Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-06, 15:54
  #1
Medlem
Både SL och MTR kommer att begära ett "betydande belopp" i skadestånd. Exakt vilken summa det rör sig om är ännu inte klart.

– Det jag kan säga är att vi förra året sanerade klotter på en yta motsvarande 35 fotbollsplaner bara på pendel- och tunnelbanetåg. Det kostade 140 miljoner kronor, säger Claes Keisu på trafikförvaltningens pressavdelning.


https://www.dn.se/sthlm/tva-man-grip...tiskt-klotter/

Vilka är det dom har gripit?
Citera
2019-12-06, 15:56
  #2
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Bilden är ju från 2018 och den enda målningen jag kan uttyda är "SBR", sen om det är de som har gripits låter jag vara osagt.
Citera
2019-12-06, 16:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Bilden är ju från 2018 och den enda målningen jag kan uttyda är "SBR", sen om det är de som har gripits låter jag vara osagt.
Varit några större dom har tagit såg det ut som.
Citera
2019-12-06, 16:04
  #4
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minus_8
Varit några större dom har tagit såg det ut som.
Vilka då?
Citera
2019-12-06, 16:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vilka då?
Det var det min fråga var i trådstarten.
Men målat så mycket som det stod i artikeln så bör det vara någon större. Vill inte droppa något innan man har mer att gå på.
Citera
2019-12-06, 16:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vilka då?
Artikel ger referns till denna https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ort-skadestand där Tenk och Fue Aod samt ryg syns.
Citera
2019-12-06, 16:10
  #7
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minus_8
Det var det min fråga var i trådstarten.
Men målat så mycket som det stod i artikeln så bör det vara någon större. Vill inte droppa något innan man har mer att gå på.
Ett namn dök upp direkt när jag fick höra om detta. Men jag vet inte ens om det är han. Men han stämmer med åldern, typ, och han har varit jävligt aktiv det senaste året.
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Artikel ger referns till denna https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ort-skadestand där Tenk och Fue Aod samt ryg syns.
Okej, då är det inte den jag tänkte på först
Citera
2019-12-06, 16:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ett namn dök upp direkt när jag fick höra om detta. Men jag vet inte ens om det är han. Men han stämmer med åldern, typ, och han har varit jävligt aktiv det senaste året.

Okej, då är det inte den jag tänkte på först
Vem tänker du på?
Citera
2019-12-06, 16:19
  #9
Medlem
Känns som dom vill göra ett exempel med dom här grabbarna, kan bli rätt hårt straff.
Citera
2019-12-06, 16:21
  #10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carpoos
Vem tänker du på?
Det spelar mindre roll nu
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Känns som dom vill göra ett exempel med dom här grabbarna, kan bli rätt hårt straff.
Håller med dig.
Citera
2019-12-06, 16:47
  #11
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Man kan tänka sig ett par olika målare men det blir inte mer än gissningar från min sida. Lär ju höra något nu i dagarna, snacket går väl.
Citera
2019-12-06, 16:59
  #12
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Man kan tänka sig ett par olika målare men det blir inte mer än gissningar från min sida. Lär ju höra något nu i dagarna, snacket går väl.
Min första gissning tror jag stämmer faktiskt. Kollar man ASS så är hans avsnitt bortplockat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback