Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-30, 16:04
  #1
Medlem
subcomandantes avatar
Här tänkte jag att alla kunde dela med sig av sina aktietips (och även andras om ni anser att någon har gjort ett intressant tips) under pågående vecka. Försök nu att inte tramsa ner tråden utan låt den vara en inspirationskälla till alla de som ska investera i aktier! (kanske kan denna tråd klistras?)

Här kommer iaf ett aktietips som Ingmar Carlsson gav denna vecka (från Dagens Industri).

Citat:
Holmen B (212,00) fortsätter uppåt och aktien är nu inne i ett viktigt intervall, 210-215 kronor. Detta intervall måste brytas för att en fortsättning uppåt ska bekräftas. Trenden är dock stigande och uppgången har nu pågått i två månader. Vändningen skedde vid 188,50 kronor den 29 april. I den positiva trenden möter aktien ett motstånd i intervallet 229-232 kronor på sikt.

Rottneros (7,15) har börjat röra sig uppåt igen och aktien testade motståndet vid 7,20 kronor under onsdagen. Nu inväntar vi ett genombrott av denna nivå för ett få en bekräftelse på fortsättning upp mot nästa motstånd vid 7,90-8,10 kronor. Trenden är stigande efter en lägsta notering vid 6,15 kronor den 4 maj i år.

--------------------------------------
Vi provar att klistra tråden under en tid med förhoppning om att vi kan få en del intressanta förslag.
Försök att motivera varför ni rekommenderar en viss aktie eller lämna en källhänvisning till köprådet.

/ksv (moderator)

--------------------------------------
Citera
2005-07-05, 17:48
  #2
Medlem
ingen aktie men lundin petrolium om den går ner i gen är rätt bra köpte en warrant i det bolaget för 1.36kr förra torsdagen och den är uppe i 2.44 idag 5dagar senare 4/7 så jag är glad=))
Citera
2005-07-05, 19:51
  #3
Medlem
belowyous avatar
Fnet tror jag stenhårt på. har köpt för 10.000 kronor för ett par veckor sedan, de är värda 15.000 nu. har stått stilla en vecka, men jag tror att de kommer att stiga på sikt. samma med SAGA.
Fnet kostar inte mer än några kronor styck att köpa, så det är en rolig aktie.

har ingen lust att köpa aktier som kostar typ 100 kronor styck om man bara har lite pengar, det rör sig alldeles för lite om de går upp eller ner...
aja...
trevlig tråd.
Citera
2005-07-05, 19:54
  #4
Medlem
belowyous avatar
förresten... ang. Rottneros. tror att det blir en ganska seg aktie, under en två-årsperiod har den varit på max 10,50- med en cirka-median på kanske 9:-, och nu är den uppe i ca 7,50:-. den stiger nog även om det tar lite tid.
låter i alla fall som en trevlig en det också.
Citera
2005-07-06, 10:28
  #5
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcomandante
Här tänkte jag att alla kunde dela med sig av sina aktietips (och även andras om ni anser att någon har gjort ett intressant tips) under pågående vecka. Försök nu att inte tramsa ner tråden utan låt den vara en inspirationskälla till alla de som ska investera i aktier! (kanske kan denna tråd klistras?)

Här kommer iaf ett aktietips som Ingmar Carlsson gav denna vecka (från Dagens Industri).

Har zapatisterna börjat intressera sig för aktiemarknaden!

Jag är hemskt ledsen, men att som första källa ha Ingemar Carlsson är att tramsa ner en tråd till en osänkbar nivå.

Minns hans eviga "säljsignal" när eric b låg runt 5 kr.

Mitt tips är och förblir JLT mobile computers
Citera
2005-07-06, 13:09
  #6
Medlem
gtk qts avatar
Bioinvent på o-listan har jag postat om tidigare.
Men inlägget blev inte så poppis.
Länk till tidigare inlägg

Men detta är det seriösa tipset från min sida.
Jag äger själv aktier i Bioinvent.
Tycker Bioinvent har en fin forskningsportfölj.
Kan rent av bli det nya "Astra Zeneca".
För er som eventuellt är nybörjare på det här med aktier
vill jag upplysa om att du köper aktier helt på egen risk
och under eget ansvar. Och att aktier inom biomedicin
rent generellt brukar anses vara högrisk-aktier.
Citera
2005-07-06, 22:03
  #7
Medlem
RedXs avatar
Ingemar Carlsson är nästan enbart intresserad av teknisk analys, därav tips som "sälj Ericsson" vid lustiga tidpunkter etc. Själv är jag inte alltför övertygad om att teknisk analys är värdefullt mer än som komplement vid analys av aktier.
Citera
2005-07-06, 23:17
  #8
Medlem
Passa er för teknisk analys. Om man frågar mig svarar jag att det är mumbojumbo.
Citera
2005-07-07, 21:30
  #9
Medlem
subcomandantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Har zapatisterna börjat intressera sig för aktiemarknaden!

Jag är hemskt ledsen, men att som första källa ha Ingemar Carlsson är att tramsa ner en tråd till en osänkbar nivå.

Minns hans eviga "säljsignal" när eric b låg runt 5 kr.

Mitt tips är och förblir JLT mobile computers

Hehe, Nej jag tror faktiskt inte att Marcos har börjat bry sig om börsen, men vem vet. Jag tycker inte heller att det är att tramsa om man posta ett tips från Ingemar Carlsson, dock bra att folk debatterar och berättar vad de anser om honom och hans tips så att man kan bedöma tipset och bestämma om man anser att hans tips är bra eller inte.

Kan du inte berätta lite mer om varför du rekommenderar JLT mobile computers?

Tips för alla ni andra: kolla http://www.aktiesnack.se/ man kan hitta en hel del intressanta saker, dock är forumet lite inaktivt.
Citera
2005-07-07, 22:08
  #10
Medlem
RedXs avatar
Daytraders lär ju ha haft en riktigt fin dag idag. Att Ticket och Ericsson skulle få en näst intill omedelbar rekyl uppåt var inte direkt svåranalyserat.

Tickets aktie verkar vara föremål för kraftigt överdrivna negativa reaktioner på aktiemarknaden. När Stockholmsbörsen öppnade igen efter tsunamin i Asien i julas sjönk Ticket med runt 12% under den första timmen. En arbetskamrat till mig köpte omedelbart en börspost och sålde den två dagar senare med en vinst på 8% eller något liknande.
Citera
2005-07-09, 16:32
  #11
Medlem
subcomandantes avatar
Vad tror ni om detta aktietipset? Är SKF B värt att satsa på?

Citat:
Företag: Skf B
Börsnoterad: Mest Omsatta
Hemsida: www.skf.se

Skf B kan vända upp
Skf B [80:25] fångades igår upp av ett stöd och stängde på dagshögsta.

Aktien bröt under torsdagens handel ner genom det stigande stödet vid 80:25 kronor, vilket fick den att snabbt söka sig ner till 77:50 kronor som lägst. På dessa nivåer fångades Skf B upp av dess nedre bollingerband som pekar upp, vilket fick aktien att vända och stänga på dagshögsta kurs. Den positiva avslutningen banar väg för en uppgång under dagens handel.

Skulle Ksf B ta sig förbi 80:25, signaleras det för uppgång mot motståndsområdet vid 82:25-82:50 i första hand.

Mikael Edvardsson
Citera
2005-07-09, 23:15
  #12
Medlem
olja

Jag tror starkt på oljeaktierna. Tanganyika Oil är en bubblare som kan skjuta iväg med fart närmaste månaderna, annars är min favorit Pa Rescources.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback