Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-04, 11:54
  #1
Medlem
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.

Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.

Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?


Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?
Citera
2022-03-04, 12:08
  #2
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Om ett ”anti-rysstroll” är en person som skriver negativt om den ryska invasionen och den ryska propagandan, så kanske ”anti-rysstrollet” kanske bara är en människa som hellre vill leva i en fri värld än under en förtryckande despot?

Det bestickande är väl att det är så många nystartade konton med mindre än 100 inlägg som startar trådar om hur missförstått Ryssland egentligen är, att Sverige borde sluta stödja Ukraina och att det svenska stödet ökar riskerna mot Sverige. Just sådana inlägg som Ryssland hade uppmuntrat, från konton som bara kommenterat trådar om kriget.

Kanske är inte alla troll, det finns tokstollar även i Sverige. Men att tro att alla de ryssvänliga inläggen är nån slags ”falsk flagg” för motsatta ståndpunkter faller på sin egen orimlighet - det finns tillräckligt med folk som avskyr det ryska agerandet och skriver detta under egen användare. Däremot kanske det finns en del sportlovsfirande ungdomar som har tråkigt och gillar att röra upp skit.
Citera
2022-03-04, 12:22
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Definitivt fler "anti-rysstroll". De är enkla att hitta för att de alla använder samma ord som tex. "Putler" osv.
Citera
2022-03-04, 12:34
  #4
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.

Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.

Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?


Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?

Varför ska alla placeras i ett troll-fack? Troll-begreppet är lika missbrukat som rasistbegreppet nu i och med kriget. Så fort någon inte gillar en skribents ärliga ifrågasättande så är den ett troll alltså?
Det är helgalet. Ska man inte kunna skriva sakligt och intellektuellt hederligt utan att stämplas som tillhörandes den ena eller andra sidan? Då handlar allt bara om att ta ställning i ett krig och då behöver vi ju inte ens diskutera saken.
Citera
2022-03-04, 12:41
  #5
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.

Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.

Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?


Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?

Det finns även de som är varken eller men försöker analysera situationen från båda perspektiv för att få en klar bild kring varför vi hamnat här. Dock så räcker det för att man ska klassas "Rysk-troll".

Så det är omöjligt att svara på.
Citera
2022-03-04, 12:49
  #6
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Varför ska alla placeras i ett troll-fack? Troll-begreppet är lika missbrukat som rasistbegreppet nu i och med kriget. Så fort någon inte gillar en skribents ärliga ifrågasättande så är den ett troll alltså?
Det är helgalet. Ska man inte kunna skriva sakligt och intellektuellt hederligt utan att stämplas som tillhörandes den ena eller andra sidan? Då handlar allt bara om att ta ställning i ett krig och då behöver vi ju inte ens diskutera saken.

Exakt. De som hellre angriper källan, än granskar sanningshalten i påståendet, är de enda som egentligen är troll. Inte de som kommer med teorier och påståenden eller avslöjanden. Så ser jag på det.

Om någon kontinuerligt skapar trådar med påståenden, som visas vara baserade på fake-news efter en ärlig granskning, och trådens syfte inte är att avslöja fake-news, utan att få folk att tro på detta däremot... då först kan man börja ana att denna är ett troll, men det kan också vara en lättlurad helsvensk person, med en vana att hämta sina nyheter ifrån vissa håll, som varit ärliga förut, men blivit korrumperade med tiden och därför inte längre går att lita på.

Därför kan man egentligen aldrig anklaga någon för att vara ett troll, om inte denna tydligt visar sin oärlighet och ointresse för att granska det som påstås kontinuerligt. Dessa försöker alltid med olika smutskastningstaktiker istället, vilket är tydligt, där källan ofta angrips på olika vis, som oftast är en flashbackanvändare.

Detta bevisar vad platon sa "Ingen är så hatad som den som säger sanningen". För vem orkar granska vad som är objektivt sant? De flesta föredrar den lätta vägen vilket alltid är att köpa narrativet, att följa strömmen som en död fisk.

Jesus sa att slut-tiden är full av lögner, som de flesta bli lurade av. Han sa också att Satan är lögnens fader, vilket då skulle vara media, om vi tittar på dagens förhållanden, men ordet media fanns inte på den tiden.

Jesus sa även att det är Satans Synagoga som sprider lögner, för de tjänar satan. Tittar vi idag på vilka som äger media, så påstår de sig vara judar i över 90% av fallen i hela västvärlden.

Hur kunde Jesus veta detta för 2000 år sedan om han inte var allvetande?
__________________
Senast redigerad av JustTheFacts 2022-03-04 kl. 12:57.
Citera
2022-03-04, 13:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Varför ska alla placeras i ett troll-fack? Troll-begreppet är lika missbrukat som rasistbegreppet nu i och med kriget. Så fort någon inte gillar en skribents ärliga ifrågasättande så är den ett troll alltså?
Det är helgalet. Ska man inte kunna skriva sakligt och intellektuellt hederligt utan att stämplas som tillhörandes den ena eller andra sidan? Då handlar allt bara om att ta ställning i ett krig och då behöver vi ju inte ens diskutera saken.
Håller med, men det va det enklaste sättet att utrycka mig på, och tråden skapas för att det är massa tjat om just rysstroll.
Citera
2022-03-04, 13:43
  #8
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.
Gör du va ? Och du ser inget konstigt med att posta uppmaningar lyssna på Putin/kalla NATO för krigsglada psykopater från samma konto ?
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken?
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
när krigs glada psykopaterna usa/nato bygger sina vapen närmare Ryssland så är det en säkerhets fara
Man behöver inte lyssna på nån man redan ser vad denne gör. Givet sättet du skriver är du inte nån neutral observatör ifall det är det du försöker inbilla.
Citera
2022-03-04, 13:47
  #9
Medlem
DevilsDens avatar
Många glömmer England, MI6. Skottland som är det ockulta centret plus flera.

Holy Blood, Holy Grail by Lincoln, Leigh & Balgent.
The Messianic Legacy.
The Temple and the Lodge.
Crusaders of the Grail by J.R. Church
The Anti-Christ King – Juan Carlos by Dr. Charles R. Taylor.

Tribe of Dan and the descendants of Cain. Den satanistiska stammen. House Of David.

Gerald Massey’s A Book of the Beginnings (Secaucus, NJ: University Books, Inc., 1974.)




Man kan säga att det finns ett nät av påverkansoperationer världen över. Just Ryssland passar bra men det finns en anledning till att ni ska rikta uppmärksamheten just dit.
Citera
2022-03-04, 15:01
  #10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Själv ser jag mer anti rysstroll än rysstroll.

Och att folk bara antar att det faktisk är ryssar som skriver när det lika gärna kan vara några som vill skapa ett narativ genom att låtsas vara ryssar är bortom min förståelse.

Ni vet all falska videos som sprids om kriget, vem postar dom? Om det är Ryssland som sprider falska videos som ser ut att attackera ukraina så skjuter dom ju sig själva i foten, så det är inte troligt.

Och Ukrainas president har redan blivit påkommen att ljuga om att ukrainska soldater dött när dom inte har det, och hypat upp händelsen till nån slags hjälte historia, snake Island pratar jag om. Så ukraina ljuger definitivt om situationen, putin har jag inte sett nån tydlig lögn från än, kanske jag missat?


Iaf, vilka är det som sprider propagandan egentligen? Finns det mer rysstroll än anti rysstroll på FB? Hur vet ni att rysstrollen faktiskt är ryssar?
Om rysstroll är ryssar, är antirysstroll då antiryssar?
Citera
2022-03-04, 15:51
  #11
Medlem
”Rysktroll” är en konspirationsteori och falsk anklagelse av väst men framförallt i Sverige för att tysta ner kritiker och skapa ensidig åsiktskorridor.

väst/pöbeln vill att det skall/får bara finnas en sanning och åsikt. Du får till exempel inte välja sida som anses inte vara det MSM är acceptabelt för annars kommer du bli utfryst och kallad för massa fula saker.

Det finns många speciellt från Mellanöstern som står på Ryssland sida, inte för att de har något emot Ukraina men snarare att de ser det som chans att vi kan få slut på USA och NATO.
Citera
2022-03-04, 19:43
  #12
Medlem
Finns många svenskar som avskyr hyckleriet när media, staten och befolkningen har hittat en gemensam fiende som de kan hata i två minuter, fastän fienden inte gör någonting som inte arvfienden gjort förut.

Dessutom har det blivit en vansinnig masspsykos av absurda proportioner. Det är bara ett krig som eskalerat och som pågått i flera år. Dessutom har det egentligen inte med Ukraina att göra, det är bara det att kriget utkämpas på det territoriet.

Det kommer dock att mattas framöver då folk helt enkelt blir less på kriget. Man blir trött av att hata.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback