Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-28, 14:19
  #1
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Hejsan,

Jag är 18 år och har lite dålig självkänsla när det gäller utseende och min kropp och jag vågar inte längre gå till gymet eller vistas utomhus på somrarna med kortbyxor för att jag tycker att mina vader är så tunna/smala.
Vad ska jag göra så att jag inte behöver skämmas så mycket?
Mina ben är OK storlek men vaderna är enligt mig så tunna jämfört med benen så jag går alltid med långbyxor och när jag tyckte att de var små skämdes jag och slutade gå till gymet för jag fick konstiga blickar.


Jag tänker mycket på hur jag ser ut jämfört med mina jämnåriga kompisar. Jag är lång och smalnat av under året jag varit deprimerad. Känns som att jag krymper och krymper. Samtidigt ångrar jag att jag inte tränar längre. Vad har ni för tips?

https://imgur.com/a/SpokW
__________________
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2016-03-28 kl. 14:25.
Citera
2016-03-28, 14:24
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Hejsan,

Jag är 18 år och har väldigt dålig självkänsla när det gäller utseende och min kropp och jag vågar inte längre gå till gymet eller vistas utomhus på somrarna med kortbyxor för att jag tycker att mina vader är så tunna/smala.
Vad ska jag göra så att jag inte behöver skämmas så mycket?
Mina ben är OK storlek men vaderna är så tunna jämfört med benen så jag går alltid med långbyxor , när jag tyckte att de var små skämdes jag och slutade gå till gymet.


här har ni några bilder: jag är väldigt lång så de har blivit avlånga när jag vuxit mycket.

https://imgur.com/a/SpokW

Fel forum.

För att sluta skämmas kan du antingen träna för att förbättra kroppen eller försöka öka självkänslan på annat sätt.
Citera
2016-03-28, 14:25
  #3
Medlem
Mekkdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Hejsan,

Jag är 18 år och har väldigt dålig självkänsla när det gäller utseende och min kropp och jag vågar inte längre gå till gymet eller vistas utomhus på somrarna med kortbyxor för att jag tycker att mina vader är så tunna/smala.
Vad ska jag göra så att jag inte behöver skämmas så mycket?
Mina ben är OK storlek men vaderna är så tunna jämfört med benen så jag går alltid med långbyxor , när jag tyckte att de var små skämdes jag och slutade gå till gymet.


Jag tänker mycket på hur jag ser ut jämfört med mina jämnåriga kompisar. Jag är lång och smalnat av under året jag varit deprimerad. Känns som att jag krymper och krymper. Sen ångrar jag att jag inte tränar längre.

https://imgur.com/a/SpokW

Jadu behöver ju träna dom för att få dom större, tyvärr är vader svårt och bygga, och mycket av storleken på dom är genetiskt av någon anledning.

För övrigt är dom väldigt smala ja, men du är bara en i mängden. alla otränade har smala vader om man inte har generna på sin sida.
Citera
2016-03-28, 14:26
  #4
Medlem
Gazzaps avatar
Träna vaderna mer och hårdare eventuellt ät mer. Hur ser ditt upplägg ut? Är du tjej/kille?
Citera
2016-03-28, 14:27
  #5
Medlem
note-its avatar
Släpp det, bara släpp det.
Citera
2016-03-28, 14:27
  #6
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazzap
Träna vaderna mer och hårdare eventuellt ät mer. Hur ser ditt upplägg ut? Är du tjej/kille?

Är kille. Har vuxit mycket senaste åren så jag har blivit hela 1.93 meter och smalnat av och mår dåligt över mina vader. Tänker på dom varje dag. En nyfödd bebis har nästan större än mig... :-(
Jag vet att jag behöver äta mer än vad jag gör, men har varit inne i en depression så har tänkt i konstiga banor och inte ätit så bra.
__________________
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2016-03-28 kl. 14:30.
Citera
2016-03-28, 14:31
  #7
Medlem
Gazzaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Är kille. Har vuxit mycket senaste åren så jag har blivit hela 1.93 meter och smalnat av och mår dåligt över mina vader. Tänker på dom varje dag. En nyfödd bebis har nästan större än mig... :-(
Jag vet att jag behöver äta mer än vad jag gör, men har varit inne i en depression så har tänkt i konstiga banor och inte ätit så bra.

Förstår att du har komplex över vaderna men kör med byxor på gymmet då om det känns bättre. Vad kör du för övningar?
Citera
2016-03-28, 14:33
  #8
Medlem
Gurglarens avatar
Tyckte de var fina. I'd do you
Citera
2016-03-28, 14:34
  #9
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Tyckte de var fina. I'd do you

Ok thanx men jämfört med alla andra på gymet lär jag ha de smalaste och jag mår dåligt över det varje dag jag vaknar
__________________
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2016-03-28 kl. 14:37.
Citera
2016-03-28, 14:37
  #10
Medlem
Pankreatits avatar
Träning och viktuppgång eller inplantat, det är ungefär det man kan göra åt det. Rekommenderar det första.
Det kan ändra sig lite när du blir äldre.
Av det man ser är det inte så illa, saknas lite musklemassa bara, vristerna ser ok ut. Mycket bättre utgångslänge än jag har med supertunna vrister och väldigt lite massa samt korta muskelbukar på det.

Sedan sitter det mesta i skallen, du kan med gott samvete ha dina shorts på dig. Det blir inte bättre av att försöka dölja dem.
Citera
2016-03-28, 14:45
  #11
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Ok thanx men jämfört med alla andra på gymet lär jag ha de smalaste och jag mår dåligt över det varje dag jag vaknar

Har sett "biffar" ha smalare och du är ju 18 år... Detta är lite av ett komplex skulle jag säga. Lite som de som "måste" operera sin näsa t ex. Ingen annan än du bryr sig
Citera
2016-03-28, 14:46
  #12
Medlem
Det är ju inte vaderna utan din depression som är problemet. Du är smal men det är inget objektivt fel med att vara smal, snarare tvärtom.

Rent förnuftsmässigt vet du såklart att du kan gå till gymmet. Alla sorter går på gymmet (utom möjligen de allra fetaste) och du behöver verkligen inte skämmas.

Men som sagt, problemet med dina smala ben sitter i din hjärna och inte i benen. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback