Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-29, 21:56
  #1
Medlem
Farbaute666s avatar
Khamzat missade tydligen vikten vid första invägningsförsöket...
https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...ch-struken-r5/

Vad tror ni, 5 pounds övervikt är väl cirka 2 kilo? Inte så bra att behöva basta bort det inför en fajt. Varför hade han inte bättre koll, var han redo att betala för att väga mer, eller var de bara slarviga.

Förresten - de verkar inte streama det är på H*sGo*l ikväll, har någon annan ett tips på hur jag kan se det utan att teckna ett dyrt abonnemang.

Vad tror ni om själva matchen mellan Khamzat och "the Leech", Li Jingliang?

Tippar 60 - 40 till Khamzat, med en viss reservation för att Li har varit med förr och kan slå hårt, även om han har haft det lite tuff mot brottare, efter vad som sägs.
2021-10-29, 22:04
  #2
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Khamzat missade tydligen vikten vid första invägningsförsöket...
https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...ch-struken-r5/

Vad tror ni, 5 pounds övervikt är väl cirka 2 kilo? Inte så bra att behöva basta bort det inför en fajt. Varför hade han inte bättre koll, var han redo att betala för att väga mer, eller var de bara slarviga.

Förresten - de verkar inte streama det är på H*sGo*l ikväll, har någon annan ett tips på hur jag kan se det utan att teckna ett dyrt abonnemang.

Vad tror ni om själva matchen mellan Khamzat och "the Leech", Li Jingliang?

Tippar 60 - 40 till Khamzat, med en viss reservation för att Li har varit med förr och kan slå hårt, även om han har haft det lite tuff mot brottare, efter vad som sägs.

Matchen är i morgon kväll. Går på Viaplay och allsköns piratstreams.

Ska bli intressant att se hur Khamzats kondition är.
2021-10-29, 22:15
  #3
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Matchen är i morgon kväll. Går på Viaplay och allsköns piratstreams.

Ska bli intressant att se hur Khamzats kondition är.

Ja just, my bad! Är väl jag som börjar bli lite förväntansfull till slut. Vore bra om Li kunde ge Khamzat några bra ronder, så att vi kampsportsentusiaster kan få njuta av både kamp och teknik.
2021-10-29, 22:26
  #4
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Kan ingenting om kinesen men jag gillar utseendet, både han och Khamzat skulle kunna platsa i en Van Damme-rulle
2021-10-29, 22:29
  #5
Medlem
Ett bra kort.
Main card börjar svensk tid kl 20.00 på Lördag.
Man kan börja kolla direkt för första matchen är Volkan, sen blir det Khamzat.
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Khamzat missade tydligen vikten vid första invägningsförsöket...
https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...ch-struken-r5/

Vad tror ni, 5 pounds övervikt är väl cirka 2 kilo?
Det va bara 0.5 pounds. Så ingen fara, bara 220gram.

Det tråkiga är bara att han skämde ut sig genom att försöka fuska med handukshållartricket
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Vad tror ni om själva matchen mellan Khamzat och "the Leech", Li Jingliang?

Tippar 60 - 40 till Khamzat, med en viss reservation för att Li har varit med förr och kan slå hårt, även om han har haft det lite tuff mot brottare, efter vad som sägs.
Jag tror också på Khamzat men med tanke på att Khamzat inte mött någon duktig än så är det svårt att bedöma hur bra han är oavsett hur bra han sett ut hittils.
Oddsen är i varje fall så överdrivna (5x pengarna för Li och 1.18 för Khamzat) att jag måste satsa på Li.

En annan skruvad match oddsmässigt är Hooker vs Makachev. 5x pengarna på Hooker är för bra för att avstå. Makachev har ju ingen omöjlig granithaka, har trots allt blivit knockad en gång tidigare .
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-10-29 kl. 22:32.
2021-10-29, 22:43
  #6
Medlem
Vad det gäller maineventet så håller jag på Glover. Han är fan värd bältet för lång och trogen tjänst. 42 bast fyllda så är det här hans sista chans på titeln också.

Sen vill vi se Petr Yan utskåpa Cory Sandhagen. Hans titelförlust var ju minst sagt kontroversiell och hade inte det olagliga knät satt stopp för matchen så hade Sterling förlorat på poäng, om inget uppseendeväckande och oförutsett hade hänt.

Jag vet inte varför men jag har alltid gillat Yan ända sedan jag såg den första matchen med honom. Hans TKO vinster över Faber och José Aldo var magiska att se.

Sedan hoppas vi ju förstås på en vinst för Khamzat också.

Det vore roligt om Dan Hooker vann mot Islam också även om jag rent instinktivt tror att han torskar
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-10-29 kl. 23:23.
2021-10-29, 22:44
  #7
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Skönt med en gala på en bra tid så man slipper sitta uppe hela natten.
2021-10-30, 00:43
  #8
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
När börjar Main Card?

Chimaev TKO rond två efter en första rond av total dominering (10-8). Ser inte hur jiliang ska kunna stå emot Chimaevs brottning öht, och speciellt inte om han kedjebrottas med ett högt tempo. Jiliang har 59% TDD tror jag, det bådar illa.
2021-10-30, 00:45
  #9
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Neeeeeeeeeej! Det är ju natten till Söndag, jag är dum i huvudet.
2021-10-30, 00:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Neeeeeeeeeej! Det är ju natten till Söndag, jag är dum i huvudet.
Same, same...

Vet du når Khamzat går svensk/norsk tid? : )
2021-10-30, 15:12
  #11
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Same, same...

Vet du når Khamzat går svensk/norsk tid? : )
Edit: Det är andra fighten på huvudkortet.
__________________
Senast redigerad av DEPRESSIV 2021-10-30 kl. 15:15.
2021-10-30, 15:15
  #12
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Mina tips (Main card):

Magomed Ankalaev - Volkan Oezdemir
Li Jingliang - Khamzat Chimaev
Alexander Volkov - Marcin Tybura
Islam Makhachev - Dan Hooker
Petr Yan - Cory Sandhagen
Jan Błachowicz (c) - Glover Teixeira

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback