Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-31, 12:00
  #1
Medlem
Cykelhjälmar är för barn, ändå ser man vuxna män cykla runt med sina hjälmar. Ser oerhört töntigt och mesigt ut. Väldigt ocoolt. Själv slutade jag med cykelhjälm när jag var 15 kanske. Något måste ha hänt i dessa vuxnas hjärnor i och med hur de kan bete sig så barnsligt.

Vuxna med cykelhjälmar, hur blev det så här så här fel?
Citera
2020-01-31, 12:02
  #2
Medlem
Så som trafiken ser ut idag är det inte så konstigt. Man är väl rädd om sig. Billig försäkring.
Citera
2020-01-31, 12:04
  #3
Avstängd
LE37s avatar
Jag brukar använda hjälm när jag cyklar snabbt och eller i skogen.
Hjälm är coolt, om det är riktigt trixigt och mycket nedför så händer det att jag slänger på mig ryggskyddet också.
Citera
2020-01-31, 12:05
  #4
Medlem
Flammarions avatar
Det riktigt löjliga är när vuxna män behåller cykelhjälmen på när de går in i matbutiken och handlar.

Och sen dessa tajta cykelbyxor på män. Jag vill inte råka titta in i en mansstjärt på en förbipasserande cyklist. Mycket obehaglig utveckling.
Citera
2020-01-31, 12:06
  #5
Avstängd
creepingdeaths avatar
frågan är felaktigt ställd.

att cykla är töntigt.

hjälm däremot är ju coolt, det har man ju t ex i krig.

riddarna hade hjälm.

soldaterna under 2a världskriget också.

i dessa fredstider så är det inte så lätt att hitta en anledning att bära hjälm, jag var tvungen att börja cykla fast jag egentligen skulle slippa.
Citera
2020-01-31, 12:10
  #6
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
frågan är felaktigt ställd.

att cykla är töntigt.

hjälm däremot är ju coolt, det har man ju t ex i krig.

riddarna hade hjälm.

soldaterna under 2a världskriget också.

i dessa fredstider så är det inte så lätt att hitta en anledning att bära hjälm, jag var tvungen att börja cykla fast jag egentligen skulle slippa.

Jag använder riddarhjälm när jag cyklar, är jag lite coolare?
Citera
2020-01-31, 12:11
  #7
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Cykelhjälmar är för barn, ändå ser man vuxna män cykla runt med sina hjälmar. Ser oerhört töntigt och mesigt ut. Väldigt ocoolt. Själv slutade jag med cykelhjälm när jag var 15 kanske. Något måste ha hänt i dessa vuxnas hjärnor i och med hur de kan bete sig så barnsligt.

Vuxna med cykelhjälmar, hur blev det så här så här fel?

hoppas du spräcker skallen och får bestående hjärnskador...då kan du sitta där och håna folk som ser töntiga ut. töntigare att behöva skötare som byter blöja på dig
Citera
2020-01-31, 12:12
  #8
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Går an att vara kaxig så länge inget hänt.
Dök på skallen i asfalten utan hjälm, efter det skaffade jag en.
Ny närkontakt i somras, dock i lösgrus denna gång.
Utan hjälm är det osäkert om jag kunnat skriva dessa rader.
Glad att den sprack istället för min skalle.
Men fejan såg ut så jag måste hålla mej inne tills blåmärkena försvunnit.
Klart, sitter man bara och kärringåker så händer väl inget, åtminstone så länge man inte blir påkörd.
Citera
2020-01-31, 12:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Cykelhjälmar är för barn, ändå ser man vuxna män cykla runt med sina hjälmar. Ser oerhört töntigt och mesigt ut. Väldigt ocoolt. Själv slutade jag med cykelhjälm när jag var 15 kanske. Något måste ha hänt i dessa vuxnas hjärnor i och med hur de kan bete sig så barnsligt.

Vuxna med cykelhjälmar, hur blev det så här så här fel?

Vem f-n bryr sig vad tycker är coolt eller inte?
Citera
2020-01-31, 12:20
  #10
Medlem
Termos99s avatar
Om det ser coolt eller ocoolt ut, inte superintressant.

Cykelhjälm är smart om vi vill skydda huvudet. Hjälmar har tillkommit av en anledning.

Citera
2020-01-31, 12:29
  #11
Medlem
submarinen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Cykelhjälmar är för barn, ändå ser man vuxna män cykla runt med sina hjälmar. Ser oerhört töntigt och mesigt ut. Väldigt ocoolt. Själv slutade jag med cykelhjälm när jag var 15 kanske. Något måste ha hänt i dessa vuxnas hjärnor i och med hur de kan bete sig så barnsligt.

Vuxna med cykelhjälmar, hur blev det så här så här fel?

Att cykla är löjligt, att ha hjälm däremot ser jag inget fel med, billig försäkring och visar att du är rädd om dig själv. Hur är det löjligt, var du coola killen som cyklade utan hjälm när man var liten?
Citera
2020-01-31, 12:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Cykelhjälmar är för barn, ändå ser man vuxna män cykla runt med sina hjälmar. Ser oerhört töntigt och mesigt ut. Väldigt ocoolt. Själv slutade jag med cykelhjälm när jag var 15 kanske. Något måste ha hänt i dessa vuxnas hjärnor i och med hur de kan bete sig så barnsligt.

Vuxna med cykelhjälmar, hur blev det så här så här fel?

Snarare hur har TS hjärna utvecklats för att inte försöka skydda kroppens viktigaste organ? Eller kanske är fallet att det inte gäller för TS?
Själv hade jag alldrig cykelhjälm som barn: Möjligtvis undantaget när man cyklade till isbanan då Jofa hjälmen kanske satt på någon gång.
Efter att bägge svågrarna råkat ut för olyckor på cykel och en kompis som tävlingcyklade uner 80 talet alla klarat sig utan livshotande skador tack vare hjälmen använder jag hjälm när jag cyklar.
Men med lite tur kanske TS slipper uppleva en olycka eller kanske får så kraftiga skador att samhället och närstående slipper bry sig efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback