Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-19, 22:29
  #1
Medlem
knors avatar
Vill övervaka en plats där jag har tillgång till WiFi. Det rör sig om en plats som är privat. Vill sätta upp ett par kameror. En utomhus och några inomhus. De skall vid rörelsetrigg samla bild och/eller video och skicka till mig på lämpligt sätt. Vill också kunna koppla upp mig live. Mitt problem är att jag inte vill att bild/video går via någon kinatjänst eller NSA. Därför går alla uppkopplingar via molntjänster sannolikt bort. Jag förstår att NSA/Kina kan hacka det mesta, men tänker mig att jävlas med dem så gott det går.

Det finns ström på platsen.

Tips på produkter/lämplig programvara?

Eller - ok - molntjänster "man kan lita på".
Citera
2019-08-27, 20:32
  #2
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Vill övervaka en plats där jag har tillgång till WiFi. Det rör sig om en plats som är privat. Vill sätta upp ett par kameror. En utomhus och några inomhus. De skall vid rörelsetrigg samla bild och/eller video och skicka till mig på lämpligt sätt. Vill också kunna koppla upp mig live. Mitt problem är att jag inte vill att bild/video går via någon kinatjänst eller NSA. Därför går alla uppkopplingar via molntjänster sannolikt bort. Jag förstår att NSA/Kina kan hacka det mesta, men tänker mig att jävlas med dem så gott det går.

Det finns ström på platsen.

Tips på produkter/lämplig programvara?

Eller - ok - molntjänster "man kan lita på".

Köp en vanlig analog DVR då, som spelar in på en lokal hårddisk. Om programvaran är bra kan du få notifikationer vid rörelse och då titta av materialet via en app. Är du rädd för att typ SÄPO ska avlyssna dig via ett moln så kan de väl lika gärna göra det via din Internet-uppkoppling isåfall.

Bättre råd kan ges om du preciserar det juridiska scenariot. Det är skillnad på moln och moln och vad skulle kineser ha för glädje av att titta i dina kameror och hur skulle de ens ha tid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback