Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 12:47
  #601
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
"– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs."

Polisen som utreder detta spelade alltså golf ensam precis i samma område. En nästa otrolig slump.
Kände hon offret?

Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Jaså. Lilla polisfröken försöker leka överklass... Inte illa må jag säga. Undrar om hon använder sina sandnegrer som caddies...
Hon är helt klart skum.
Å ena sidan håller jag med om att det är en näst intill osannolik slump att två högre chefer tar ledigt från jobbet samma gråmulna eftermiddag och råkar befinna sig så nära varandra. Och det kan synas finnas fler märkliga detaljer.

Å andra sidan verkar polischefen vara en flitig golfare, som bl a placerat sig som tvåa på Svenska polismästerskapen, i klassen damer 50+.
Citera
2017-10-26, 12:48
  #602
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Motivet kan ju ha varit sexuellt men slutat som det gjorde då GM tog i för hårt. Exempelvis ett armgrepp runt halsen när han släpade upp henne i skogen, sedan inser han att hon tuppat av och får panik och flyr.

Det kan ju varit en kvinnlig mördare?
Kvinnor kan när de vill. Under vissa utbildningar måste du visa att du kan släpa en 70 kg tung person en sträcka. (Minns inte hur lång)
Citera
2017-10-26, 12:50
  #603
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Bättre att hon skriver gråtinlägg på facebook och böcker än står i media och lanserar teorier i tid och otid åt folket. Gällande sina vittnesmål skall hon som alla andra behålla dessa i utredningen istället för att ge dem i första hand till media.

Man riktigt hör Martha och Arne vid fikastunden idag:

Martha: -Arne, skall vi inte ringa polisen i alla fall och säga att vi hörde två skrik.
Arne: -Nej Martha, Matthijs har ju redans sagt att ingen ropat på hjälp eller allahu akbar som du säger dig hört, gumman.
Martha: -Kanske du har rätt Arne, vi låter polis sköta detta.
Arne: -Så gör vi Martha därtill har ju jag hörapparat så ingen kommer lyssna på oss.
Martha; -Du har givetvis rätt Arne, vill du ha en kanelbulle till?

Ja, hur är det med förundersökningssekretessen i det här fallet?
Citera
2017-10-26, 12:55
  #604
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Å ena sidan håller jag med om att det är en näst intill osannolik slump att två högre chefer tar ledigt från jobbet samma gråmulna eftermiddag och råkar befinna sig så nära varandra. Och det kan synas finnas fler märkliga detaljer.

Å andra sidan verkar polischefen vara en flitig golfare, som bl a placerat sig som tvåa på Svenska polismästerskapen, i klassen damer 50+.

Lägg till det den här gamla tråden om polisområdeschef Lena Matthijs:

(FB) Polischef/afghankramare Lena Matthijs: "Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör"

Hon är alltså fostermamma till två ensamkommande afghaner och har uttryckt sig så här:

Citat:
– Tänk att efter fem-sex år få beskedet att den pojke du har haft hand om sedan han var fjorton ska skickas till Afghanistan, trots att han aldrig varit där och hans familj är i Iran. Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör. Jag vågar inte ens tänka på det.

Offret är en kommunal chef som kan ha haft ansvar över beslut som rör ensamkommande afghaner.

Som sagt. Jag kanske inbillar mig, men jag skulle definitivt med ovanstående i åtanke och det faktum att hon fanns i området ta en närmare titt på polisområdeschefen.
Citera
2017-10-26, 12:58
  #605
Medlem
Gaupes avatar
Hela flashback kommer explodera i en kollektiv dödsorgasm när det visar sig att en flyktingsympatiserande poliskärring tillika kriminalromansförfattare på bästa midsomer-manér mördat en arbetsmarknadskärring, kanske för att stävja idétorka inför nästa bok eller utsatt snutens afghanska skyddslingar för förnedrande jobbcoachbehandling! 😏

OnT: Känns inte helt otroligt med ensam galning, typ Ida-fallet.
Citera
2017-10-26, 12:58
  #606
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Kan BO ha jobbat med något som ger flyktingar avslag? tex inom boende, jobb, pengar etc?

Det och även omhändertagande av barn från olämpliga föräldrar om ryktena stämmer.
Det ska finnas en misstänkt gm enligt skvaller.
Tidigare hot skall ha förekommit.
Citera
2017-10-26, 13:00
  #607
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är möjligt, men inte vid den här typen av överfall. Hur ofta blir kvinnor överfallna av en okänd man i skogen utan att motivet är sexuellt?

Polisområdeschef Matthijs menar alltså att vi har män som rekar i skogen och bara väntar på att slå ihjäl kvinnor utan några särskilda motiv regniga dagar på senhösten. Sorry, men jag tror inte på det.
Speciellt osannolikt blir det när man tittar på foton från området. Blött, lerigt geggigt. Höst-temperatur. Har man inte rejäla stövlar och bra kläder blir man snabbt blöt och kall.

Oekj, då, ett riktigt rejält psykfall kanske inte märker sånt. Men sådana fall brukar väcka en del uppmärksamhet, samtidigt som det i detta fall verkar vara en total avsaknad av iakttagelser.
Citera
2017-10-26, 13:03
  #608
Avstängd
proximacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, hur är det med förundersökningssekretessen i det här fallet?

Den gäller såklart för alla utom Matthijs. De andra vittnesmålen hör vi inget om men det fasansfulla är att just en "högt uppsatt polis" som dessutom leder arbetet uttalar sig. Det kan färga många vittnesmål det för tro det eller ej det finns många där ute som högaktar alla myndigheter.
Citera
2017-10-26, 13:07
  #609
Medlem
Scires avatar
Det är väl inte helt ovanligt med skumma män som håller till i motionsspår.

https://www.flashback.org/p46276486
Citera
2017-10-26, 13:09
  #610
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Hela flashback kommer explodera i en kollektiv dödsorgasm när det visar sig att en flyktingsympatiserande poliskärring tillika kriminalromansförfattare på bästa midsomer-manér mördat en arbetsmarknadskärring, kanske för att stävja idétorka inför nästa bok eller utsatt snutens afghanska skyddslingar för förnedrande jobbcoachbehandling! 😏

OnT: Känns inte helt otroligt med ensam galning, typ Ida-fallet.

Mmm.. fast Ida blev våldtagen och så brukar det vara. Offret här har vare sig blivit våldtaget eller rånat.

Visst låter polischefsteorin som en dålig deckare (och hon är ju en författare av såna), men hon har faktiskt placerat sig nära brottsplatsen, lär ha känt offret och har uttryckt sig hotfullt angående beslut som rör ensamkommande. Och hon är alltså själv fostermor till såna.

Det fattas bara att mordvapnet är en golfklubba.. Då är fan i mig fallet löst!
__________________
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 13:12.
Citera
2017-10-26, 13:13
  #611
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Visste polisen var de skulle leta?

Polisen hittade kvinnan bara två timmar efter att familjen larmat. Då var det nermörkt och regnade kraftigt och allt man visste var att hon inte kommit hem efter en motionsrunda.

Kanske visste man att det var milspåret, men två timmar är nästan otroligt kort tid, givet att kroppen låg en bit in i skogen och det var mörkt. Det lär ju ha gått minst 20-30 minuter från larmsamtalet innan poliser kunde vara på plats och börja leta på allvar.

Hade hon någon mobilapp så man snabbt kunde få en position, eller fick polisen någon annan ledtråd?
Citera
2017-10-26, 13:16
  #612
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Mmm.. fast Ida blev våldtagen och så brukar det vara. Offret här har vare sig blivit våldtaget eller rånat.

Visst låter polischefsteorin som en dålig deckare (och hon är ju en författare av såna), men hon har faktiskt placerat sig nära brottsplatsen, lär ha känt offret och har uttryckt sig hotfullt angående beslut som rör ensamkommande. Och hon är alltså själv fostermor till såna.

Det fattas bara att mordvapnet är en golfklubba.. Då är fan i mig fallet löst!
Alltså, det finns ju så många slumpmässiga faktorer i det här fallet att man bara måste se till att några poliser, som inte har någon som helst koppling till polischefen, utreder henne så långt det bara går.

Rimligtvis har hon inget med saken att göra, men om hon inte blir avförd på ett sätt som inte kan ifrågasättas, och om fallet inte blir löst, så blir det litet olyckligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback