Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-07, 01:16
  #1
Medlem
Tjo! Jag undrar över lite saker hoppas jag kan få svar här på fb.
Om man har LVU = Lag över vårdnad av unga, Socialtjänst lag, Vilket bara gäller inom Sverige,
Jag undrar om jag åker till Danmark te,x hur är mina möjligheter där för te,x att gå på migrationsverket och få en plats att bo som folk här i sverige som är invandrare får, och om man får en slags summa för att kunna köpa mat.
Och jag undrar hur det fungerar i Norge också,
Och om det nu inte skulle fungera i våra grannländer så vilket land är närmast att kunna få dom här rättigheterna av migrationsverket som invandrare från Sverige?
Hoppas någon som vet kan svara på det här!

Och nu menar jag en person som är 18+ som åker iväg.
Citera
2013-03-07, 02:31
  #2
Medlem
oryxocrakes avatar
Får man lvu om man är över 18?
Citera
2013-03-07, 02:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Får man lvu om man är över 18?
Du kan ha det upp till 21 år.
Citera
2013-03-07, 02:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Får man lvu om man är över 18?
Du kan ha det upp till 21 år..
Citera
2013-03-07, 18:36
  #5
Medlem
Lobengulas avatar
Det här är mer en juridisk fråga.

Resor => Juridik


/Mod
Citera
2013-03-07, 19:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogge88
Tjo! Jag undrar över lite saker hoppas jag kan få svar här på fb.
Om man har LVU = Lag över vårdnad av unga, Socialtjänst lag, Vilket bara gäller inom Sverige,
Jag undrar om jag åker till Danmark te,x hur är mina möjligheter där för te,x att gå på migrationsverket och få en plats att bo som folk här i sverige som är invandrare får, och om man får en slags summa för att kunna köpa mat.
Och jag undrar hur det fungerar i Norge också,
Och om det nu inte skulle fungera i våra grannländer så vilket land är närmast att kunna få dom här rättigheterna av migrationsverket som invandrare från Sverige?
Hoppas någon som vet kan svara på det här!

Och nu menar jag en person som är 18+ som åker iväg.


Det finns samarbeten inom hela EU. Så, nej du kan inte åka till ett land egentligen i nästan hela världen och få flyktingstatus. De flesta invandrare har ordnat med boende och jobb själva. Annars ska du vara asylsökande. Och med LVU. Nej.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2096459

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback