Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 23:58
  #1
Medlem
Får inte Clamshell mode att fungera med en hdmi monitor och macOS monterey. Stänger igen locket, knappar lite på mitt magic keyboard anslutet med USB men inget händer. Måste man ha en monitor med USB-c anslutning?
Citera
2022-04-05, 00:04
  #2
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Får inte Clamshell mode att fungera med en hdmi monitor och macOS monterey. Stänger igen locket, knappar lite på mitt magic keyboard anslutet med USB men inget händer. Måste man ha en monitor med USB-c anslutning?

Har funkat felfritt med usb-c + hub/adapter.
Citera
2022-04-07, 22:54
  #3
Medlem
jhww82s avatar
Kör min mb pro m1 med USB-C till Display port på jobbet och det fungerar bra. Men av någon anledningen så fungerade inte min HDMI medan tidigare nämnda var inkopplad när jag ville koppla till min sekundära skärm samtidigt. Värt att nämna är att jag använder USB-C:n bredvid HDMI i detta fall. Så jag tror det har något att göra med att du kan enbart använda en av utgångarna på den sidan och inte båda samtidigt.

Hemma kör jag USB-C utan adapter in i skärmen med strömförsörjning från skärmen... klockrent!
Citera
2022-04-07, 23:10
  #4
Medlem
Du behöver ha laddaren ansluten om du inte har strömförsörjning från skärmen (USB-C).
Citera
2023-10-30, 17:24
  #5
Medlem
konstits avatar
Kan man "låna" tråden lite... Min setup funkar fint, med Magic keyboard och Satechi mus, men, där är ju alltid ett men eller två:

1. Kan man trycka in en extern fingeravtrycksläsare i docken/hubben, eller måste jag punga ut till ett mera modernt keyboard ? (Gillar inte dom nya )

2. Efter ca. en helg utan aktivitet kan jag inte väcka Macbooken, men måste "glänta" skärmen lite, innan den igen fångar keyboardet och kan väckas den vägen ?
Citera
2023-10-30, 18:35
  #6
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Kan man "låna" tråden lite... Min setup funkar fint, med Magic keyboard och Satechi mus, men, där är ju alltid ett men eller två:

2. Efter ca. en helg utan aktivitet kan jag inte väcka Macbooken, men måste "glänta" skärmen lite, innan den igen fångar keyboardet och kan väckas den vägen ?
Jag har en MBA M1 och upplever samma sak som detta när jag kör clamshell.
Citera
2023-10-30, 22:41
  #7
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har en MBA M1 och upplever samma sak som detta när jag kör clamshell.

Hmm... Undrar om det kan vara för at skærmen går i dvala ?
Citera
2023-11-06, 09:25
  #8
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har en MBA M1 och upplever samma sak som detta när jag kör clamshell.

Batteri --> Inställningar --> Stoppa automatisk vila när skärmen är avstängd: Slå på Förhindra automatiskt viloläge när strömadapter används och skärmen är avstängd.

Ser ut till att fungera hos mig. Ingen väntan eller omstart efter en långhelg
Citera
2023-11-06, 13:00
  #9
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Batteri --> Inställningar --> Stoppa automatisk vila när skärmen är avstängd: Slå på Förhindra automatiskt viloläge när strömadapter används och skärmen är avstängd.

Ser ut till att fungera hos mig. Ingen väntan eller omstart efter en långhelg
Tack, jag ska också prova!
Citera
2023-11-26, 20:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du behöver ha laddaren ansluten om du inte har strömförsörjning från skärmen (USB-C).

Sent tack. Köpte en Samsung QHD monitor med USB-c och det fungerar klockrent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback