Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-27, 20:29
  #1
Medlem
Hej!

Först och främst 3 bilder, observera att när man väl klickat på länken så måste man först klicka på att man är 18 år för att kunna gå vidare till bilderna, här: https://imgur.com/a/1EV41I7

Jag är en 35 årig kvinna och gissar att jag väger 90-100 kg, men har inga planer på att skaffa någon våg.

Idag åt jag 4 kokta ägg och en mugg te utan socker, till lunch åt jag en paprika med ett kycklinglår med skinnet och fettet på, till kvällsmaten 2 broccoli och ett kycklinglår med fettet och skinnet på.

Jag körde 20 kg fria vikter uppdelade på 10 kilo vardera arm, 5.10 set/rep biceps, 5.5 set/rep triceps, 5.5 squatliknande övning dock utan vikter. Dessutom hade jag beställt en crosstrainer som är 85 kg och ensamt fick jag bära upp det till fjärde våningen då jag inte hade någon som kunde hjälpa till och jag kan lova att det var svettigt.

Ska bli riktigt roligt att låta er följa mina resultat veckovis från ful till snygg, imorgon blir det nya tag!
Citera
2022-01-27, 20:30
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Lycka till! Detta fixar du.
Ge inte upp efter två, tre veckor bara. Stå i stormen.
Jag hejar på dig!
Citera
2022-01-27, 20:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Lycka till! Detta fixar du.
Ge inte upp efter två, tre veckor bara. Stå i stormen.
Jag hejar på dig!

Nejdå, jag har bestämt mig. Tackar så mycket!
Citera
2022-01-27, 20:43
  #4
Medlem
Hallsakaefts avatar
Det är jättebra att du kommer igång när du har bestämt dig.

hur hårt har du tänkte köra ? hur många pass i veckan? för det är mycket vanligt att folk är supermotiverade i början och går ut väldigt hårt och sen går luften ur dem 2-3 månader in om de ens kör så länge !


se till att kombinera med promenader/löpning utomhus!

sömn är lika viktigt som själv träningen, byggs mycket muskelmassa på natten, dina 8 timmar är heliga.

Det här fixar du !!
Citera
2022-01-27, 20:49
  #5
Medlem
CalzoneItalias avatar
Ju mindre du äter desto mindre orkar du träna och du kommer att få problem med dina inre organ.
Citera
2022-01-27, 20:53
  #6
Medlem
obscenitets avatar
Spontant så låter du stark! Bra början att ha förutsättningar att lyfta tungt.
Försök lägga upp träningen och kosten så att den håller i längden och inte blir för tråkigt
Citera
2022-01-27, 20:55
  #7
Medlem
Du klarar det här. Jag tror på dig!

Tänk på att omgivningen kan vara din största fiende när du försöker gå ner i vikt. Var strikt och lär dig tacka nej när andra bjuder på mat eller fika.
Citera
2022-01-27, 21:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Det är jättebra att du kommer igång när du har bestämt dig.

hur hårt har du tänkte köra ? hur många pass i veckan? för det är mycket vanligt att folk är supermotiverade i början och går ut väldigt hårt och sen går luften ur dem 2-3 månader in om de ens kör så länge !


se till att kombinera med promenader/löpning utomhus!

sömn är lika viktigt som själv träningen, byggs mycket muskelmassa på natten, dina 8 timmar är heliga.

Det här fixar du !!

Jag har tänkt att köra i helt normalt tempo på crosstrainer dock med högsta motstånd, hänger du med? Det i 3 timmar dagligen. Utöver det i princip bara biceps och triceps som uppe i tråden till en början och sedan göra det mer jobbigt allteftersom. Jag sover väldigt bra mina 8 timmar. Eftersom jag inte klarar högt tempo i dagsläget så satsar jag på länge och normalt tempo dagligen till en början, när jag blivit starkare gör jag om och gör saker svårare. Jag skäms så mycket för mitt utseende så det blir inget utomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ju mindre du äter desto mindre orkar du träna och du kommer att få problem med dina inre organ.

Vad tycker du saknas på det jag ätit idag?
Citera
2022-01-27, 21:03
  #9
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Jag har tänkt att köra i helt normalt tempo på crosstrainer dock med högsta motstånd, hänger du med? Det i 3 timmar dagligen. Utöver det i princip bara biceps och triceps som uppe i tråden till en början och sedan göra det mer jobbigt allteftersom. Jag sover väldigt bra mina 8 timmar. Eftersom jag inte klarar högt tempo i dagsläget så satsar jag på länge och normalt tempo dagligen till en början, när jag blivit starkare gör jag om och gör saker svårare. Jag skäms så mycket för mitt utseende så det blir inget utomhus.



Vad tycker du saknas på det jag ätit idag?

Jag menade bara att ju mer energi du fyller på desto mer energi orkar du göra av med.
Citera
2022-01-27, 21:08
  #10
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Jag har tänkt att köra i helt normalt tempo på crosstrainer dock med högsta motstånd, hänger du med? Det i 3 timmar dagligen. Utöver det i princip bara biceps och triceps som uppe i tråden till en början och sedan göra det mer jobbigt allteftersom. Jag sover väldigt bra mina 8 timmar. Eftersom jag inte klarar högt tempo i dagsläget så satsar jag på länge och normalt tempo dagligen till en början, när jag blivit starkare gör jag om och gör saker svårare. Jag skäms så mycket för mitt utseende så det blir inget utomhus.



Vad tycker du saknas på det jag ätit idag?


ok det är väl bara att kör då antar jag ... 3 TIMMAR om dan på crosstrainern, det låter ju skitbra....men jag personligen hade dött av tanken på att göra det VARJE DAG, i tre timmar ... varends sekund varje frukoststund hade förstörts av tanken på dagens kommande bergsbestigning, 3 timmar crosstrainer!

Det här kommer kräva ett long-game mindset .... Du måste tycka det är kul även om 5 månader .....

Jag säger inte detta för att jag vill få dig att tappa motivationen eller nåt sånt, är bara realistisk!

och sån träning 7 dagar i veckan, vette tusan om det är hälsosamt!
Citera
2022-01-27, 21:15
  #11
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
ok det är väl bara att kör då antar jag ... 3 TIMMAR om dan på crosstrainern, det låter ju skitbra....men jag personligen hade dött av tanken på att göra det VARJE DAG, i tre timmar ... varends sekund varje frukoststund hade förstörts av tanken på dagens kommande bergsbestigning, 3 timmar crosstrainer!

Det här kommer kräva ett long-game mindset .... Du måste tycka det är kul även om 5 månader .....

Jag säger inte detta för att jag vill få dig att tappa motivationen eller nåt sånt, är bara realistisk!

och sån träning 7 dagar i veckan, vette tusan om det är hälsosamt!
3 timmar är för mycket och det låter farligt ja. Men säg 1 timma om dagen och så kan man ju köra den framför TV:n eller något? Fortfarande väldigt mycket och en otränad person kommer nog att bryta ihop efter några dagar.

Lycka till TS! Det kan nog vara tråkigt i början men när du fått in rutin och blir starkare så blir det roligare.
Citera
2022-01-27, 21:19
  #12
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
3 timmar är för mycket och det låter farligt ja. Men säg 1 timma om dagen och så kan man ju köra den framför TV:n eller något? Fortfarande väldigt mycket och en otränad person kommer nog att bryta ihop efter några dagar.

Lycka till TS! Det kan nog vara tråkigt i början men när du fått in rutin och blir starkare så blir det roligare.

Precis.

Det här är ganska typisk januari-motivation och man får världens kick bara man sitter och planerar, jävlar vad taggad man är !! sällan riktigt samma pepp-nivå 06:15 imorrn och definitvit inte i början på april!

knepet är att hitta en nivå där man inte lägger ner träningen helt efter ett tag .... det ska va kul så man fortsätter, och DÅ kommer man öka intensiteten och motståndet naturligt för man tycker det är för lätt efter ett tag !!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback