Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 08:57
  #1
Medlem
Bor på en lite finare adress i Stockholm där de flesta i huset är på semester eller bor på sitt sommarboende. Jag tror nog jag är ensam i hela kåken utav 16 familjer/lägenheter. Så, till saken, längst ner han en riktigt snygg tjej i 25-30 års åldern boat in sej, jag kom på henne igår kväll när jag skulle springa ner i källaren för att rota fram några gamla böcker. Hon är verkligen proper och snygg, hel och ren men var tydligt påverkad av någon drog för hon sluddrade lite när hon ursäktade sej, hon var inte full.
Jag sa inget utan lät henne vara, kollade sedan nu på morgonen men hon var väck, kvar var en påse väska med en kudde, kläder med mera.

Vad säger ni, ska man smyga ner ikväll och inleda en konversation eller riskerar man en skruvmejsel i njuren? Hon kanske vill duscha av sej lite, få sej en kopp te och lite mänsklig värme.
Citera
2015-07-07, 09:02
  #2
Medlem
O-Lyckligs avatar
Jag tänker att du inte har något att oroa dig över om du erbjuder flickan lite medmänsklighet. Gör du det är du en hjälte i min värld!
Citera
2015-07-07, 09:05
  #3
Medlem
OnTheWeeds avatar
Hon hade nog uppskattat det om hon är hemlös och jag personligen skulle tycka det var en fin gest av dig. Vem vet, du kanske får en ny vän för livet?
Citera
2015-07-07, 09:08
  #4
Medlem
Adriadnes avatar
Bara för att hon är hemlös så betyder det ju inte att hon är en prostituerad som säljer sig för en kopp te och en dusch, om det är vad du menade med "mänsklig värme". Menar du dock att du faktiskt bara vill erbjuda henne just lite mat, en dusch och en sovplats på soffan kanske, utan några äckliga baktankar, så gör det! Förvänta dig dock ingenting alls i gengäld och respektera för Guds skull om hon inte vill också. Närma dig försiktigt och med respekt, hon är ju i en mycket utsatt situation så det är ju inte konstigt om hon är både misstänksam och i försvarsläge.
Citera
2015-07-07, 09:09
  #5
Medlem
Se bara till att hålla koll på henne. Vi pundare har en tendens att sno saker av folk för att finansiera vårat missbruk.

Mvh
Citera
2015-07-07, 09:11
  #6
Medlem
Tycker att du ska ge henne en chans Var trevlig och visa medmänsklighet! Som föregående skrivare skrev, "du kanske får en vän för livet"
Citera
2015-07-07, 09:19
  #7
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det här är som bäddat för BD/SM-sex! Klart du skall visa lite "medmänsklighet"..

Om hon är med på´t givetvis!
Citera
2015-07-07, 09:20
  #8
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Eftersom hon är snygg tycker jag att du ska tänka med kuken och skita i eventuellt missbruk och att hon eventuellt kan ha gjort sig skyldig till ett brott genom att bosätta sig (bryta sig in i?) kåken där du bor.
Om det vid närmare inspektion visar sig att hon är ful ska du givetvis ringa polisen bums.
Citera
2015-07-07, 09:21
  #9
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Bara för att hon är hemlös så betyder det ju inte att hon är en prostituerad som säljer sig för en kopp te och en dusch, om det är vad du menade med "mänsklig värme". Menar du dock att du faktiskt bara vill erbjuda henne just lite mat, en dusch och en sovplats på soffan kanske, utan några äckliga baktankar, så gör det! Förvänta dig dock ingenting alls i gengäld och respektera för Guds skull om hon inte vill också. Närma dig försiktigt och med respekt, hon är ju i en mycket utsatt situation så det är ju inte konstigt om hon är både misstänksam och i försvarsläge.
Precis behandla henne som en hemlös katt det är nog det bästa tipset. Ställ en tallrik mjölk på golvet och släng en eller två filtar brevid. Om hon kryper upp i soffan var varsam med henne. Köp lite whiskas, och låt henne själv få välja!
Citera
2015-07-07, 09:21
  #10
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Bara för att hon är hemlös så betyder det ju inte att hon är en prostituerad som säljer sig för en kopp te och en dusch, om det är vad du menade med "mänsklig värme". Menar du dock att du faktiskt bara vill erbjuda henne just lite mat, en dusch och en sovplats på soffan kanske, utan några äckliga baktankar, så gör det! Förvänta dig dock ingenting alls i gengäld och respektera för Guds skull om hon inte vill också. Närma dig försiktigt och med respekt, hon är ju i en mycket utsatt situation så det är ju inte konstigt om hon är både misstänksam och i försvarsläge.

Bra sagt, tänk på detta TS
Citera
2015-07-07, 09:41
  #11
Medlem
IreneMorels avatar
Oavsett hur snygg, proper, ren hon verkar, så är det faktum att hon är/var påverkad av droger något som skulle få mig att inte gå närmare än 5 meter.

En person som är i klorna på narkotikademonen är inte att lita på, oavsett vem den är. Otaliga historier om hur beroende föräldrar/barn stjäl från sina allra närmaste är tillräckligt avskräckande.

Narkotikaberoende människor vet att de gör fel, men gör det ändå, för att tillfredställa demonen. Oavsett hur bra vänner ni faktiskt skulle kunna bli, skulle detta inte garantera att hon inte gjorde vad hon måste för att skaffa nästa fix.

Så oavsett vad du menade med "mänsklig värme" - ta'na bakifrån mot betalning eller tillsammans läsa bibeln och dricka te, så avråder jag dig till detta.
Citera
2015-07-07, 09:53
  #12
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IreneMorel
Oavsett hur snygg, proper, ren hon verkar, så är det faktum att hon är/var påverkad av droger något som skulle få mig att inte gå närmare än 5 meter.

En person som är i klorna på narkotikademonen är inte att lita på, oavsett vem den är. Otaliga historier om hur beroende föräldrar/barn stjäl från sina allra närmaste är tillräckligt avskräckande.

Narkotikaberoende människor vet att de gör fel, men gör det ändå, för att tillfredställa demonen. Oavsett hur bra vänner ni faktiskt skulle kunna bli, skulle detta inte garantera att hon inte gjorde vad hon måste för att skaffa nästa fix.

Så oavsett vad du menade med "mänsklig värme" - ta'na bakifrån mot betalning eller tillsammans läsa bibeln och dricka te, så avråder jag dig till detta.
Du generaliserar vilt.

Jag skulle iaf intressera mig och nog vara ganska nyfiken. TS skulle antagligen struntat blankt i henne om hon inte varit så snygg..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback