Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-20, 17:57
  #1
Medlem
Vad är era planer? Era sorger? Era glädjeämnen?

Det saknas en snacketråd om det dagliga placerandet, som ju de flesta av oss sköter själva på kammaren. Jag tycker Corona-tråden visar på behovet... nu är den överspelad, dippen är upphämtad.

Mod kan låsa denna om man inte skall chatta på FB.

Det som inte är trevligt på denna tråd är skadeglädje och nedlåtande tillmälen. Kritik ges konstrukt6ivt och på ett trevligt sätt.

Själv är jag glad, det mesta har gått min väg!! SAAB bara flyger!! Jag har dubbelt innehav mot normalt, men kommer att vänta med vinsthemtagningar till vi är en bra bit över 300.

SHB A är dagens sorgeämne... Handelsbanken vill bara inte, jag vet inte varför.

Imorgon Karo, mitt näst största innehav. Jag hoppas på mer skoj!!
Citera
2020-07-20, 18:45
  #2
Medlem
Oldberrys avatar
Det går helt okej, lite sämre än index eftersom jag gradvis har sålt av den senaste veckan. Jag är dock fortfarande nöjd.
Citera
2020-07-20, 18:51
  #3
Medlem
n00bwinners avatar
Kalasdag idag tack vare catena media rusade ordentligt. 4% plus idag och över 50% plus för året nu woop woop🥳
Citera
2020-07-20, 18:56
  #4
Medlem
Sightnesss avatar
Helt åt helvete. Köpte efter toppen och blev för snål för att realisera en snabb och liten förlust.
Citera
2020-07-20, 19:03
  #5
Avstängd
JEWBACKs avatar
Det går inget vidare. Framöver kommer jag fördela mina investeringer över hela året och köpa varje kvartal. Hoppas det är en bra strategi men vet inte.
Citera
2020-07-20, 19:03
  #6
Medlem
ReedMes avatar
Över lag bra dag. Upp drygt 1%. Men jag är en sån där person som med jämna mellanrum måste påminna mig om varför vissa förhållningsregler finns gällande trading. Senast nu exempelvis den där regeln om att inte putta in extra pengar innan rapport. Så jag gick in med en extra slant i Sinch i förra veckan bara för att påminna mig. Så gick den ner givetvis. Och nu har jag beslutat att det var absolut sista gången jag testade den regeln. Igen.

Annars är SBB ett litet dilemma. Köpte den på 15 kr. Har sålt en del men funderar nu på att sälja resten. Eller nästan resten. Behåller kanske en liten, liten post. Ilja och hans kompisar vill sko sig på övriga aktieägares bekostnad. Nån här som äger den och som också är i valet o kvalet?

Kul tråd! Om den får vara kvar.
Citera
2020-07-20, 19:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vad är era planer? Era sorger? Era glädjeämnen?

Det saknas en snacketråd om det dagliga placerandet, som ju de flesta av oss sköter själva på kammaren. Jag tycker Corona-tråden visar på behovet... nu är den överspelad, dippen är upphämtad.

Mod kan låsa denna om man inte skall chatta på FB.

Det som inte är trevligt på denna tråd är skadeglädje och nedlåtande tillmälen. Kritik ges konstrukt6ivt och på ett trevligt sätt.

Själv är jag glad, det mesta har gått min väg!! SAAB bara flyger!! Jag har dubbelt innehav mot normalt, men kommer att vänta med vinsthemtagningar till vi är en bra bit över 300.

SHB A är dagens sorgeämne... Handelsbanken vill bara inte, jag vet inte varför.

Imorgon Karo, mitt näst största innehav. Jag hoppas på mer skoj!!

Bra initiativ! Jag är ny på börsen och i fondträsket och diskuterar gärna.

Finns ingen anledning att låsa denna tråd.

Som det blåbär jag är, har jag handlat billigt och brett: Scandic, Peab, banker, råvaror, hampa, hotell, resebolag ... Det är fortfarande köpläge här och var.

Just nu går aktierna sammanlagt kasst, men det hoppar också otroligt mycket. - 15% ena dagen och +15% andra dagen.

Jag har ung femton aktieposter, och de pendlar hela tiden. Spännande men frustrerande.

Börsen är nervös.
Citera
2020-07-20, 19:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra initiativ! Jag är ny på börsen och i fondträsket och diskuterar gärna.

Finns ingen anledning att låsa denna tråd.

Som det blåbär jag är, har jag handlat billigt och brett: Scandic, Peab, banker, råvaror, hampa, hotell, resebolag ... Det är fortfarande köpläge här och var.

Just nu går aktierna sammanlagt kasst, men det hoppar också otroligt mycket. - 15% ena dagen och +15% andra dagen.

Jag har ung femton aktieposter, och de pendlar hela tiden. Spännande men frustrerande.

Börsen är nervös.

Du har köpt på dig mycket som är känsligt för Corona. Till dags datum är de aktier som inte varit exponerade mot corona vinnare, såvida man inte prickade botten.

Ett tips till en nybörjare:

- Det är inte säkert billigt bara för det fallit mycket.

- Köp aktier i välskötta bolag med goda utsikter för framtiden. Trots att de verkar dyra och har stigit mycket.
Citera
2020-07-20, 19:21
  #9
Medlem
Swedbank är ju mitt enskilt största innehav med GAV på omkring 120 kr så jag är riktigt nöjd just nu. Har även Danske Bank med GAV på omkring 95 kr.

Resten går helt ok det också men dessa är väl glädjeämnen just nu. Inga riktigt surdegar förutom trisslotterna (Prime Living, Saxlund, etc) men de förväntar man sig ju är lite vinna eller försvinna över...
Citera
2020-07-20, 19:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du har köpt på dig mycket som är känsligt för Corona. Till dags datum är de aktier som inte varit exponerade mot corona vinnare, såvida man inte prickade botten.

Ett tips till en nybörjare:

- Det är inte säkert billigt bara för det fallit mycket.

- Köp aktier i välskötta bolag med goda utsikter för framtiden. Trots att de verkar dyra och har stigit mycket.

Tack för vettiga råd.

Hur och var corona slagit hårdast återstår att se. Jag tror tex inte att många fattar hur hårt landstingen drabbats.

De är stora uppköpare och arbetsgivare, och kommer aldrig att återhämta sig.

Jag har fonder åxo, en lugn bas, så jag är inte bara ute och flyger.

Vad gäller byggande och råvaror, så tror jag att går plus till slut...
Citera
2020-07-20, 20:05
  #11
Medlem
Det totala händelseförloppet iår och förra året har gått plus..
Men alla mina nuvarande aktier ligger med ett genomsnitt på -35%.
Däremot ligger jag genomsnitt 20%+ med mina fonder.

Men då är alla mina aktier långsiktiga, lite högre risker på dem.
Citera
2020-07-20, 20:41
  #12
Medlem
Idag har det varit en mycket trevlig uppgång på silvret, drygt 2,6% just nu.

Ligger med ett Bull silver x12 cert sen början på maj. I skrivande stund är den upp över 30% idag.

Hoppas och tror att det kommer att gå bra framöver för silvret, har även några mindre positioner i några silver och guld miners.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback