Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-06, 00:36
  #1
Avstängd
Jag undrar ifall någon har en erfarenhet av att bo på ett hotell och plugga på högskola/universitet i en termin - ett år? Skulle det funka? För- och nackdelar? (Förutom priset).
Citera
2017-07-06, 00:39
  #2
Medlem
Jag ser inga andra nackdelar förutom priset, förutsatt att du inte behöver tänka på förvaring av bohag och den typen av praktiska detaljer. Städning och frukostbuffé varje dag - tillgång till lounger att plugga i. Kvällsöppen bar nära tillhands. Perfekt.

Fast när det gäller för en hel termin så hade jag nog ändå hyrt en lägenhet via någon facebook-grupp eller något ändå.
Citera
2017-07-06, 00:43
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Jag ser inga andra nackdelar förutom priset, förutsatt att du inte behöver tänka på förvaring av bohag och den typen av praktiska detaljer. Städning och frukostbuffé varje dag - tillgång till lounger att plugga i. Kvällsöppen bar nära tillhands. Perfekt.

Fast när det gäller för en hel termin så hade jag nog ändå hyrt en lägenhet via någon facebook-grupp eller något ändå.

Fick ett väldigt bra pris på ett hyggligt hotell. Tror 3 stjärnors hotell. Men undra ifall det kommer att gå att plugga? Det ingår bl.a. gratis frukostbuffé och gratis städning dagligen.
Citera
2017-07-06, 00:44
  #4
Medlem
Som om det skulle finnas fler nackdelar än priset?

Har du så mycket pengar att du kan bränna ett läsår boendes på hotell så har du tillräckligt med pengar för att hyra en lägenhet.

Bara en veckas boende på hotell (typ Scandic) kostar väl ungefär lika mycket som månadshyra för en lägenhet.
Citera
2017-07-06, 00:46
  #5
Medlem
VelvetReds avatar
Vad kostar det per natt då? tror inte du kan täcka upp kostnaden med CSN, kanske om du jobbar på eftermiddag-helg.
Citera
2017-07-06, 00:46
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Som om det skulle finnas fler nackdelar än priset?

Har du så mycket pengar att du kan bränna ett läsår boendes på hotell så har du tillräckligt med pengar för att hyra en lägenhet.

Bara en veckas boende på hotell (typ Scandic) kostar väl ungefär lika mycket som månadshyra för en lägenhet.


Skrev precis att jag fick ett väldigt bra pris. Visste att flera skulle hacka sig på priset haha. Men som jag skrev innan,fick ett väldigt bra pris.(Under 5000 Kr i månaden). Gratis frukostbuffé och städning dagligen.
Citera
2017-07-06, 00:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Fick ett väldigt bra pris på ett hyggligt hotell. Tror 3 stjärnors hotell. Men undra ifall det kommer att gå att plugga? Det ingår bl.a. gratis frukostbuffé och gratis städning dagligen.
De flesta rum har väl ett skrivbord och en stol.

Om inte så finns det alltid bibliotek du kan plugga vid
Citera
2017-07-06, 00:48
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Vad kostar det per natt då? tror inte du kan täcka upp kostnaden med CSN, kanske om du jobbar på eftermiddag-helg.

Under 5000 Kr per månad. Det är utomlands och får studentrabatt. Hotellet har sammarbete med universitetet. Därför det är så billigt för oss studenter. Men undrar ifall det kommer att funka att plugga på hotell? Att vara instängd i ett rum hela dagarna?
Citera
2017-07-06, 00:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Skrev precis att jag fick ett väldigt bra pris. Visste att flera skulle hacka sig på priset haha. Men som jag skrev innan,fick ett väldigt bra pris.(Under 5000 Kr i månaden). Gratis frukostbuffé och städning dagligen.
Grattis, bara tacka och ta emot.

Jag skulle dock bli lite skeptisk till att den här typen av överenskommelser. Har du skriftligt på det? Annars kan jag tänka mig att det i värsta fall kan dyka upp otrevligheter.
Citera
2017-07-06, 00:49
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
De flesta rum har väl ett skrivbord och en stol.

Om inte så finns det alltid bibliotek du kan plugga vid

Ja skrivbord och stol fanns. Även dusch och toalett.

Men så det skulle funka utan problem?
Citera
2017-07-06, 00:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Under 5000 Kr per månad. Det är utomlands och får studentrabatt. Hotellet har sammarbete med universitetet. Därför det är så billigt för oss studenter. Men undrar ifall det kommer att funka att plugga på hotell? Att vara instängd i ett rum hela dagarna?
Det är väl precis likadant som att vara instängd i ett rum i en lägenhet? Det är så 90% av alla studenter pluggar.

Vad är det som du oroar dig över?
Citera
2017-07-06, 00:51
  #12
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Under 5000 Kr per månad. Det är utomlands och får studentrabatt. Hotellet har sammarbete med universitetet. Därför det är så billigt för oss studenter. Men undrar ifall det kommer att funka att plugga på hotell? Att vara instängd i ett rum hela dagarna?


För det första stavas samarbete med ett m, men aja - det kanske du lär dig nu när du ska plugga.

Varför skulle det inte funka att plugga på hotell? Är du mer instängd där än i en lägenhet? Du kan ju alltid gå ut om du känner för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback