Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-05, 22:12
  #1
Medlem
http://www.svd.se/resor/bast-fest-i-...rk_7769490.svd

Enligt en undersökning av hotels.com vann New York på frågan om vilken stad som har världens bästa nattliv.

Är det någon här som håller med om det och kan motivera varför? Enligt mig bjuder inte New York alls på särskilt bra nattliv i förhållande till storleken och i jämförelse med andra världsstäder. Känns mest som hypen är skapad av folk som åker dit och shoppar och knappast tar del av nattlivet i nån större utsträckning som fått för sig att det händer mycket på natten.

Det finns en del att göra i New York det stämmer. Men ändå är stan förhållandevis lugn om natten nuförtiden. Barer finns det många utan och likaså restauranger. Däremot finns det förvånansvärt få traditionella danspalats på Manhattan och stora delar av stan är helt död. Det finns några klubbar i Meatpacking och ett förutom ett ganska stort antal barer över hela stan finns det högt koncentrerat på södra manhattan. Men det är knappast så att man under en promenad i New York-natten en vanlig helg känner att staden är en riktig partystad? I jämförelse med ställen som Berlin, Barcelona, St Petersburg eller varför inte Belgrad känns New York inte alls som nån partydestination.

Missförstå mig inte nu, det går att festa hårt i New York. Men i förhållande till sin storlek och sin status som världens huvudstad bjuder New York på ganska trist festande.
Citera
2013-03-04, 19:11
  #2
Medlem
Jo, svårt att ranka helt objektivt. Folk är ju olika i sina preferenser. Utan att någonsin varit i Moskva så har jag en känsla av att man kan ha väldigt kul där eller för den delen Macau. New York är för städat i mitt tycke.
Citera
2013-03-04, 19:35
  #3
Medlem
Jag har aldrig varit i New York och kan inte svara på om det är någon bra partystad.
Jag har dock varit på en av flygplatserna och då såg man manhattans skyline och det räcker för mig. Men när jag tänker fest så tänker jag knappast på New York och skulle jag någon gång åka dit så är det inte för att festa.

Men kan det inte vara så att många rankar New York högst eftersom det är väldigt europeiskt och många från europa bor där samt att det går snabbt att flyga dit?

Har väldigt svårt att tänka mig att Las Vegas/Miami skulle ha ett sämre partyliv än New York. Men men.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2049658

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback