Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-04, 17:22
  #457
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Är det inte rasistiskt av dig att dra alla poliser över en kam istället för att behandla dem som individer? Alla poliser är väl ändå inte fascister?
Poliser är inte en etnisk grupp eller sexuell minoritet. Man väljer att bli polis men man väljer inte vilken hudfärg man ska ha (det rår man helt enkelt inte för) eller sina föräldrar. Polis väljer man att bli.

Att säga alla poliser är fascister är inte rasistiskt. Däremot skulle jag kalla den som påstår att alla poliser är fascister för väldigt fördomsfull och korkad.
Citera
2014-01-05, 13:02
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Poliser är inte en etnisk grupp eller sexuell minoritet. Man väljer att bli polis men man väljer inte vilken hudfärg man ska ha (det rår man helt enkelt inte för) eller sina föräldrar. Polis väljer man att bli.

Att säga alla poliser är fascister är inte rasistiskt. Däremot skulle jag kalla den som påstår att alla poliser är fascister för väldigt fördomsfull och korkad.

Eftersom det inte finnas några skillnader mellan folk, ergo inget som man kan födas in i borde ju detta inte vara ett problem för er antirassar?
Citera
2014-01-06, 13:50
  #459
Medlem
Glowstickss avatar
De inrikespolitiska konsekvenserna är nog marginella. Mer våld och ytterligare polarisering. Situationen känns kanske inte helt olik den som föregick lynchningen av Daniel Wretström. Jag var fortfarande sosse på den tiden och därtill ytterst naiv - lite imbecill rentav - men icke desto mindre tycker jag mig känna igen hatstämningen man meddelst nyspråk försöker piska upp mot oliktänkande. Kan vara värt för alla tankebrottslingar där ute att ha detta i åtanke.

För min egen ringa del hade jag mer eller mindre bestämt mig för att chilla med mitt, förvisso högst blygsamma, engagemang för fosterlandet men det motbjudande hyckleri som media producerade i inför den "andra manifestatitionen" var så motbjudande att jag fann mig tvungen att göra tvärtom. Dvs engagera mig en smula mer. Här handlade det alltså om politiker som mycket väl veta linje 118 (eller vad dom kallar sig) består av små gynnare som inte själva drar sig för att attackera demonstrationer eller attackera barn med tårgas för att dessa befinner sig hemma hos en förment tankebrottsling. Ändå väljer dessa politiker, från hela det "demokratiska spektrat", att demonstrerar sida vid sida med dessa hembesökare, mordbrännare och knivdesperados.

I samma veva kryddas min lokaltidning av diverse bosättare som gladeligen redogör för sin egen nationalitet för att i nästa mening slå fast att svenskar finns inte.

Åter till ämnet då, fast med mina egna reaktioner i åtanke, så är jag benägen att tro att de långsiktiga konsekvenserna (i den mån den här beklämmande fadäsen nu kommer att få några sådana) kommer vara gynnsamma för oss som vill ha vårt land tillbaka. Jag har nämligen i tio års tid ganska väl förutspått "motståndet" baserat på mina egna små funderingar rörande sakernas tillstånd.
Citera
2014-01-07, 17:58
  #460
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
Är det inte rasistiskt av dig att dra alla poliser över en kam istället för att behandla dem som individer? Alla poliser är väl ändå inte fascister?

det spelar ingen roll om alla inte har lägning för mobbande och fascistiskt beteende, för de som inte har det ( profesionella snutar) håller dessa mobbande små osäkra fascistoida snutar om ryggen så dessa profesionella "justa" snutar är medskylldiga till kriminella handlingar deras mobbar kolegor sysslar med. Vem som hellst förstår väll att de inte vitnar mot varandra eftersom man då blir utfryst i gruppen, precis som i vilken sekt som hellst.
Citera
2014-01-11, 12:07
  #461
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NO-SURRENDER
http://arbetaren.se/artiklar/naziatt...ng-mot-rasism/
inte alls opportunistiskt va? att alltid upprepa att motståndet ökar och när regeringen traskar dit med sina funktionärer, men bryr sig vanligt folk på mitt jobb etc? nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback