Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-24, 13:21
  #1
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ja vad finns det för resmål som ni blev positivt överraskade av?
Citera
2019-06-24, 13:28
  #2
Medlem
Paijters avatar
Eyjafjallajökull. Fick skicka kängorna på omsulning i Tyskland efteråt. Bra spänning, varmt och en del svavelgaser som gjorde det svårt att andas, men inte så farligt så att jag dog.

Pompeji var också en plats jag skulle vilja återbesöka bara man kan undvika Neapel. Skulle kunna tillbringa en vecka i Pompeji.
__________________
Senast redigerad av Paijter 2019-06-24 kl. 13:30.
Citera
2019-06-24, 13:30
  #3
Medlem
Estland, vacker natur, bra service, fina gamla trähus, fantastiska badstränder. Dessutom ligger det så nära.
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ja vad finns det för resmål som ni blev positivt överraskade av?
Citera
2019-06-24, 13:34
  #4
Medlem
Koh-Samet i thailand.
Jäkligt skön ö att bara hänga några dagar på. Det finns inga bilar på ön, men man kan hyra en scooter och åka mellan stranden och hotellen (som också ligger vid en strand).
Citera
2019-06-24, 13:39
  #5
Medlem
freeriderXIIs avatar
Köping som skall vara Sveriges tråkigaste stad var något bättre än väntat. Det stora torget i staden var omgivet av gamla trevliga hus och kyrkans torn var ståtligt. Då är t.ex. Karlskoga värre.

Dock hann jag inte uppfatta mig om hur folket i Köping är.
Citera
2019-06-24, 13:49
  #6
Medlem
RiverStyxs avatar
San Fransisco. Tog egentligen det lite i förbifarten på en resa där fokuset var på LA och Vegas och så visade det sig att San Fransisco fanimej var bäst av de tre om man gör en helhetsbedömning. Vore nästan idylliskt om det inte vore för alla knarkande uteliggare som man får kryssa meellan på trottoarerna.
Citera
2019-06-24, 14:01
  #7
Medlem
Kroatien, Makarska Rivieran.
Citera
2019-06-24, 14:57
  #8
Medlem
negerapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
San Fransisco. Tog egentligen det lite i förbifarten på en resa där fokuset var på LA och Vegas och så visade det sig att San Fransisco fanimej var bäst av de tre om man gör en helhetsbedömning. Vore nästan idylliskt om det inte vore för alla knarkande uteliggare som man får kryssa meellan på trottoarerna.

Håller med, San Francisco är en av de vackraste städerna jag besökt. Besökte även jag LA och Vegas på den resan och kan konstatera att båda är otroligt överskattade.
Citera
2019-06-24, 15:01
  #9
Medlem
Pershagen76s avatar
Bangkok, jag förväntade mig bara en massa smog och röra men blev fullständigt förälskad i staden.
Citera
2019-06-24, 15:04
  #10
Medlem
freeriderXIIs avatar
I Vissa delar av Bangkok känns det som det saknas stadsplanering och gatorna går huller om buller men de gör staden spännande också. Det är ett virr varr av upplevelser.
Citera
2019-06-24, 15:05
  #11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Stonehenge.

Jag tågluffade/drev runt i England och passerade området, tänkte att det kanske eventuellt kunde vara värt en mindre omväg, det var verkligen värt ett besök, nästan så att det är värt att besöka enkom Stonehenge.

Det är fanimig det mest fascinerande jag har sett.
Citera
2019-06-24, 15:12
  #12
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
I Vissa delar av Bangkok känns det som det saknas stadsplanering och gatorna går huller om buller men de gör staden spännande också. Det är ett virr varr av upplevelser.

Grymt skön och levade stad, och väldigt säker.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3053666

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback