Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-22, 17:02
  #13
Medlem

Tack snälla för dina tips! Kan redan nu säga att det kommer bli morötter i massor framöver Tro det eller ej så har jag dessvärre misslyckats med min havregrynsgröt nu de senaste dagarna, men övning ger färdighet.
Citera
2022-06-22, 17:16
  #14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemling32

Tack snälla för dina tips! Kan redan nu säga att det kommer bli morötter i massor framöver Tro det eller ej så har jag dessvärre misslyckats med min havregrynsgröt nu de senaste dagarna, men övning ger färdighet.

Haha ja det är bara att fortsätta öva !

Kom på ett till tips på tal om havre, jag brukar ta en liten glasburk med lock och blanda 1/2 dl havregryn och 2 dl vatten, ibland 1 msk russin, sedan låter jag det stå i kylen över natten c:a 10 tim.
Blir jättegott!

Men du ska nog ta mer havregryn eftersom du är man.

Ibland gör jag utan russin och äter en banan till.

Kolla upp:
Overnight oats och chiapudding på nätet, finns många goda varianter som ger mycket mättnad och energi samtidigt som det ger lite kalorier.

Är det något du undrar är det bara att fråga.
Min väninna som jag skrev om i mitt första inlägg har inte haft ett enda återfall med att överäta då hon varit mätt hela tiden.
Citera
2022-06-22, 18:07
  #15
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemling32
Tack så mycket Kul att du är här inne o läser! Har tjuvkikat lite på din journal o fått lite matinspiration.

Jag trivs i att vara enformig i min kost. Det är väldigt individuellt vad som passar en. Mitt främsta tips är att gör inga stora förändringar utan ta det i små steg. Liksom gör ett mål och en förändring. När den vanan sitter så gör en ny förändring.

Det är så mycket lättare att skapa något hållbart så. Min kost är ganska annorlunda idag än förr, men liksom jag började lugnt. Såg till att macros satt och sedan bytte ut olika livsmedel för se vad som passade mig. Men minns att jag åt tex en del korv i starten för det var något jag tyckte om och ingen stor ändring. Nu kan jag knappt minnas när jag åt korv sist men skulle samtidigt inte tacka nej om jag blev erbjuden det.

Jag har kunnat deffa många gånger men sen har det kraschat för det jag åt under en deff var inget jag åt sedan när jag var färdig. Nu ser maten i stort sett likadan ut oavsett hur mitt mål ser ut.
Citera
2022-06-23, 12:33
  #16
Medlem
cleovarnamnets avatar
Heja dig!!!
Jag vägde också 120 kilo innan jag äntligen tog tag i situationen… Väger 91 nu.
Tips: mycket protein och var inte rädd för fett. Både protein och fett mättar. Se till att inte gå hungrig utan försök skaffa vanor som du till stor del kan hålla i långa loppet.
Och styrketräna! Helst med fria vikter, benböj, marklyft (snitcho, om du läser detta - blir du stolt!?), men maskiner är enklare och mindre krävande för konditionen och smidighet. (Som fria vikter alltså kräver mer av.)
Citera
2022-06-23, 23:38
  #17
Medlem
Onsdag 22 Juni 2022

Frukost
Kvarg (200g)
Lättmjölk (100g)
Kaffe utan mjölk
Banan (78g)
Majskaka (18g)

Lunch
Majskaka (9g)
Lättmjölk (100g)
Banan (60g)

Middag
Kyckling (50g)
Majskaka (9g)
Proteinbar (45g)
Banan (52g)
Morot (64g)

Mellanmål/kvällsmål
Proteinbar (90g)

Totalt intag av mat, 1134 kcal

Kommentar
Seg i huvudet från dess att jag vaknade tills lunchtid. Ska testa om det blir bättre med en rejäl skål med gröt.
Citera
2022-06-23, 23:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Heja dig!!!
Jag vägde också 120 kilo innan jag äntligen tog tag i situationen… Väger 91 nu.
Tips: mycket protein och var inte rädd för fett. Både protein och fett mättar. Se till att inte gå hungrig utan försök skaffa vanor som du till stor del kan hålla i långa loppet.
Och styrketräna! Helst med fria vikter, benböj, marklyft (snitcho, om du läser detta - blir du stolt!?), men maskiner är enklare och mindre krävande för konditionen och smidighet. (Som fria vikter alltså kräver mer av.)

Shit! Grymt bra jobbat av dig

Tack för tipsen! Har du något exempel på mat med bra fett? (Ursäkta min okunskap).

Du har helt rätt i styrketräningen - vet inte varför det tar emot så mycket. Men jag ska kanske ta o testa att göra lite knäböj o nån övning till under promenaderna med vovven.
Citera
2022-06-23, 23:58
  #19
Medlem
Kalk-Allans avatar
Jag tycker allt är fel här, istället för att plåga sig själv med lågkalorimat varför inte ta 1mil långa promenader varje dag i raskt tempo? När den vanan väl finns där så kan du äta någorlunda som vanligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback