båda är mycket vältaliga och charmiga i intervjuer, men som kan gå helt jävla bananas på sina boxar. Båda har sina fruar som sitter där, och ändå skriker de mot dem helt ohämmat. Ser grymt oskönt ut. Verkligen en dålig look. Fascinerande att de inte kan vänja sig av med det.

Men so what om han "grabbed" henne? Dem flesta tjejer gillar lite hårdare tag? Whats the big deal? Visar att en man har passion ju?
2022-07-10, 23:27
  #970
Medlem
Nån som hörde nåt om hawk eye på matchbollen? Såg ut som två av Novaks grundslag på matchbollen var antingen precis på linjen eller kanske rent av ute.

Kanske är det så att Djokovic de facto inte vunnit årets Wimbledon än?

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

1. Federer
2. Sampras
3. Djokovic
4. Nadal
5. Ivanisevic

Nadal har inte spelat grästennis på tre år(!), men tar sig ändå till semifinal trots skada. Han har två titlar, fem finaler, åtta semifinaler(!). Pressade PEAK Federer till fem hårda set i finalen 2007 och slog ut honom i finalen året efter. Pressade Wimbledon-mästaren 2018, Djokovic, till fem hårda set i semifinalen, och slog ut honom både 2011 och 2007(alltså plusstatistik mot Djokovic i W).

En av de största på gräset utan minsta tvekan.

Tyvärr inte, vad gäller det fetade: Djokovic vann 2011. Men Rafa har spöat Novak i Queens, så de är 2-2 på gräs.

Fatta förresten hur stark Berdychs run 2010 var: slog ut både Federer och Djokovic, sammanlagt 15 Wimbledontitlar. Man kan tycka att han hade varit förtjänt av att få titeln efter en sån bedrift, men istället ställs han direkt mot Nadal.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Men so what om han "grabbed" henne? Dem flesta tjejer gillar lite hårdare tag? Whats the big deal? Visar att en man har passion ju?

Good point. Tänkte inte på det.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback