Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 22:05
  #1
Medlem
Hej!

Har problem med min hembyggda dator, efter en stunds användning, mellan 1-20 min, kopplar bildskärmar och högtalare ifrån och får ingen signal. Oftast lyser powerknappen på datorn men inget övrigt händer och jag får starta om den. En gång startade datorn om helt av sig själv när detta hände och fick då kontakt med högtalare och bildskärmar igen.

Vad ska jag göra? Har försökt kolla om några sladdar är glappa men inte hittat några.
Citera
2015-01-07, 23:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slurken123
Hej!

Har problem med min hembyggda dator, efter en stunds användning, mellan 1-20 min, kopplar bildskärmar och högtalare ifrån och får ingen signal. Oftast lyser powerknappen på datorn men inget övrigt händer och jag får starta om den. En gång startade datorn om helt av sig själv när detta hände och fick då kontakt med högtalare och bildskärmar igen.

Vad ska jag göra? Har försökt kolla om några sladdar är glappa men inte hittat några.


Det hände mig, då var det grafikkortet som gett sig.
Citera
2015-01-08, 09:18
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurken123
Hej!

Har problem med min hembyggda dator, efter en stunds användning, mellan 1-20 min, kopplar bildskärmar och högtalare ifrån och får ingen signal. Oftast lyser powerknappen på datorn men inget övrigt händer och jag får starta om den. En gång startade datorn om helt av sig själv när detta hände och fick då kontakt med högtalare och bildskärmar igen.

Vad ska jag göra? Har försökt kolla om några sladdar är glappa men inte hittat några.

Har du kontrollerat under Bios? Ta hjälp av manualen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback