Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-24, 16:09
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Varför kombinerar ingen bar och arkadhall? Med pingis, biljard, flipper, bilspel och gamla klassiket som pacman. Borde väl vara rätt så lönsamt fredagar och lördagar?
Citera
2014-09-24, 16:11
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bahrein
Som rubriken lyder. Varför kombinerar ingen bar och arkadhall? Med pingis, biljard, flipper, bilspel och gamla klassiket som pacman. Borde väl vara rätt så lönsamt fredagar och lördagar?

Om du påstår att ingen gör det så har du noll koll.
Citera
2014-09-24, 16:12
  #3
Medlem
GamleHerrHalmhatts avatar
Har minst två stycken i mina hemtrakter...
Citera
2014-09-24, 16:14
  #4
Medlem
Hur stora då? Med bar?
Citera
2014-09-24, 16:20
  #5
Medlem
Quipus avatar
Trodde de enbart existerade på Grönan och Liseberg.. Om man bortser från biljard förstås, men de hallarna brukar ju vara alkoholfria vilket förstör hela syftet med spelet
Citera
2014-09-24, 16:25
  #6
Medlem
Den på grönan är ju borta och heron city är nu sthlms största (den suger). Vore ju schysst med soffor, bord , servering och musik. Men kanske är för litet intresse..
Citera
2014-09-24, 16:39
  #7
Medlem
Gift44s avatar
Mycket överraskande hittade jag en "arkad" i en liten sunkig galleria knappt en kilometer hemifrån. Bara nio spel (fem flipper och fyra andra). Man kan få kaffe och kanelbulle till eller kebab och cola. Handla på Lidl eller spela lite på lotto samt köpa färg och tapeter går också bra i samma galleria.
__________________
Senast redigerad av Gift44 2014-09-24 kl. 16:56.
Citera
2014-09-24, 17:06
  #8
Medlem
MartinStLouiss avatar
Heron City skulle ju behöva uppdatera sitt utbud och skaffa lite nya maskiner.
Citera
2024-02-27, 10:20
  #9
Avstängd
Ryssmans avatar
Finns en i Stockholm. Gyldengatan 2. Bra recensioner har den också. Jag själv ryggar tillbaka när jag läser "japansk" då jag börjar tänka på japanska serietidningar. Har aldrig varit min grej. Låter iallafall skitbra: "full bar och enklare meny". Det är vid Odenplan där jag spelat biljard tidigare. Det ser ut som att biljardborden finns kvar.

Jag vill spela Virtua Tennis igen, det man kunde spela på The Plays på Slöjdgatan. Den arkadhallen fanns där mellan 1992 och 2004. Stängde tydligen vid årsskiftet 2004/2005.

Det jag tror var det stora hotet mot arkadhallar, det var PC, Playstation och dess motsvarigheter.
__________________
Senast redigerad av Ryssman 2024-02-27 kl. 10:25.
Citera
2024-02-27, 23:12
  #10
Medlem
Du svarar på en nästan 10 år gammal tråd. Episkt om TS svarar om ytterligare 10 år.
Citera
2024-02-28, 11:28
  #11
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssman
Finns en i Stockholm. Gyldengatan 2. Bra recensioner har den också. Jag själv ryggar tillbaka när jag läser "japansk" då jag börjar tänka på japanska serietidningar. Har aldrig varit min grej. Låter iallafall skitbra: "full bar och enklare meny". Det är vid Odenplan där jag spelat biljard tidigare. Det ser ut som att biljardborden finns kvar.

Jag vill spela Virtua Tennis igen, det man kunde spela på The Plays på Slöjdgatan. Den arkadhallen fanns där mellan 1992 och 2004. Stängde tydligen vid årsskiftet 2004/2005.

Det jag tror var det stora hotet mot arkadhallar, det var PC, Playstation och dess motsvarigheter.

Det handlar mer om att arkadhallar fortfarande är populärt i Japan och man tillverkar fortfarande nya typer av spel till skillnad från t.ex. arkadhallen på Liseberg vars nyare grejer är från Star Wars Episode 1.
Citera
2024-03-01, 22:45
  #12
Medlem
Gosifs avatar
Jag kan sakna när det fanns flipper och bilspel i varenda biljardhall.. Fram till början av 2000-talet var det ganska vanligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback