Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-05, 13:32
  #1
Medlem
bobo909s avatar
Huvudkort: - Start 01.00 (fulstreams, Viaplay)

Mellanvikt: Jack Hermansson (185.5) vs. Sean Strickland (185.5)
Mellanvikt: Punahele Soriano (185) vs. Nick Maximov (185)
Weltervikt: Shavkat Rakhmonov (170.5) vs. Carlston Harris (169)
Mellanvikt: Sam Alvey (205) vs. Brendan Allen (205)
Mellanvikt: Tresean Gore (186) vs. Bryan Battle (185.5)
Fjädervikt: Julian Erosa (145.5) vs. Steven Peterson (149)*

Underkort: - Start 22.00 (fulstreams, UFC fight pass)

Bantamvikt: Miles Johns (135.5) vs. John Castaneda (136)
Fjädervikt: Hakeem Dawodu (146) vs. Mike Trizano (145.5)
Mellanvikt: Chidi Njokuani (185) vs. Marc-Andre Barriault (184.5)
Weltervikt: Jason Witt (171) vs. Philip Rowe (170.5)
Bantamvikt (damer): Alexis Davis (135) vs. Julija Stoliarenko (135.5)
Lätt tungvikt: Jailton Almeida (203) vs. Danilo Marques (205.5)
Flugvikt: Malcolm Gordon (126) vs. Denys Bondar (125)

Faceoffs: https://www.youtube.com/watch?v=_w1AsGfR6uI

Bonus: lite roligt att SVT gjorde en intervju med Jack inför fighten: https://www.svt.se/sport/mma/jack-he...ufc-mma-nevada
2022-02-05, 13:45
  #2
Medlem
SkoterFreaks avatar
Har 10.000kr på Jack
2022-02-05, 13:54
  #3
Medlem
bobo909s avatar
För er som gillar att betta, tror jag personligen inte någon vidare skräll kommer att ske ikväll tyvärr. Mina egna förmodade utgångar:

Flugvikt: Malcolm Gordon vs. Denys Bondar
Lätt tungvikt: Jailton Almeida vs. Danilo Marques
Weltervikt: Jason Witt vs. Philip Rowe
Bantamvikt (damer): Alexis Davis vs. Julija Stoliarenko
Mellanvikt: Chidi Njokuani vs. Marc-Andre Barriault
Fjädervikt: Hakeem Dawodu vs. Mike Trizano
Bantamvikt: Miles Johns vs. John Castaneda

Fjädervikt: Julian Erosa vs. Steven Peterson
Mellanvikt: Tresean Gore vs. Bryan Battle
Mellanvikt: Sam Alvey vs. Brendan Allen
Weltervikt: Shavkat Rakhmonov vs. Carlston Harris
Mellanvikt: Punahele Soriano vs. Nick Maximov
Mellanvikt: Jack Hermansson vs. Sean Strickland

Ser mest fram emot Chidi Njokuani mot Marc-Andre Barriault tillsammans med Hakeem Dawodu mot Mike Trizano när det kommer till underkortet.

När det kommer till huvudkortet ser jag mest fram emot de tre sista fighterna på kortet

Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Har 10.000kr på Jack

Lycka till! Vi får försöka jobba in den tillsammans här i tråden!
2022-02-05, 22:40
  #4
Medlem
bobo909s avatar
Witt öppnade upp fighten med en calf kick. Rätt avvaktade inledning, främst från Rowe. Witt exploderade en minut in för att sedan gå för en level change och lyckades med en nedtagning. Rowe lyckades dock ta sig upp för att sedan åka i backen igen. Väl där hände dock inte så mycket från en half guard. Lite väl passivt från Witt sida men man måste såklart ge Rowe att han försvarade sig bra från guarden ronden ut nästan då Rowe till slut lyckades ta sig upp med 20 sekunder kvar, och hann sätta några halvfina träffar. 10-9 Witt.

Witt försökte tidigt i andra med en andra nedtagning som blev långdragen, väldigt långdragen. Efter 1-2 minuter lyckades Rowe bryta upp försöket och därifrån lyckades han ganska snabbt kalkylerat avsluta Witt genom riktigt underbar boxning! Vilket oväntat avslut från ingenstans. Hatten av!
2022-02-05, 23:00
  #5
Medlem
bobo909s avatar
Almedia väntade inte länge med att gå för en nedtagning, vilket han lyckades med 15 sekunder in. Väl nere på mattan lyckades han gå från side control till full mount och började släppa lös som king kong själv hade gjort vilket gav domaren ingen annat alternativ att säga - nu räcker det.

Wow! Hypen lever vidare från DWCS!
2022-02-05, 23:38
  #6
Medlem
bobo909s avatar
Stoliarenko såg ut att ha suttit sitt signumsmove - en armbar en minut in, men Davis överlevde och bjöd på en massa ground and pound från ovan samt överlevde några ytterligare armbar försök och en illegal spark mitt i nyllet. 10-9 Davis.

Andra rond blev ett rätt underhållande stående krig där i min mening Stoliarenko fick mest uträttat. Visst, Davis satte några fina legkicks och pressade mest men Stoliarenko gjorde mest skada i boxningsutväxlingarna, jävligt fin headkick där i slutet av ronden 10-9 Stoliarenko.

Tidigt i tredje fick legkicksen sin utdelning då Davis lyckades sänka Stoliarenko med en. Davis var aktiv ronden ut med en massa ground and pound, och Stoliarenko var inte ens i närheten av att ta sig upp. 10-9 Davis, finns argument för en 10-8 rond.

29-28 Davis i min bok.

EDIT: 29-27 av två domare där sista hade det 30-27.
2022-02-05, 23:39
  #7
Medlem
Mx_1337s avatar
Undrar om Davis stal den matchen i tredje ronden. Tyckte Stoliarenko gjorde tillräckligt för att vinna första två.

Edit: Första ronden var tight dock, kan se att Davis tog den, och håller definitivt med om att hon tog 3e 10-8. Så det var rättvist.
__________________
Senast redigerad av Mx_1337 2022-02-05 kl. 23:45.
2022-02-05, 23:49
  #8
Medlem
bobo909s avatar
OJOJ! Njokuani ville inte vänta! 15 sekunder och smack
2022-02-05, 23:53
  #9
Medlem
Mx_1337s avatar
Njukoani! Fyfan vad nice!! Innan han dök upp på Contender Series trodde jag han lagt av för länge sen. Minns att han, eller hans bror (troligen) mötte någon av Spång-bröderna i kickboxning för en evighet sen.
2022-02-05, 23:54
  #10
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Njukoani! Fyfan vad nice!! Innan han dök upp på Contender Series trodde jag han lagt av för länge sen. Minns att han, eller hans bror (troligen) mötte någon av Spång-bröderna i kickboxning för en evighet sen.

Där ser man! Brorsan var ju med där och fick lite cred i intervjun. Inget fel på självförtroendet heller: "Im coming for that belt!"
2022-02-06, 00:04
  #11
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Där ser man! Brorsan var ju med där och fick lite cred i intervjun. Inget fel på självförtroendet heller: "Im coming for that belt!"
Tänkte nog fel där. De kan ha tränat ihop eller nåt. Det jag tänkte på var att Joe Schilling mötte Chris Spång och Chidi Njokuani, efter varandra, för en evighet sen, som sagt Blir rörigt med tiden, tydligen!
2022-02-06, 00:06
  #12
Medlem
Straminskys avatar
Aldrig sett så många okända fighters på ett och samma kort.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback