Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-25, 00:46
  #1
Medlem
Tja, första accounten jag skaffat. Har inte riktigt behövt skriva här på fb, men nu var det dags.

Jag ska träffa en tjej om ett par veckor som jag känt rätt länge. Och det känns som att vi lär ha sex ett antal gånger under en helg. Jag är fortfarande oskuld, men det är inte mitt problem direkt.

Mitt ollon är EXTREMT (!!!!!) känsligt, och förhuden är EXTREMT (!!!!!) tight. Tar ca 8-10 minuter att få över förhuden och gör oftast rätt ont, men känns inte lika mycket om den är under vatten. Får sällan det 100% rent eftersom jag kan bara blaska och skvätta ollonet i vattnet. Omöjligt att få rent med en blöt mjuk tvättlapp eller liknande som jag viker ihop för att slippa de "vassa" kanterna, eftersom jag automatiskt rycker till och hjärnan säger att det är väldigt obehagligt.

Vad kommer tjejen att säga om hon inte kan suga av mig, blir uttråkad över att det ta så lång tid att få över förhuden eller att jag är alldeles för överkänslig. Funderar på om man skulle kunna ha sex utan förhuden tillbakadragen?

Läste en annan tråd där en skrivare skrev:
Citat:
Vid för trång förhud så skulle jag rekommendera dig att uppsöka läkare som kan åtgärda detta.
Antingen så fixas förhuden till så att din penis faktiskt "får plats", alternativt att du faktiskt tar bort förhuden.

Har funderat stark på att ta bort förhuden men göra att mitt överkänsliga ollon är helt fritt och oskyddat lär ju vara tortyr för mig. Men vad är det för ingrepp som gör att det "får plats". Har aldrig hört om något sådant... tar de bort en del av förhuden eller typ tänjer de ut den?

Sitter på min mobil och surfen är slut så att söka på dessa saker jag frågar om går väldigt segt. Tack i förhand!
Citera
2014-08-25, 00:50
  #2
Medlem
Vad säger de på sjukstugan ?
Citera
2014-08-25, 00:52
  #3
Medlem
NanaSangres avatar
Lär lösa sig när du väl ha sex. Vad tänker du är det västa som kan hända?
Citera
2014-08-25, 01:00
  #4
Medlem
Sesam66s avatar
Lite sent påtänkt nu. Efter en operation kommer du ha sexförbud på ett tag. Hursomhelst, sex första gången blir inte alltid så avancerat. Ha en liten tub operfymerat glidmedel i fickan, spruta in en skvätt innanför förhuden på toan när du tror att det börjar bli dax. Noja inte upp dig, tjejen är väl också något av en främling i sovrummet, i mörket kommer hon inte fatta någon skillnad. Självklart kan man ha sex utan att förhuden går tillbaka helt och det är inget som en tjej kan känna.
__________________
Senast redigerad av Sesam66 2014-08-25 kl. 01:05.
Citera
2014-08-25, 01:06
  #5
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesam66
Lite sent påtänkt nu. Efter en operation kommer du ha sexförbud på ett tag. Hursomhelst, sex första gången blir inte alltid så avancerat. Ha en liten tub operfymerat glidmedel i fickan, spruta in en skvätt innanför förhuden på toan när du tror att det börjar bli dax. Noja inte upp dig, tjejen är väl också något av en främling i sovrummet, i mörket kommer hon inte fatta någon skillnad. Självklart kan man ha sex utan att förhuden går tillbaka helt och det är inget som en tjej kan känna.

Framförallt är det ju också betydligt lättare för förhuden att glida tillbaka under sex än att försöka tvinga tillbaka den med sin egen hand.
Citera
2014-08-25, 01:10
  #6
Medlem
Sesam66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Framförallt är det ju också betydligt lättare för förhuden att glida tillbaka under sex än att försöka tvinga tillbaka den med sin egen hand.
Instämmer. Pröva och se, det här är ju inget som man absolut behöver operera. Väldigt vanligt och oftast löser det sig alldeles utmärkt med tiden.
Citera
2014-08-25, 03:10
  #7
Medlem
bollocksindeeds avatar
Många hr et problemet, att förhuden är för tight kan vara hela anledningen till ditt känsliga ollon så gå till doktorn och låt dem lätta på trycket litta
Citera
2014-08-25, 04:03
  #8
Medlem
fistvakts avatar
Läst om folk som löst det med fet mjukgörande salva, typ idomin eller liknande och få tillbaka förhuden så långt det går och smörj in.
Funkar inte detta så bör du kanske uppsöka farbror snoppdoktor om du vill ha bukt på problemet.
Citera
2014-08-25, 06:22
  #9
Medlem
Hermann666s avatar
Gå till läkare och få det åtgärdat. Det är krävs bara ett litet snitt och du kommer att ha glädje av det hela livet då du slipper bekymra dig sedan. Du behöver inte omskära dig helt utan läkaren tar bara bort en liten bit längst ut så att förhuden går att dra tillbaka. Dit ollon kommer med tiden att bli lite mindre känsligt då huden på ollonet blir lite hårdare när förhuden inte alltid täcker det.
Citera
2014-09-01, 19:17
  #10
Medlem
Tack för svaren, hjälpt mig lite på traven!

Vad är det för doktor som jag ska till? Bara en vanlig? Hur tar jag kontakt på bästa diskreta sättet? Känns som att köpa kondomer när man var 12 år i affären
__________________
Senast redigerad av Selger 2014-09-01 kl. 19:21.
Citera
2014-09-01, 19:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selger
Tack för svaren, hjälpt mig lite på traven!

Vad är det för doktor som jag ska till? Bara en vanlig? Hur tar jag kontakt på bästa diskreta sättet? Känns som att köpa kondomer när man var 12 år i affären

Du går till din vanliga doktor som sedan ger dig remiss till en urolog som kommer att ta en titt för att se vad som kommer att bli bäst för dig, sen bokas eventuell operation in. Hela processen kommer troligtvis ta några månader.
Citera
2014-09-01, 19:51
  #12
Medlem
Ghastens avatar
Finns urologer du inte behöver remiss till om du inte vill gå till flera ställen. Du kanske har lichen scherlos. Eller hur det stavas. Finns bra salvor till det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback