Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 20:38
  #1
Medlem
Snart har jag NP engelska 6 skriftlig och har jag fått en häfte med en hel del olika texter men tema är (identity). Finns det nån som vet vad kommer?
__________________
Senast redigerad av afsane.10 2017-06-29 kl. 21:11.
Citera
2017-06-29, 20:54
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Den här tråden är på gränsen till att hamna i papperskorgen av flera anledningar (0.01, 0.02), men jag ger den en chans ändå. Enligt regel 0.01 och i förtydligande syfte ändras rubriken från ''Engleska 6'' till ''[Engelska 6 - någon med erfarenhet av det nationella provets skriftliga del?/Mod.]'' Läs det allmänna meddelandet och tänk på att läxhjälp i ämnet engelska inte hör hemma i U&S.

/Mod.
Citera
2017-06-29, 21:03
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Kolla kunskapskraven och uppfyll dem
Citera
2017-06-29, 21:15
  #4
Medlem
KilledByProffsets avatar
Satte A på det när jag skrev det. Förberedelsen fungerar endast för att få igång tankarna kring det ämnet. Tänk på att stava rätt, formulera dig korrekt, och skriv om något relevant. Ett litet tips som flertalet av mina engelsklärare gav mig var att eventuellt använda metaforer om det är passade. Detta visar på en högre språklig nivå.
Exempelvis; "Even though it only seemed like a drop in the ocean during the festival, it was later revealed to have a huge impact on him."

Helt irrelevant mening som endast fungerar som ett exempel. Försök även att använda dig av många ord och synonymer till dessa, ord som du då behärskar, eftersom detta påvisar ett större vokabulär.

Jag suger egentligen på engelska så kanske inte ens bör svara, men med lite finess så löser du ett A lätt.

Mvh
Citera
2017-06-29, 21:25
  #5
Medlem
Jag vill veta hur ser ut tema för provet? och hur man använder texterna ? Min lärare har sagt att måste förstår bra alla texter för att du måste använda av texter och din åsikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback