Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-20, 13:35
  #1
Medlem
Hej!

Jag har blivit antagen till facility manager på Affärshögskolan och strategisk inköpare på Grit academy. Är det nån som har erfarenhet utav någon av skolorna? Utbildningarna? För/nackdelar?

Har läst det som jag hittat. Men skulle vara tacksam för mer info. Nån som jobbar inom facility management och vill berätta hur det är? Stressigt? Eller om nån jobbar som strategisk inköpare?

Tacksam för all info som kan hjälpa mig med mitt slutval!
2020-06-22, 12:57
  #2
Medlem
Av det du har läst själv -

Vad vet du om utbildningen generellt samt chanserna för karriär efter utbildningen?

Mvh Neal
2020-06-26, 00:55
  #3
Medlem
Tydligen så behövs det 2000 nya facility managers de närmsta åren.
När det gäller strategisk inköpare,så är marknaden balanserad.

Grit academy är rätt nystartad=svårt att få info om den. Tycker den känns mera hypad. Frågan är ju om kvalitén är nåt att ha eller mest massa snack.
Affärshögskolan har jag bättre koll på. Men där är frågan om jag orkar vara "spindeln i nätet",vilket verkar vara grejen med det yrket (facility manager). Har varit utbränd och är inte så pepp på att hamna i samma situation igen. Även om jag är visare nu.
2020-06-26, 10:49
  #4
Medlem
Okej, 2000 närmaste åren är väldigt mycket.

Vad kan jag hitta sådan info? låter som guldgruvan?

Vad gör egentligen en Facility Management?
Tror du det går att tjäna bra med pengar och samtidigt utvecklas i den branschen?

Tack för ditt svar!
2024-04-26, 12:05
  #5
Medlem
Gammal tråd, men Grit Academy känns sjukt oseriösa. https://www.dn.se/sverige/yrkeshogsk...iga-uppgifter/
2024-04-26, 13:29
  #6
Moderator
Pontiac-Garages avatar
(FB) Den stora tråden om KY/YH-utbildningar

Ämne stängt.

Mod.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback