Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-08, 18:53
  #1
Medlem
nousernameneededs avatar
För någon dag sedan var det ett nätverksavbrott i området där jag bor alla nätverk slutade att fungera men det fixade sig till slut, men efteråt så slutade det trådlösa nätverket och WIFI anslutningen till nätet att funka, kan inte ansluta till min router dlink-f940 med password som står på den då står det bara autentiseringsproblem sen fel lösenord.

Vad är problemet? Eftersom det funkar hur bra som helst med kabel.

Jag är riktigt kass på såna här grejer. Vore tacksam ifall någon med större kunnighet vet vad som kan ha hänt skulle kunna tala om för mig!
Citera
2015-03-08, 18:58
  #2
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
För någon dag sedan var det ett nätverksavbrott i området där jag bor alla nätverk slutade att fungera men det fixade sig till slut, men efteråt så slutade det trådlösa nätverket och WIFI anslutningen till nätet att funka, kan inte ansluta till min router dlink-f940 med password som står på den då står det bara autentiseringsproblem sen fel lösenord.

Vad är problemet? Eftersom det funkar hur bra som helst med kabel.

Jag är riktigt kass på såna här grejer. Vore tacksam ifall någon med större kunnighet vet vad som kan ha hänt skulle kunna tala om för mig!

Det ska finnas ett litet hål på baksidan på routern där man kan sticka in ett gem t.e x. kommer då åt en kontakt som nollställer routern.
Citera
2015-03-08, 19:13
  #3
Medlem
Resetta routern, hur man gör förklarar ovanstående post.
Citera
2015-03-08, 19:13
  #4
Medlem
nousernameneededs avatar
Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Det ska finnas ett litet hål på baksidan på routern där man kan sticka in ett gem t.e x. kommer då åt en kontakt som nollställer routern.

Tackar !

Det funkar perfekt! tack som fan
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-03-08 kl. 19:23.
Citera
2015-03-08, 19:20
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
För någon dag sedan var det ett nätverksavbrott i området där jag bor alla nätverk slutade att fungera men det fixade sig till slut, men efteråt så slutade det trådlösa nätverket och WIFI anslutningen till nätet att funka, kan inte ansluta till min router dlink-f940 med password som står på den då står det bara autentiseringsproblem sen fel lösenord.

Vad är problemet? Eftersom det funkar hur bra som helst med kabel.

Jag är riktigt kass på såna här grejer. Vore tacksam ifall någon med större kunnighet vet vad som kan ha hänt skulle kunna tala om för mig!

Eftersom det funkar med kabel så kan det vara i datorn problemet ligger . Starta om Wifi anslutningen . Kontrollpanelen - nätverk delnings center - ändra inställningar för nätverks kort - högerklicka på Wifi och välj inaktivera och efter det aktivera . Prova att ansluta igen .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback