Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 18:43
  #925
Medlem
ingetbranicks avatar
Inte illa pinkat av en världssjua förresten ... Djokovic visar att det finns hopp även för dem snäppet under de allra bästa
2022-07-10, 18:48
  #926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Hoppas Djokovic får spela US Open nu och ta ytterliggare en GS.

Bra spelat av Djokovic kul med 7 titlar, 1 efter Federer bara.

Nick spelade överraskande bra, får se hur deras bromance går, det är definitivt en problematisk person så kan spåra ut snabbt där.

Har Nick någon diagnos? Lätt tourettes?

Antingen det eller var han dåligt uppfostrad. Höll själv på lite sådär att skrika och hålla på när man var typ 13-14 år men efter ett par avhyvlingar av farsan förstod jag bättre. Sen mognar man ju också.

Jag kan tänka mig att han tilläts hålla på sådär när han var ung på grund av hans talang. Så nu i vuxen ålder är det i princip omöjligt för honom att ändra beteende. Bara en amatör-teori.
2022-07-10, 18:49
  #927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Åtalet är att han ska ha greppat tag i hennes arm. Att det dök upp mitt under Wimbledon när Kyrgios är i storform är såklart bara en slump...

Hahahahhaha att kalla det där för misshandel, snacka om karaktärsmord.. vilket skämt.
2022-07-10, 18:50
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jaså? Blev precis som jag och många andra sa, Djokovic tar detta relativt komfortabelt. (Och ja, ett tappat förstaset och ett överlägset vunnet tiebreak är i slutändan relativt komfortabelt; riktigt hotad var han aldrig.)



Har du källa på att det ska ha varit armen? Har bara hört/läst om "grabbed", men inte var det ska ha varit.

Brukar ju vara "grab em by the pussy".
2022-07-10, 18:55
  #929
Medlem
wwrs avatar
Bara att gratulera Djoker, Serbiens stolthet.
2022-07-10, 18:58
  #930
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller med. Nadal borde vunnit finalen 2007, men knät pajade. Ett skämt att Murray, som Nadal är 3-0(?) mot i Wimbledon, har lika många titlar som Rafa.

Borde vunnit 2018 också. Hade en stentuff kvartsfinal mot Del Potro. Var sedan ändå snäppet bättre än Djokovic i semin (den riktiga finalen) men förlorade de viktiga bollarna i sista set.
2022-07-10, 19:00
  #931
Medlem
Någon nämnde goat härinne.

Björn Borg är fortfarande goat. Det finns en anledning till att vi fortfarande pratar om honom, såhär 50 år efter att han spelade. Han förändrade tennisen på mer än ett set. Tveksamt om man kommer prata om dagens stjärnor på samma sätt. När tennisen på allvar blir global (Afrika, Asien o Sydamerika) kommer vi få nya stjärnor och de gamla glöms.

BB, ende svenske idrottsmannen som gjort Zlatan star-struck. Säger allt egentligen.
2022-07-10, 19:01
  #932
Medlem
bobo909s avatar
Fan vad trist att Kyrgios inte kunde fixa det, men var ju väntat...

Bra match ändå!
2022-07-10, 19:07
  #933
Medlem
Smaka-migs avatar
Underbart att clownen Kyrgios inte vann . Wannabe Mcenroe. En tvättäkta pajas.
2022-07-10, 19:13
  #934
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Underbart att clownen Kyrgios inte vann . Wannabe Mcenroe. En tvättäkta pajas.

+ 1

Finns det inga mental sjukhus i Australien?
2022-07-10, 19:23
  #935
Medlem
JeffDaviss avatar
Skönt att tjejspöaren fick spö. En riktig tönt.
2022-07-10, 19:28
  #936
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Roger Federer kommer aldrig mer tillbaka på toppnivå så han kan vinna nån Grand slam.
Tror inte heller Nadal lr Djokovic kommer vinna några mer Grand slams.

FED, nej - Djokovic har nog 2/3 chanser kvar. Nadal? En sista i franska är väl inte omöjligt. Ingen verkar ju kunna komma åt hans vänster-top-spinn där. Märkligt, för övrigt. De andra har ju haft typ 18 år på sig att lära...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback