Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-19, 16:15
  #1
Banned
G m Ts avatar
HEJ!

Finns det några ue:are ifrån Bålsta som är med på en utfärd i helgen? Kanske kolla lite på sandtaget eller nåt.
Citera
2005-12-19, 16:19
  #2
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G m T
HEJ!

Finns det några ue:are ifrån Bålsta som är med på en utfärd i helgen? Kanske kolla lite på sandtaget eller nåt.
Woah, visste inte ens att det fanns någonting i Bålsta. Jag huserar i Kungsängen så jag kan nog vara lite intresserad. Är ute alldeles för sällan på äventyr nu för tiden. Berätta lite mer om det här sandtaget du pratar om.
Det låter inte så känsligt men jag kan ju ha fel, i så fall kan du ju alltid skicka iväg ett PM.
Citera
2005-12-19, 16:36
  #3
Medlem
dietyls avatar
Man kan ue'a de jetteheftiga utbrända bilarna som brukar dyka upp där med jämna mellanrum. och stenhögarna kanske egentligen döljer nån hemlig lucka. sisten dit är en rutten..
Citera
2005-12-20, 00:37
  #4
Medlem
Vid (lilla) Ekilla, badplatsen vid Yttergran, ska det finnas ett militärområde som kallas "hemliga berget".
Vet dock inte om det överhuvudtaget går att ta sig in på området.

Sandtaget? Måste vara Draget.
Citera
2005-12-20, 00:46
  #5
Banned
Tibets avatar
draget, just det så hette det, där har jag också varit
Citera
2005-12-20, 01:05
  #6
Moderator
tobess avatar
Eftersom trådskaparen är bannad kan ni inte hänga med, även om jag har en viss känsla av att han inte var speciellt allvarligt

Men istället för att kasta/låsa tråden så föreslår jag att ni rent allmänt diskuterar topic, dvs UE i Bålsta.

/Moderator
Citera
2005-12-21, 12:43
  #7
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Vid (lilla) Ekilla, badplatsen vid Yttergran, ska det finnas ett militärområde som kallas "hemliga berget".
Vet dock inte om det överhuvudtaget går att ta sig in på området.

Sandtaget? Måste vara Draget.

Haha.... det är en omöjlighet att ta sig in i berget. Ställer man sig bara och pissar utanför så får man ett par AK5r riktade mot sig. Det ska tydligen vara ett rätt så bombsäkert komplex dit regeringen och viktiga personer flyr vid händelse av krig. Det där är bara en av mynningarna till grottan. Vad jag har hört är tunneln enorm och skall kunna forsla pansarvagnar under hela stockholmsområdet under marken!!
Citera
2005-12-21, 12:54
  #8
Awaiting Email Confirmation
När jag tänker efter så låter det lite otroligt i och med att man har ett rätt sjysst vägsystem i området också.

Men att det är hårt bevakat är sant.
Citera
2005-12-21, 15:06
  #9
Medlem
Nome_nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestoffer
När jag tänker efter så låter det lite otroligt i och med att man har ett rätt sjysst vägsystem i området också.

Men att det är hårt bevakat är sant.

Man kan säga att det är en av de få riktigt stora operativa anläggningarna som har daglig drift.
Citera
2005-12-21, 15:12
  #10
Awaiting Email Confirmation
Har du någon mer info vad det egentligen är för något?
Citera
2005-12-21, 15:22
  #11
Medlem
Nome_nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestoffer
Har du någon mer info vad det egentligen är för något?

Eftersom det är ganska kännt så tror jag det inte gör någon skada, jag får väll en Svenskt Tiger gruppen på mig nu.

Det är flygvapnets sambandscentral och flygledning. Du kommer inte att komma ned utan att få problem, tunneln är ca 1,5km och leder djupt ned i berget. Men det kanske kan se några roliga antenn istallationer på toppen av berget, eller har de grävt ned kablarna och använder masten på Lovön?
Citera
2005-12-21, 15:28
  #12
Awaiting Email Confirmation
Lovön?

Antenner har man sett i massvis i Bålsta. Det finns några rätt intressanta vid sandtaget. Stora betongbunkrar med höga master. Skulle vara kul att kika in i en sån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback