Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-09, 09:12
  #1
Medlem
Jag är tillsammans men en underbar tjej. men! Hon vill nästan ALDRIG ha sex...

Asså hos säger till mig rätt så ofta att jag ser snygg ut och sexig osv. men det är alltid jag som vill kela och så..

hon vill väll mysa och kramas men nästan aldrig ha sex=(

hon skyller ofta ifrån sig att hon är trött.. har ont i magen osv...

Jag har testat allt möjligt för att få henne in the mood. Jag själv blir kåt bara jag ser henne naken men hon går ju inte igång på det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Hon är även väldigt o intresserad av att testa "nya" saker asså hon vill inte göra freaky stuff. bara missionären och kanske ibland rida lite för hon blir typ äcklad av allt annat :S
ibland känns det som att hon inte alls tycker man är sexig och man känner sig riktigt nere. men hon blir sur om jag blir nere efter hon har sagt nej.

det kan gå flera veckor innan vi har sex igen lixom.. det har snart gått en månad sen sist och jag blir helt frustrerad och får ibland tankar på att ligga med nån annan bara för att få ligga.. Men sån är jag inte så jag kommer nog inte göra det. fast blir man desperat så vet man aldrig =(

Vi har varit tillsammans i 2 år snart och själv vill jag ligga med henne typ varranan dag lixom men det är klart att jag kan nöja mig med en-2 ggr i veckan.

vad ska jag göra? nån som har någon idé?
Citera
2013-07-09, 09:18
  #2
Medlem
Antingen så pratar du med henne. Eller så ger du mig hennes nummer, så kan jag förklara dina problem..

Det lär inte lösa sig utan att hon blir informerad iallafall. För hade hon varit tankeläsare hade ni nog inte haft detta problem.
Citera
2013-07-09, 09:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Antingen så pratar du med henne. Eller så ger du mig hennes nummer, så kan jag förklara dina problem..

Det lär inte lösa sig utan att hon blir informerad iallafall. För hade hon varit tankeläsare hade ni nog inte haft detta problem.


Grejjen är också att jag har sagt till henne att jag tycker vi har för lite sex. Flera gånger men hon säger bara
"ja vi har pratat om det förut." hon lovar att det ska förtbättras men inget händer. nu vågar jag inte fråga längre då hon kankse tar illa upp och jag vågar nog ännu mindre att ge dig hennes nr då jag tror defenetift att hon skulle bli rasande att jag är skriver om detta..

men för övrigt utom sexet är vårt förhållande jätte bra. och vi är tillsammans just nu i kina och jobbar i 2 månader.
du har möjligtvis inget tips på hur jag kan säga det på ett snällt sätt eller nått?
Citera
2013-07-09, 09:41
  #4
Medlem
Det är upp till henne eftersom du ställer henne ett ultimatum. Antingen börjar ni knulla omgående eller så dumpar du fort som satan .
Hon måste lära sig att lyda, enkelt.
Ett förhållande utan sex är värdelöst
Citera
2013-07-09, 09:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saii158
Grejjen är också att jag har sagt till henne att jag tycker vi har för lite sex.
du har möjligtvis inget tips på hur jag kan säga det på ett snällt sätt eller nått?
"Jävlar anamma, quinna! Nu är det så här att jag går omkring med blue balls pga du släpper aldrig till!
Skärpning eller så blir du utbytt! Förhållande utan sex är som bröllop utan musik o dans."
Citera
2013-07-09, 09:54
  #6
Medlem
Jobbigt läge och kan inte hjälpa att känna igen mig lite gran dock inom ett annat område.
Hur länge sen var det ni hade stadigt sex då, är denna sex strejk ny eller pågått ett längre tag?
Svårt att säga då vi inte vet hur eran relation ser ut, men om jag utgår från att ni har en bra relation skulle jag gissa på att något i hennes liv har ändrats. Kanske något som hänt eller så.
Jag anser i alla fall att sex är otroligt viktigt i ett förhållande och kanske det mest utmanande att hålla vid liv. Du måste prata med henne, det går inte att undvika. Om ni haft bra passionerat sex innan och du vet hur saker och ting fungerar för att trigga henne så är det antagligen något i hennes liv hon kanske har svårt att handskas med. Jag hade nog dragit av plåstret snabbt, sätt er ner och snacka för det lär knappast bli bättre av att vänta.
Citera
2013-07-09, 09:55
  #7
Medlem
yantras avatar
Var det såhär i början av förhållandet också?
Citera
2013-07-09, 10:01
  #8
Medlem
Om hon använder p piller kan de ställa till problem, både mentalt och kroppsligt iform av känsliga slemhinnor.
Citera
2013-07-09, 10:12
  #9
Medlem
Katzyns avatar
Har ni haft det såhär i två år så är det nog ganska troligt att den nivån är hennes normala sexdrift. Det behöver liksom inte vara något fel som ska "fixas" för att man bara vill ha sex en gång i månaden. Däremot är det förstås tråkigt för dig och ert förhållande, men i slutändan kan man inte tvinga fram sexlust.

Det du kan göra är förstås att försöka lösa alla faktorer som kan verka dämpande på sexdriften. P-piller har redan tagits upp, gjorde iaf mig både deprimerad och asexuell. Annat kan ju vara stress, kan du avlasta henne på olika sätt, t.ex göra mer hemma? Kan också bero på dåligt självförtroende, kan du ge mer uppmuntran?

Men jag skulle nog vilja påstå att om hon inte har några särskilda problem i sitt liv som kan orsaka detta, så är det nog hennes normala sexlust helt enkelt. Visst kan ni göra en romantisk resa eller få nytändning i relationen en period, och då ligga oftare, men då kommer det med all sannolikhet gå tillbaka till samma nivå efter ett tag igen.
Citera
2013-07-09, 10:14
  #10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saii158
Grejjen är också att jag har sagt till henne att jag tycker vi har för lite sex. Flera gånger men hon säger bara
"ja vi har pratat om det förut." hon lovar att det ska förtbättras men inget händer. nu vågar jag inte fråga längre då hon kankse tar illa upp och jag vågar nog ännu mindre att ge dig hennes nr då jag tror defenetift att hon skulle bli rasande att jag är skriver om detta..

men för övrigt utom sexet är vårt förhållande jätte bra. och vi är tillsammans just nu i kina och jobbar i 2 månader.
du har möjligtvis inget tips på hur jag kan säga det på ett snällt sätt eller nått?

Jo fast vaddå "det ska förbättras". Vad ska förbättras? Att hon ska ställa upp fast hon inte vill? Det är väl inte så jävla konstigt att hon inte gör det sen, eller?
Citera
2013-07-09, 10:15
  #11
Medlem
Blefss avatar
Va glad att du slipper istället!

Sex är äckligt,kladdigt,illaluktande,mörkt,svettigt,fysis kt krävande.

Om jag vorebi din sits skulle jag gå runt med ett leende på läpparna.
Citera
2013-07-09, 10:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark88
Jobbigt läge och kan inte hjälpa att känna igen mig lite gran dock inom ett annat område.
Hur länge sen var det ni hade stadigt sex då, är denna sex strejk ny eller pågått ett längre tag?
Svårt att säga då vi inte vet hur eran relation ser ut, men om jag utgår från att ni har en bra relation skulle jag gissa på att något i hennes liv har ändrats. Kanske något som hänt eller så.
Jag anser i alla fall att sex är otroligt viktigt i ett förhållande och kanske det mest utmanande att hålla vid liv. Du måste prata med henne, det går inte att undvika. Om ni haft bra passionerat sex innan och du vet hur saker och ting fungerar för att trigga henne så är det antagligen något i hennes liv hon kanske har svårt att handskas med. Jag hade nog dragit av plåstret snabbt, sätt er ner och snacka för det lär knappast bli bättre av att vänta.






Det har hållt på ett tag nu typ ett halvår. Jag ska försöka prata med henne eftersom många verkar vara eniga om det. så hoppas jag att det löser sig eller något. eller att jag kankse får fram vad hon tycker. jag går hälldre med på att hon är ärlig och säger att hon inte vill ha sex så ofta än att skylla på att hon har ont i magen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback