Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-08, 14:54
  #1
Medlem
Hur många här vill att Sverige ska dras ur EU? Och varför? (vilket parti röstar du på?)
Citera
2020-02-08, 14:59
  #2
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Hur många här vill att Sverige ska dras ur EU? Och varför? (vilket parti röstar du på?)
Jag kan garantera att de enda som vill ha Swexit röstar på SD. Men jag är inte säker på att alla egentligen vet varför
Citera
2020-02-08, 15:02
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag kan garantera att de enda som vill ha Swexit röstar på SD. Men jag är inte säker på att alla egentligen vet varför

Jag kan garantera att du har fel i det.
Citera
2020-02-08, 15:02
  #4
Medlem
321js avatar
Jag vill inte betala för EU:s utvidgning, för hög avgift redan nu. EU är byråkraternas paradis.

https://www.sydsvenskan.se/2020-02-0...med-nya-regler
Citera
2020-02-08, 15:13
  #5
Medlem
Millediablos avatar
Löjligt höga avgifter och ett land vars politiker tror att EU är Gud. EU känns långt ifrån det EU som presenterades för folket en gång i tiden. Jag har varit i majoriteten av EUs medlemsländer och tycker att det är rätt dåligt med den "jämställdhet" som deltagande i EU sägs ge.
Citera
2020-02-08, 15:18
  #6
Medlem
Jag vet inte.

England har 56 milj invånare och alla länder inom och utanför EU tycker det är ett betydelsefullt land. Alla kommer vilja förhandla med England. Är inte lika säker på att 10 milj Sverige är lika viktig
Internationellt sett.

Sverige är ett exportland och EU en viktig aktör för oss i det avseendet.

Det kan vara bra för svenskar att ha uppehållrätt i andra EU-länder och ta del av sjukvård på samma villkor som det landets invånare - om man nu vistas eller bor i annat EU-land.

Dock är EU på fel väg om målet är en federation. Sverige ska inte betala mer till EU för att kompensera Englands utträde.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2020-02-08 kl. 15:48.
Citera
2020-02-08, 15:22
  #7
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Jag röstar ja till swexit.

New world order nej tack!
Citera
2020-02-08, 15:23
  #8
Medlem
flipflaps avatar
Det går inte. Sverige har som enda land ändrat sin grundlag så att vi SKALL tillhöra EU.
Citera
2020-02-08, 16:16
  #9
Medlem
GeleZachas avatar
Röstar inte på ett skit, alla partier är så dåliga. Bodde jag i Örebro hade jag dock röstat på Örebropartiet, de verkar vettiga Synd att de inte finns nationellt...
Stöder en Swexit ifall inte EU lyckas reformeras i grunden. Stöder frihandeln och många grundprinciper, men när EU slösar både tid och pengar på skit som att förbjuda vegetarianer för att kalla sina substitutvaror vid "köttnamn" så har något gått snett...
Citera
2020-02-08, 16:42
  #10
Medlem
Mrflinks avatar
Ja till Swexit. Förstår inte varför vi ska rätta oss efter bestämmelser från Bryssel.
Hade jag vetat vad jag vet idag, så hade jag röstat nej till EU. Tyvärr köpte jag JA sidans argument och gjorde det monumentala misstaget att rösta ja.
Citera
2020-02-08, 16:42
  #11
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag kan garantera att de enda som vill ha Swexit röstar på SD. Men jag är inte säker på att alla egentligen vet varför

Varför då? SD vill ju inte ens ur EU?

Jag röstar inte på SD och vill helt klart ut från EU,
Citera
2020-02-08, 16:44
  #12
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det går inte. Sverige har som enda land ändrat sin grundlag så att vi SKALL tillhöra EU.

Inte enligt grundlagen https://www.riksdagen.se/sv/sa-funka.../grundlagarna/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback