Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 11:21
  #565
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja och polischefen var ute och spelade golf i samma väder.

Ingen motionär bryr sig om regn och knappast ett psykfall heller
Ett psykfall vet väl inte om det regnar eller är sol
Citera
2017-10-26, 11:22
  #566
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Etiopiern Ephrem Tadele Yohannes, som mördade Elin Krantz hade ju inga problem med att placera en sten på 83,6 kg över kroppen. Han var vid tillfället 22år och inte någon muskelbyggare.
Nej. Men ganska bitig

https://sverigeidag.files.wordpress....-till-mord.png
Citera
2017-10-26, 11:36
  #567
Medlem
Beatriceaurores avatar
Varför beskrivs kvinnan som en "joggare"?
Hörde på nyheter att hon gick en promenad i spåret, man har också beskrivit hennes gåstavar som låg en bit ifrån henne. Man joggar inte med gåstavar.
Citera
2017-10-26, 11:38
  #568
Medlem
"– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs."

Polisen som utreder detta spelade alltså golf ensam precis i samma område. En nästa otrolig slump.
Kände hon offret?
Citera
2017-10-26, 11:42
  #569
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
"– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs."

Polisen som utreder detta spelade alltså golf ensam precis i samma område. En nästa otrolig slump.
Kände hon offret?

Hon kände nog offret på någon nivå i alla fall eftersom polisen är aktiv i flyktingfrågan och offret enhetschef på en enhet som arbetar med just flyktingar och arbetsrelaterade frågor. De har säkert träffats.
Citera
2017-10-26, 11:44
  #570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nja. Det stack ut en kvast med grönska i den öppna delen av förpackningen så någon golfklubba tror inte jag på, däremot en större gren med grönska på är tänkbart.
Ja syntes att det var en stor gren eller flera. Mordet påminner mycket om Idas. Överfallen och insläpad en bit in i skogen ( polisen har ju inte gått ut med om hon låg gömd eller låg öppen ?
Blir inte ett dugg förvånad om "dessa kvistar/ grenar använts på samma sätt som de gjordes på Ida !😕
Citera
2017-10-26, 11:45
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja syntes att det var en stor gren eller flera. Mordet påminner mycket om Idas. Överfallen och insläpad en bit in i skogen ( polisen har ju inte gått ut med om hon låg gömd eller låg öppen ?
Blir inte ett dugg förvånad om "dessa kvistar/ grenar använts på samma sätt som de gjordes på Ida !😕

Bilden finns på Aftonbladet och Polismannen bär detta paket inslaget och säkert bevismaterial .
Citera
2017-10-26, 11:47
  #572
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon kände nog offret på någon nivå i alla fall eftersom polisen är aktiv i flyktingfrågan och offret enhetschef på en enhet som arbetar med just flyktingar och arbetsrelaterade frågor. De har säkert träffats.

Är de båda batikhäxor?
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...skam-1.4436454
Citera
2017-10-26, 11:49
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är de båda batikhäxor?
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...skam-1.4436454

Eller är bara en av dem det?
Citera
2017-10-26, 11:50
  #574
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Etiopiern Ephrem Tadele Yohannes, som mördade Elin Krantz hade ju inga problem med att placera en sten på 83,6 kg över kroppen. Han var vid tillfället 22år och inte någon muskelbyggare.

Det kan ju vara två GM. Två små GM=lika starka som en två tredjedels älg.
Citera
2017-10-26, 11:51
  #575
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Eller är bara en av dem det?
Ja, om BO vet vi för lite. Polischefen vet vi lite mer om.
Citera
2017-10-26, 11:55
  #576
Medlem
Polischefen verkar vara väldigt stark och vältränad om man googlar på bilder av henne. Bra att vi vanliga medborgare skyddas av sådana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback